• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

Jag säljer som privatperson. Har inget företag.

1721586000287.gif
 
Finns flertalet medlemmar här på KS som kränger stora mängder klockor, endast i vinstdrivande syfte som borde sälja under professional dealers...Tvivlar på att samtliga har företag.

Så är det verkligen men det sker sällan under var som kan antas vara ett företagsnamn eller med en mejladress som andas verksamhet.
 
Hur ställer man sig till en medlem som har en annons ute på en Certina Titanium som lades ut i slutet av 2023 som fortfarande inte svarar på meddelanden?

Jag skrev två meddelanden och undrade om ref nr på klockan november 2023 och snubblade över samma annons när jag satt och sökte tidigare idag. Tänkte helt sonika att människan i fråga inte sett(!?) mitt meddelande och skrev ett meddelande igen idag. Men fortfarande inget svar. Medlemmen i fråga är aktiv dagligen enligt statusen som står vid användarnamnet.

Annonsen är fortfarande som säljstatus och ej som avslutad/såld.
 
@Jodisalt, är klockan på första bilden verkligen samma som de två efterföljande?

 
@Jodisalt, är klockan på första bilden verkligen samma som de två efterföljande?


Japp, samma klocka.
Varför skulle jag ha bilder på olika klockor när jag säljer en? Dessutom äger jag endast en.
 
Senast ändrad:
Jag tror inte @JacquesCosteau hade någon baktanke med sin fråga men lumen är markant mörkare på de två sista bilderna än den första bilden. Förmodligen olika ljus? Men vilken bild är rättvisande över lumens färg?

Olika ljus är det. Nu är klockan såld till en person som ägt klockan tidigare och han visste vad jag pratade om. Självklart skulle jag varit tydligare i annonsen. Ber om ursäkt för det. ☺️
 
@Isel93 säljs klockan av dig som privatperson eller företaget Blombergs Ur?


 

Bilagor

  • IMG_1090.png
    IMG_1090.png
    228.6 KB · Visningar: 5
  • IMG_1091.png
    IMG_1091.png
    230.1 KB · Visningar: 3
  • IMG_1092.png
    IMG_1092.png
    248.5 KB · Visningar: 4
  • IMG_1093.png
    IMG_1093.png
    212.6 KB · Visningar: 5
  • IMG_1094.png
    IMG_1094.png
    97.7 KB · Visningar: 5
@EmmiiLL Jag har den på försäljningsuppdrag hos Blombergs också.

Vad är det som stör dig?
Om man som köpare får problem med klockan, är det dig eller Blombergs man ska ta kontakt med då? Dessutom är det två olika köpelagstiftningar som gäller då Blombergs faller under distansköplagen. Avtal med dig som privatperson är en annan sak. Nog bra om det är tydligt för att undvika ev. missförstånd.
 
Om man som köpare får problem med klockan, är det dig eller Blombergs man ska ta kontakt med då? Dessutom är det två olika köpelagstiftningar som gäller då Blombergs faller under distansköplagen. Avtal med dig som privatperson är en annan sak. Nog bra om det är tydligt för att undvika ev. missförstånd.
Om man köper den för en dyrare peng via blocket av företaget Blombergs så gäller det som står där (6 mån garanti).

Köper man den billigare av en knickedick (privatperson) på klocksnack så gäller det som står där?

Vad är det som går att missförstå?
 
@Isel93 säljs klockan av dig som privatperson eller företaget Blombergs Ur?


Om man som köpare får problem med klockan, är det dig eller Blombergs man ska ta kontakt med då? Dessutom är det två olika köpelagstiftningar som gäller då Blombergs faller under distansköplagen. Avtal med dig som privatperson är en annan sak. Nog bra om det är tydligt för att undvika ev. missförstånd.
Om du väljer att skriva till mig vid intresse av klockan löser vi alla delar. Vill du istället skriva till blombergs kan du göra det.

Hitta er en annan hobby på fritiden än att slänga rastlösa och betydelselösa kommentarer.
 
Skriv där du är villig att köpa klockan.

Visa nu ert seriösa ansikte och intresse av att köpa klockan :).

För ni ägnar er inte bara åt att snacka skit… eller?

Har ännu inte fått något meddelande om intresse av klockan men väntar med spänning på att motbevisas.
Den enda som verkade sugen var väl isf @EmmiiLL 🙄
 
Om du väljer att skriva till mig vid intresse av klockan löser vi alla delar. Vill du istället skriva till blombergs kan du göra det.

Hitta er en annan hobby på fritiden än att slänga rastlösa och betydelselösa kommentarer.

Skriv där du är villig att köpa klockan.

Visa nu ert seriösa ansikte och intresse av att köpa klockan :).

För ni ägnar er inte bara åt att snacka skit… eller?

Har ännu inte fått något meddelande om intresse av klockan men väntar med spänning på att motbevisas.

Det finns ingen som är intresserad här.. Bara folk som har tråkigt men jag lovar jag ska ta av min tid och besvara folk på deras egna nivå.

Inväntar med glädje, fram med popcornen 🍿 allihop 😂

Om jag någonsin hade varit intresserad av din klocka så är jag inte det nu i alla fall, men lycka till.
 
Jag tycker hans fråga är helt relevant sen tycker jag även ett sådant engagemang ska premieras och inte tryckas ner. Annars håller jag med ovanstående att bemöta detta på detta sätt är under all kritik.
Hans fråga är fullt relevant om han är intresserad av tillvägagångssättet vid köp och om han dessutom skrivit privat till mig för att uppriktigt hitta en lösning.

Flashback finns ju annars som forum om man bara vill slösa tid och diskutera utan någon. Seriositet. Det är ju någonstans dit jag vill komma med min sarkasm i mina svar för den som vill förstå 🫶
 
Varför?

Folk frågar inte av nyfikenhet, de kör någon form av uthängning på något som inte existerar.

Var ärlig mot dig själv och läs konversationen opartiskt.

Jag har inte fått en enda fråga eller fundering privat.
Jag undrade bara hur det låg till, du behöver inte hetsa upp dig.

Varför ska jag fråga dig i pm? Tråden existerar ju av en anledning. Om en annons lyfts och man svarar sakligt och med god ton är det väl inga konstigheter? Blir väl snarare positivt för dig.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp