• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

Jag har funderat en del på detta. Antagligen är det ett billigt skyltfönster, varför annars bumpa överprisade klockor varje dygn, oavbrutet, varje dygn.
Så var det för mig, jag la upp en köpannons på explorern och han PM:ade mig och frågade om jag var intresserad av hans ex (samma som ligger ute nu...) men jag tackade nej pga. prissättningen. Då erbjöd han en annan beg. till vettigare pris och den nappade jag på.

Väl?
@Bergsman , hur slutade denna historia ?

@Bergsman , hur slutade denna historia ?
Den slutade som en solskenshistoria.

Den slutade som en solskenshistoria.

Såg att jag läst den innan oxå men glömt, grattis igen, Karma kanske finns 😊

En fråga till @steffe
Är länken på din Breitling polerad med alldeles för abrasivt medel (typ stålull)? Eller ska det vara så?

En fråga till @steffe
Är länken på din Breitling polerad med alldeles för abrasivt medel (typ stålull)? Eller ska det vara så?
Möjligt att fotolådan spökar, kan bli lurigt med ljuset ibland. Här kommer bilder tagna nu under stark kökslampa. Bara hojta om du vill ha bilder från dagsljus så försöker jag fixa i veckan :)
IMG_2263.jpeg
IMG_2264.jpeg
IMG_2265.jpeg
IMG_2266.jpeg

Poängen är att den har borstats av någon som inte kan, är inte raka borstningar och ganska grovt borstad.
Alltså inte som den lämnande fabrik.

1000015631.jpg
Aha, tack då är jag med. Skulle detta störa en intressent så kan jag se på möjligheten att få länken omborstad av någon som kan Breitling :)

Senast ändrad:
En fråga till @steffe

Poängen är att den har borstats av någon som inte kan, är inte raka borstningar och ganska grovt borstad.
Alltså inte som den lämnande fabrik.

1000015631.jpg
Jag lägger till info om detta i annonsen för full transparens. Tack för heads up!

Jag lägger till info om detta i annonsen för full transparens. Tack för heads up!

Gissar på att det är samma person som har polerat denna 🥲

IMG_2638.jpeg

IMG_2638.jpeg

@steffe polerar du/ni klockorna själva?
Känns onekligen så men då är det underligt att han skriver "Länken har troligtvis blivit borstad någon gång."

Gör man det själv borde man veta med säkerhet.

IMG_2638.jpeg

@steffe polerar du/ni klockorna själva?

Känns onekligen så men då är det underligt att han skriver "Länken har troligtvis blivit borstad någon gång."

Gör man det själv borde man veta med säkerhet.
Båda är köpta av två olika svenska handlare. Jag har inte borstat/polerat dessa själv så det var ett lustigt sammanträffande.
Här kommer fler bilder på Rolex-länken under kökslampa :)

IMG_2292.jpeg

IMG_2293.jpeg

Senast ändrad:
Fri prissättning och allt det där, men eftersom den bumpats igen så…... @Baba_tid tid din 16570 har legat ute i en månad nu och är rätt högt satt. De flesta andra ligger runt 75-80k just nu.

Du skriver sedan att 3186 är det bättre verket. Visst PR och bättre antimagnetism samt utan den vobblande GMT handen. Men det är en sanning med modifikation. Det är även ett ömtåligare verk och hade ganska mycket problem ijmf med det inkörda 3185 verket.

Det är en grym klocka, inget tvivel om det. Men jag tror att om du kollar annonserna på KS så ser du vad de går för idag. 😀

Just pris tycker dock många att den här tråden mår bra utan påpekningar kring. Så länge informationen är korrekt och inget väsentligt utelämnas är det upp till köparen och säljaren att komma överens själva.
Kan delvis instämma. Men många (ofta nyare medlemmar) lägger sig högt (med C24 som referensram) och sedan bumpar så kan det vara värt att påtala. Och som i detta fallet där verket beskrivs som ”det bättre”.

Kan delvis instämma. Men många (ofta nyare medlemmar) lägger sig högt (med C24 som referensram) och sedan bumpar så kan det vara värt att påtala. Och som i detta fallet där verket beskrivs som ”det bättre”.
Jag tycker verket är bättre därför beskrivet jag det så.
Priset är satt utifrån årtal och skick. Vill man köpa en äldre och som inte har servats så finns det billigare.
Märkligt att kommentera andras annonser om man inte tänker köpa klockan.

Priset är satt utifrån årtal och skick. Vill man köpa en äldre och som inte har servats så finns det billigare.
Den är fortfarande för dyr. Typ 10-15k för dyr men du får såklart prissätta hur du vill.
Sen är hela tråden fylld med kommentarer på andras annonser.

Vem är det som ändrar på annonserna?
Jag har senaste månaderna fått flertal anonsnamn ändrade. I viss mån kan ja köpa att jag kanske gjort fel men det känns extremt inkonsekvent och nu får jag alla mina annonser korrigerade.
Men med min nuvarande annons så känns det som jag inte kan göra rätt.
Jag fick en tillsägelse att inte använda mig av clickbait ink PB. Men jag ser ju annonser konstant med just PB. Rekommendationen var att skriva ut priset ist. Vilket jag då gjorde och haft det på min annons i säkert en månad men nyss i samband med en bump så har någon tagit bort priset. Den här gången har jag inte heller fått någon notis utan märkte det bara. Även färg på tavla har tagits bort på min annons, men ser andra annonser där tavla är utskrivet och rätt intressant enligt mig själv.

Jag har senaste månaderna fått flertal anonsnamn ändrade. I viss mån kan ja köpa att jag kanske gjort fel men det känns extremt inkonsekvent och nu får jag alla mina annonser korrigerade.
Jag fick en tillsägelse att inte använda mig av clickbait ink PB. Men jag ser ju annonser konstant med just PB. Rekommendationen var att skriva ut priset ist. Vilket jag då gjorde och haft det på min annons i säkert en månad men nyss i samband med en bump så har någon tagit bort priset. Den här gången har jag inte heller fått någon notis utan märkte det bara. Även färg på tavla har tagits bort på min annons, men ser andra annonser där tavla är utskrivet och rätt intressant enligt mig själv.
Tror du misstar dig om du menar din Rolex. Den är inte ändrad sedan 27/9. Men om du 27/9 skrivit typ ”billigast i världen” i din rubrik och du inte märkt den vet jag inte.

Edit: PB är ok, pris är OK, PRISBUMP! är inte OK.

Senast ändrad:
3186 verket i klockorna från runt 2009/2010 är bättre men din från 2007 har fortfarande barnsjukdomarna.

Även om du upplever det som bättre betyder inte att den objektivt är det. Ungefär som att säga att min vita polar tavla ÄR finare än den svarta. Det är min åsikt men knappast en objektiv sanning. 🤷🏻‍♂️

Just regeln om färg på tavla i rubrik verkar vara den som kommit och gått flest gånger. Vid samtliga tillfällen utan någon ändring av de regler som faktiskt är publicerade om jag inte missat något.

Tror du misstar dig om du menar din Rolex. Den är inte ändrad sedan 27/9. Men om du 27/9 skrivit typ ”billigast i världen” i din rubrik och du inte märkt den vet jag inte.
Den har hetat "Rolex Datejust 126200, Mint Green - 95k" sen 27/9 fram tills för någon timme sen. Med tanke på att den legat ute ett tag och flertal hört av sig ang den så finns det garanterat personer som troligtvis kan intyga det namnet.

För visst heter den bara "Rolex Datejust 126200" nu?

Den har hetat "Rolex Datejust 126200, Mint Green - 95k" sen 27/9 fram tills för någon timme sen. Med tanke på att den legat ute ett tag och flertal hört av sig ang den så finns det garanterat personer som troligtvis kan intyga det namnet.

För visst heter den bara "Rolex Datejust 126200" nu?
Jaha, det var en DJ. Hade det varit en OP så hade du nog fått ha kvar tavelfärg och pris i rubriken.
Screenshot_20241103-204131_Chrome.jpg

Den är för dyr. 93k är fortfarande brutalt för en 16570 i dagens marknad, oavsett om den är servad. 75-85k skulle jag säga är mera rimligt, vet att folk inte vill höra sanningen, men jag är ärlig med dig. Fri prissättning absolut, men förblir klockan osåld finns det ju en anledning.

Senast ändrad:
@Baba_tid här är ett exempel på problemet med fjädern som gick av i de första 3186 verken. Rolex uppdaterade sedermera både fjäder och hjul. Till höger är den uppdaterade.
1730819556224.jpeg

Om det varit versionen som @Miller säljer så är det med den uppdaterade versionen av 3186 verket.

Tillbaka
Topp