• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

@Esquared

Om jag hade varit en spekulant hade jag velat se tydligare bilder. Känns inte som man får de i annonsen. I flera av bilderna ser man bara halva klockan samt bilder från AD.

@Esquared

Om jag hade varit en spekulant hade jag velat se tydligare bilder. Känns inte som man får de i annonsen. I flera av bilderna ser man bara halva klockan. Bilder från AD.
Men jäklar vad snygg den är 😍

@Esquared

Om jag hade varit en spekulant hade jag velat se tydligare bilder. Känns inte som man får de i annonsen. I flera av bilderna ser man bara halva klockan samt bilder från AD.
Förstår inte hur man inte vill bidra med bättre bilder på en klocka man vill sälja för såpass mycket pengar ändå. Nu är det väl till viss del förlåtande eftersom han beskriver den som i nära nyskick men ändå, visa det då! 🤷‍♂️

@Esquared

1000008143.gif

Verkar vara vanligare nu, att användare raderar sina annonser om de har bumpats för länge, där de till och med har "hotat / skapat FOMO" genom att säga att annonsen dras tillbaka på X datum och sedan...

Skapar en ny annons istället, på exakt samma klocka, men till ett lägre pris 😀

Verkar vara vanligare nu, att användare raderar sina annonser om de har bumpats för länge, där de till och med har "hotat / skapat FOMO" genom att säga att annonsen dras tillbaka på X datum och sedan...

Skapar en ny annons istället, på exakt samma klocka, men till ett lägre pris 😀
Själv noterat annonser med överväldigande negativa reaktioner som först plockats bort, för att sedan dyka upp igen med reaktionerna helt återställda.

@xjoeyw

En helt ny oanvänd ligger på 51k i EU (57k från professionell handlare) så tycker det är lite anmärkningsvärt att ”nypris” i din annons benämns 78 300 kr och ditt pris är 45 000 kr. Det framställs som att man gör något slags fynd. Givetvis inget fel med att skriva en säljande annons men tycker ändå att dessa detaljer kring prissättning och hur det presenteras är viktiga i sammanhanget.

IMG_1288.jpeg

Senast ändrad:
@xjoeyw

En helt ny oanvänd ligger på 51k i EU (57k från professionell handlare) så tycker det är lite anmärkningsvärt att ”nypris” i din annons benämns 78 300 kr och ditt pris är 45 000 kr. Det framställs som att man gör något slags fynd. Givetvis inget fel med att skriva en säljande annons men tycker ändå att dessa detaljer kring prissättning och hur det presenteras är viktiga i sammanhanget.

IMG_1288.jpeg

Kan tycka att "listpris" är en bättre formulering.

@xjoeyw

IMG_1288.jpeg
Kan tycka att "listpris" är en bättre formulering.
Tycker nypris är klart och tydligt. Ger både information till köpare och att det skulle syfta på något annat än listpris har jag svårt att se. Om en potentiell köpare inte googlar sig till vad gråhandlarpris är får man skylla sig själv.

@xjoeyw

IMG_1288.jpeg
Har lite svårt att se problemet om jag ska vara ärlig. Jag går in på Omegas officiella hemsida och kollar vad det kostar om du klickar hem en oanvänd idag - den referensen samt vad andra liknande klockor går för på KS (dock andra urtavlor) är det jag kollat på. Folk kan säkert hitta helt nya någonstans i världen för betydligt mindre men gränsen får dras någonstans. Och om det finns gråhandlare någonstans i Europa som någon hellre köper "ny" ifrån, fine. Lägger till "listpris" i beskrivningen så ingen blir upprörd.

Senast ändrad:
Begreppet high end är möjligen subjektivt @Hammars men priset är nog inte alldeles rätt just för tillfället.

@Olpes Din Recta är svinfin, har själv haft en likadan, men att kalla den för militärklocka känns spontant lite diffust.
Har du någon proveniens eller källa?
Dykare, dressare. Beskriver syftet klockan tar sin design och funktionsinspiration ifrån. Mitt exemplar är självklart inte issued, men designen är väldigt lik de Recta som var issued till tyska armén under andra världskriget. Därav av militärstuk likt hur en sub är en dykarklocka utan att någonsin ägts av en dykare.

Jag är inte så insatt i militärklockor. Men vore att kalla det en militärklocka synonymt med att den varit issued?

Ändrar oavsett, 'militärstuk' kanske gör det tydligare att den inte varit issued.

Dykare, dressare. Beskriver syftet klockan tar sin design och funktionsinspiration ifrån. Mitt exemplar är självklart inte issued, men designen är väldigt lik de Recta som var issued till tyska armén under andra världskriget. Därav av militärstuk likt hur en sub är en dykarklocka utan att någonsin ägts av en dykare.

Jag är inte så insatt i militärklockor. Men vore att kalla det en militärklocka synonymt med att den varit issued?

Ändrar oavsett, 'militärstuk' kanske gör det tydligare att den inte varit issued.
Är helt med på ditt resonemang angående olika typer av ur,
Däremot sä är en sub per definition ett dykarur.
En militärklocka fast inte issued kan till exempel vara vissa DPW eller Seiko som man kunde köpa civilt, men som var identiska med de militära.
Eller vår egen Viggen-Citizen för den delen. Den fanns också civilt.

Tycker din ändrig är perfekt, ha en fin dag, och lycka till med säljet!
IMG_1370.jpeg

Begreppet high end är möjligen subjektivt @Hammars men priset är nog inte alldeles rätt just för tillfället.

Ställer mig även frågande till att interiören skulle vara skinn. Ser ut som mikrofiber. Deras beskrivningar känns oseriösa och ser även andra fel.

Luktar Chatgpt om hela annonsen

Oj ok där ser man. Ja den är på rea nu. Jag köpte den inte där, och jag betalade nästan det dubbla. Har åtgärdat priset nu.

@Back Jag tycker du borde lägga upp lite egna bilder på den aktuella klockan. Om inte annat kan det öka köpsuget för den.

Edit: Jag missuppfattade nog annonsen. De översta bilderna föreställer den faktiska klockan, eller? Jag nöjer mig med att efterfråga bättre bilder då.

Senast ändrad:

@Back Jag tycker du borde lägga upp lite egna bilder på den aktuella klockan. Om inte annat kan det öka köpsuget för den.

Edit: Jag missuppfattade nog annonsen. De översta bilderna föreställer den faktiska klockan, eller? Jag nöjer mig med att efterfråga bättre bilder då.
Väldigt tydligt vilka bilder som är mina och vilka som är lånade (helt enligt reglerna).

Vad är då ”bättre bilder”?

Större effekt när man tror att priset har sänkts
har svårt att se att en försäljning sker eller inte sker baserat på en tusenlapp på priset på just detta forum. ett annat forum kanske men inte här. just på detta forum tror jag det behöver röra betydligt högre peng än en tusenlapp. klockor är en dyr hobby.

Tillbaka
Topp