• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AIK-tråden

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Firade med nyköp!!

02E73F69-F824-4541-8CF2-A92B9CB2C09D.jpeg
 

MAGNETO

Omega
Jävligt surt men typiskt derby. Kan gå precis hur som helst. Trodde faktiskt vi skulle greja det efter 2-2. Snygga mål av Bajen. Goitom är ju totalt osynlig som vanligt. Borde bänkats för länge sen. Är så sjukt trött på att vi inte har några målgörare i laget. Tragiskt att Sebs fasta ska vara det enda man går och hoppas på. Förhoppningvis får stefanelli spela lite mer den här säsongen
 
Jävligt surt men typiskt derby. Kan gå precis hur som helst. Trodde faktiskt vi skulle greja det efter 2-2. Snygga mål av Bajen. Goitom är ju totalt osynlig som vanligt. Borde bänkats för länge sen. Är så sjukt trött på att vi inte har några målgörare i laget. Tragiskt att Sebs fasta ska vara det enda man går och hoppas på. Förhoppningvis får stefanelli spela lite mer den här säsongen
Ja, riktigt frustrerande! jag hade precis samma känsla vid 2-2, men så slarvar man ordentligt i försvaret. Märktes ju en stor skillnad när Sotte gick ut och Tihi kom in. Bajen kändes betydligt aggressivare i första, och AIK spelade bort mycket enkla passningar. Man kom dock ut mycket bättre i andra! Så borde man spelar från start! Och sen har vi det där man målgörare/anfallare... Hoppas verkligen Stefanelli har bra form! Jag tycker Henok gör en ok insats, Nabbe däremot... Trista som sagt, men det finns tid att ordna upp detta inför allsvenskan! Och man ska komma igåg att det är väldigt jämn match mot ett hammarby som man ändå får se som en kandidat till guldet. Om vi "bara" kan få igång Ofori, Nabbe och Stefanelli på en månad så kommer vi absolut vara med i slåss i toppen!
 

MAGNETO

Omega
Jag håller med! I början av andra såg det riktigt bra ut. Alltid något att ta med sig. Mot ett sämre motstånd hade vi lätt plockat tre pinnar idag
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Tung torsk.
Vad domarteamet sysslade med vid 3-2 är jävligt oklart. Direkt matchavgörande var det också 🤔 Som vanligt usel nivå generellt på domarna.
Nåja, oavsett förtjänade vi inte att gå vidare.

Noterar på Twitter att hybrisbajen redan plockat hem Lennart Johanssons pokal 😂
 

H4NK

Omega
Okej, efter dagens match kan man väl iaf skönja någon liten förbättring - särskilt kul att se Ofori lite bättre nu.

Varför lånade vi ut Bolin igen när Haugaard aldrig räddat ett skott han inte ska ta och gärna släpper in en del han faktiskt ska ta?

Vad tror ni - Milo klar snart?
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Okej, efter dagens match kan man väl iaf skönja någon liten förbättring - särskilt kul att se Ofori lite bättre nu.

Varför lånade vi ut Bolin igen när Haugaard aldrig räddat ett skott han inte ska ta och gärna släpper in en del han faktiskt ska ta?

Vad tror ni - Milo klar snart?
Det det helt klart bättre ut. Stefanelli och Radulovic blir nog ett stort lyft framåt. Sen hoppas och tror jag på Ylätupä får ett bra år och att Nabbe kommer i form. Med Goitom som inhoppare kan det bli blir vi nog vassa offensivt.
Får vi dessutom in Milo så ser ju truppen sylvass ut.

Drömmar om guld 😎
 
Första halvlek såg ju riktigt bra ut, vilken skillnad det blivit med Stefanelli! Man har verkligen saknat den typen av spelare som aldrig slutar och springa och ständigt hotar! Blir kul att följa Radulovic, känns som han oftar befinner sig på rätt ställe och är bra på huvudet! Och nu kan Goitom äntligen ta den rollen lite längre bak och vara mer playmaker som han är bäst på. Milo känns som att det blir klart snart, en svårslagen treback det skulle kunna bli, Perta, Milo och Sotte! och varför inte Kahl och Lustig som yttrarna. Man börjar bli bra taggad inför premiären nu!!
 

H4NK

Omega
Hur mycket jag än älskar Milo och att vi har honom tillbaka irriterar jag mig på att det bara är säsongen plus två optionsår - letar han redan en väg bort?
 
Hur mycket jag än älskar Milo och att vi har honom tillbaka irriterar jag mig på att det bara är säsongen plus två optionsår - letar han redan en väg bort?
Med tanke på att det krävdes fyra externa parter för att lösa detta kontrakt, så kan man nog anta att det är AIK som inte har kapital att binda upp honom längre.
 
Ja vi behöver tagga till!! Bra match, Otieno lysande i att ta bort Amoo! Försvaret sitter som det ska. Absolut ett avvaktande spel, men också kontrollerat. Det griniga och fula bajen som sågs på cupen var som bortblåst, vilket i kombination med Amoo var helt avgörande sist (enligt mig) Nu är det bara fortsätta på inslagen linje! Ylätupa fortsatt riktigt bra, Otieno lysande som sagt, Nabbe får göra mål, Lustig tillbaka i stabil form. Det känns kort och gott bra igen! Framåt stolta AIK!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Legobitar i sandlådan och punka på 3-hjulingen som små ...... :)

En förklaring till förlusten enligt Hammarbys tränare Stefan Billborn? Underlaget, som är naturgräs till skillnad från det konstgräs som Tele2 Arena har.

- Vi har lite problem med att bollen stannar när vi kommer ut på naturgräs. På plast rullar bollen hela tiden och det gör det lite lättare att få rörelse framför bollen. Det är vi vana vid och när vi spelar på naturgräs har vi en tendens att bli väldigt statiska, säger Billborn som också menar att Bajen inte var tillräckligt skarpt i straffområdena i söndagens derby.
 

ozzyozzy

Cartier
Legobitar i sandlådan och punka på 3-hjulingen som små ...... :)

En förklaring till förlusten enligt Hammarbys tränare Stefan Billborn? Underlaget, som är naturgräs till skillnad från det konstgräs som Tele2 Arena har.

- Vi har lite problem med att bollen stannar när vi kommer ut på naturgräs. På plast rullar bollen hela tiden och det gör det lite lättare att få rörelse framför bollen. Det är vi vana vid och när vi spelar på naturgräs har vi en tendens att bli väldigt statiska, säger Billborn som också menar att Bajen inte var tillräckligt skarpt i straffområdena i söndagens derby.
Ja, för jävligt att vissa lag har mage att spel fotboll på riktigt gräs förbjuden smiley (GF-referens!)
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Det var sannerligen ingen skönlir igår, men vi fick i alla fall jobbet gjort utan större problem. Jag fick lite 2018 vibbar av spelet igår. Hoppas vi kan fortsätta så.
Bajen är Bajen i vanlig ordning. Världsbäst innan match och bortförklaringar efter match, precis som det alltid varit mao :)
 
Topp