• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

har svårt att se att en försäljning sker eller inte sker baserat på en tusenlapp på priset på just detta forum. ett annat forum kanske men inte här. just på detta forum tror jag det behöver röra betydligt högre peng än en tusenlapp. klockor är en dyr hobby.
Tror inte heller att det hjälper, men en Rolex och Omega säljare verkar tro det i alla fall 🙃

Efter att ha läst denna GG tråden skulle jag akta mig för att sälja eller köpa från denna @The_riddler . Han har ett par annonser ute nu men verkar trots polisanmälan fortsätta.

Efter att ha läst denna GG tråden skulle jag akta mig för att sälja eller köpa från denna @The_riddler . Han har ett par annonser ute nu men verkar trots polisanmälan fortsätta.

Mycket obehagligt. Nästan att man vill att filuren ska hängas ut!

Korspostar även i denna. Solklart fall av bedrägeri
Klockan som är såld är äkta, vad som hänt med den efter köpet kan jag inte svara på.
Absolut så kommer jag ta bort annonserna. Tar bort dem direkt när det som sökes är köpt.
Du sitter ju medvetet och ljuger för alla i tråden, pekar ut två medlemmar och påstår dig invänta en polisutredning.

Du ställde frågan i Rolex tråden den 26/5 om folk trodde den var äkta och fick ett flertal svar från @Lingrush och @Fixxxer att den inte var det.
https://klocksnack.se/threads/rolextråden.45846/post-4807370

Du besökte urmakaren den 27/5 och fick svaret att den ser äkta ut men att han inte hunnit öppna den. Där du även själv säger att du ska lämna in den ordentligt för att få äktheten verifierad.
https://klocksnack.se/threads/rolextråden.45846/post-4807605

Trots att två personer på KS misstänker att den är fake, urmakaren är tydlig med att han inte hunnit öppna den OCH att du själv misstänker att den kan vara falsk, så säljer du den och hävdar att den är äkta. Du har sedan mage att belasta både @Cosmo och @Zozoo samt insinuera att du "sålt en äkta klocka men inte vet vad som hänt sedan med den". Solklart medvetet bedrägeri.

Ser fram emot polisrapporten som du själv hänvisar till.😆
Noterar även att han är inne på sitt tredje användarnamn.

Du sitter ju medvetet och ljuger för alla i tråden, pekar ut två medlemmar och påstår dig invänta en polisutredning.

Du ställde frågan i Rolex tråden den 26/5 om folk trodde den var äkta och fick ett flertal svar från @Lingrush och @Fixxxer att den inte var det.

Du besökte urmakaren den 27/5 och fick svaret att den ser äkta ut men att han inte hunnit öppna den. Där du även själv säger att du ska lämna in den ordentligt för att få äktheten verifierad.

Trots att två personer på KS misstänker att den är fake, urmakaren är tydlig med att han inte hunnit öppna den OCH att du själv misstänker att den kan vara falsk, så säljer du den och hävdar att den är äkta. Du har sedan mage att belasta både @Cosmo och @Zozoo samt insinuera att du "sålt en äkta klocka men inte vet vad som hänt sedan med den". Solklart medvetet bedrägeri.

Mycket bra forskat! 👍

Läste precis det där helt sanslöst att sen sitta och säga att klockan som såldes är äkta och skulle byts ut eller liknande är ju solklart att den varit en kopia hela tiden. Men visar ju att det finns många ryggradslösa människor även här på KS.

Klockan skulle väl även enligt den tråden varit ärvd eller kommit från något dödsbo? Hade aldrig om jag ansåg mig vara en ärlig människa kunna sova om natten efter att ha gjort något sådant.

Den ser ju dessutom uppenbart fel ut

Lite semestergnäll, men tycker mig se denna bumpas var och varannan dag sedan den blev utlagd för tre veckor sedan.
Man kan ju tänka sig att priset är fel @M26 🤷🏻‍♂️

@davestoni
Är 114270 den klocka du köpte av mig?
Om så är det märkligt att den blivit dyrare men oacceptabelt att den även blivit nyare och jag är ingen handlare😀
Uppgifterna står ju i certifikatet från chrono24.. 2003 är det inte..

Om det är en annan dinka så lägger jag mig platt men det tror jag inte det är..

Senast ändrad:
Jag fick skärmdumpar från användare om tidigare säljförsök då de haft köpesannonser ute och då men premium på 11k .. och då dagen efter den såldes..

Trist om det fortfarande är premium samt osanna uppgifter.. väntar med att posta skärmdumpar tills jag fått svar på om det är samma klocka samt ser hur du väljer att hantera det..

KS andan är fan död.. funderar på att ta bort kontot..

Jag fick skärmdumpar från användare om tidigare säljförsök då de haft köpesannonser ute och då men premium på 11k .. och då dagen efter den såldes..

Trist om det fortfarande är premium samt osanna uppgifter.. väntar med att posta skärmdumpar tills jag fått svar på om det är samma klocka samt ser hur du väljer att hantera det..

KS andan är fan död.. funderar på att ta bort kontot..
KS-andan lever inom vissa kretsar, tappa inte modet.
Tyvärr finns det gott om folk som bara ser pengar och ev vinst i sina klockaffärer.

@davestoni
Är 114270 den klocka du köpte av mig?
Om så är det märkligt att den blivit dyrare men oacceptabelt att den även blivit nyare och jag är ingen handlare😀
Uppgifterna står ju i certifikatet från chrono24.. 2003 är det inte..

Om det är en annan dinka så lägger jag mig platt men det tror jag inte det är..
Ny annons separat annons kommer i em :)

Så kan det vara, ville inte pilla och ta bort länken på en ny klocka, vet bara att papperen angav 2000 eller 2001.
Då är ju infon i papperen fel och förklarar just den delen.

Söker bara transparens och tror det gått fram.

Så kan det vara, ville inte pilla och ta bort länken på en ny klocka, vet bara att papperen angav 2000 eller 2001.
Då är ju infon i papperen fel och förklarar just den delen.

Söker bara transparens och tror det gått fram.
Eller så är spänne/länk bytt.

@Watches By DD

Säljer du som privatperson eller företag?

1000018470.jpg
1000018471.jpg

@Watches By DD

Säljer du som privatperson eller företag?

1000018470.jpg
1000018471.jpg
Jag säljer som privatperson. Har inget företag.

Tillbaka
Topp