• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

Tack för uppmärksamheten för annonsen. Klockan såld, helt utan prissänkning.

skrattar hela vägen till banken idag..

IMG_6083.jpeg

Jodå. O det är inte bara yönsson som gör helt prisakkurata annonser.

Även om det kanske är en klen tröst, så kan jag meddela att jag bytt bort den tillsammans med en slant från min sida. Så än så länge har jag bara förlorat på den här klockan!

Om du nånsin säljer den nya klockan så kom ihåg att fråga här först vilket pris du kan ta innan du lägger ut den.

Imponerad 😍

Rekord?

Imponerad 😍

Rekord?
Fin klocka men hyfsat kall referens 😱😩 Lider med säljaren.

Den här borde väl försvinna när som helst, känns som ett väldigt fint pris tycker jag.

Så är det. Syftade mer på pristappet jämfört med de i stål som beggar runt 55-60 med nypris ca 100k. 60% i tapp är ganska surt kan jag tänka mig.
Listpriset 2016 var dock betydligt lägre. Runt 120' vad jag kan se efter en snabb googling. Rätta mig gärna om jag har fel. Det var innan Omega helt tappade vettet med sina prissättningar. På den tiden var det också vanligt med saftiga rabatter hos återförsäljare, särskilt på en hyllvärmare som denna TT.

Har forumet en oberoende värderingsman eller faller det på @yonsson bord?
Vi hade en men jag vill minnas att han blev avstängd? Han brukade skriva festliga inlägg i den här tråden innan han försvann iallafall:

Vi hade en men jag vill minnas att han blev avstängd? Han brukade skriva festliga inlägg i den här tråden innan han försvann iallafall:
Skrattemoji

Listpriset 2016 var dock betydligt lägre. Runt 120' vad jag kan se efter en snabb googling. Rätta mig gärna om jag har fel. Det var innan Omega helt tappade vettet med sina prissättningar. På den tiden var det också vanligt med saftiga rabatter hos återförsäljare, särskilt på en hyllvärmare som denna TT.
Tror den listade runt 100 jämt (eller strax över) när den köptes. Sen gav Rob Engström 25% på hela Omegas sortiment i dec.

Har du justerat för inflation?

Det glömde jag faktiskt. Men om vi går på @Stefan S listpris ovan, så blir det 132'. Med 25 procents rabatt blir det 99'.

I alla fall. Att säljaren vill ha 75' för en nio år gammal och helt iskall modell är helt enkelt inte rimligt. Det är också därför den legat osåld sedan 4 mars 2024.
Nu vet jag inte hur mkt skrot det är i den ref. men guldpriset är ju rekordhögt just nu också. Tycker den är cool men fan...finns så mycket annat gött för den pengen.

Det glömde jag faktiskt. Men om vi går på @Stefan S listpris ovan, så blir det 132'. Med 25 procents rabatt blir det 99'.

I alla fall. Att säljaren vill ha 75' för en nio år gammal och helt iskall modell är helt enkelt inte rimligt. Det är också därför den legat osåld sedan 4 mars 2024.
Fast den hade varit billigast på chrono24? Då är det tramsigt att göra sig rolig över högt pris.

Nu när jag tänker efter och tagit dina/era kloka insikter i beaktande så har jag också ändrat åsikt.

Det känns solklart nu att säljaren inte riktigt förstår vad klockan är värd. Om din gissning stämmer att han köpte klockan för 99k så är det exakt samma som utgångspriset han satte i annonsen.

Även om han sänkte priset till 50k så är det inte så säkert att den går direkt, som andra har skrivit så finns det väldigt många hetare klockor för den pengen som i varje fall jag hellre hade köpt.

Nu när jag tänker efter och tagit dina/era kloka insikter i beaktande så har jag också ändrat åsikt.

Det känns solklart nu att säljaren inte riktigt förstår vad klockan är värd. Om din gissning stämmer att han köpte klockan för 99k så är det exakt samma som utgångspriset han satte i annonsen.

Även om han sänkte priset till 50k så är det inte så säkert att den går direkt, som andra har skrivit så finns det väldigt många hetare klockor för den pengen som i varje fall jag hellre hade köpt.
Ja, jag håller med. Jag hade gärna haft en Globemaster i stål. Det är en underskattad modell som är snygg både på länk och läder. Men det är något med tvåton som inte riktigt lirar med den här modellen, särskilt i kombination med vit tavla. Därför blir den också svårsåld. Jag tror som du att en rejäl prisjustering är enda sättet att få iväg den. Hade det varit jag hade jag övervägt ett inbyte hos någon handlare.

Ja, jag håller med. Jag hade gärna haft en Globemaster i stål. Det är en underskattad modell som är snygg både på länk och läder. Men det är något med tvåton som inte riktigt lirar med den här modellen, särskilt i kombination med vit tavla. Därför blir den också svårsåld. Jag tror som du att en rejäl prisjustering är enda sättet att få iväg den. Hade det varit jag hade jag övervägt ett inbyte hos någon handlare.
Problemet är att han troligtvis inte blir erbjuden mer än ca 40k i inbyte 😊 Vem vet han kanske redan har provat.

Inget ont om Globemaster annars, jag gillar precis som du stålmodellerna väldigt mycket. Valde mellan en sådan och en AT small seconds sist jag köpte nytt från AD och ångrar mig lite nu. AT:n bytte jag in igen efter ca 6 månader…

Problemet är att han troligtvis inte blir erbjuden mer än ca 40k i inbyte 😊 Vem vet han kanske redan har provat.

Inget ont om Globemaster annars, jag gillar precis som du stålmodellerna väldigt mycket. Valde mellan en sådan och en AT small seconds sist jag köpte nytt från AD och ångrar mig lite nu. AT:n bytte jag in igen efter ca 6 månader…

Att man brukar få mest vid privatsälj är ingen hemlighet.
Men om man nu vill slippa det merjobb det ändå innebär,finns det någon (några) handlare som konstant ligger i topp på inköpspriser ni rekommenderar?
Och givetvis vilka man bör undvika då de konstant ligger i botten.

Auktionshusen undantagna då det ibland inte finns tid (tex att nya "fyndet" blir sålt) att vänta på att auktion skall hållas och medel utbetalas.

Anser Herr Moderator att detta inte hör hemma i denna tråd flytta gärna till en mer relevant/ny.

Det kan ju vara så att säljaren inte tycker det är värt att sälja den för under det priset han satt.
”Får jag det jag begär så garvar jag hela vägen till banken annars behåller jag den”

Tillbaka
Topp