Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spelar det någon roll??Varför köpte du den?
Läs nån rad upp så är frågan redan besvarad.Spelar det någon roll??
All PR är bra PR brukar det väl heta.Tack för uppmärksamheten för annonsen. Klockan såld, helt utan prissänkning.
skrattar hela vägen till banken idag..
![]()
Jodå. O det är inte bara yönsson som gör helt prisakkurata annonser.All PR är bra PR brukar det väl heta.![]()
Snyggt. Tar man betalt det som någon vill betala så är det ju per definition rätt pris. Och det kan ju variera en del på ganska kort tid beroende på om rätt köpare är aktiv eller inteTack för uppmärksamheten för annonsen. Klockan såld, helt utan prissänkning.
skrattar hela vägen till banken idag..
![]()
Jodå. O det är inte bara yönsson som gör helt prisakkurata annonser.
Även om det kanske är en klen tröst, så kan jag meddela att jag bytt bort den tillsammans med en slant från min sida. Så än så länge har jag bara förlorat på den här klockan!
Hahaha den var braOm du nånsin säljer den nya klockan så kom ihåg att fråga här först vilket pris du kan ta innan du lägger ut den.
World record of bumpsImponerad
Säljes - Omega Constellation Globemaster Two-tone PB16
Omega Constellation Globemaster Two-tone Fantastisk klocka i otroligt fint skick. Uttagen av mig 2016 från svensk AD. Alla tillbehör som ingick vid nyköp ingår och i nyskick. Extra länkbitar för att passa 20 cm handled ingår. Har använts ytterst sparsamt och förvarats i bankfack så skicket är...klocksnack.se
Rekord?
Fin klocka men hyfsat kall referensImponerad
Säljes - Omega Constellation Globemaster Two-tone PB16
Omega Constellation Globemaster Two-tone Fantastisk klocka i otroligt fint skick. Uttagen av mig 2016 från svensk AD. Alla tillbehör som ingick vid nyköp ingår och i nyskick. Extra länkbitar för att passa 20 cm handled ingår. Har använts ytterst sparsamt och förvarats i bankfack så skicket är...klocksnack.se
Rekord?
Mm men den finns ju för typ samma pris på c24 tex. Hade nog gjort lite större bumparFin klocka men hyfsat kall referensLider med säljaren.
Så är det. Syftade mer på pristappet jämfört med de i stål som beggar runt 55-60 med nypris ca 100k. 60% i tapp är ganska surt kan jag tänka mig.Mm men den finns ju för typ samma pris på c24 tex. Hade nog gjort lite större bumparmen kul att se hur många det kan bli
Listpriset 2016 var dock betydligt lägre. Runt 120' vad jag kan se efter en snabb googling. Rätta mig gärna om jag har fel. Det var innan Omega helt tappade vettet med sina prissättningar. På den tiden var det också vanligt med saftiga rabatter hos återförsäljare, särskilt på en hyllvärmare som denna TT.Så är det. Syftade mer på pristappet jämfört med de i stål som beggar runt 55-60 med nypris ca 100k. 60% i tapp är ganska surt kan jag tänka mig.
Vi hade en men jag vill minnas att han blev avstängd? Han brukade skriva festliga inlägg i den här tråden innan han försvann iallafall:Har forumet en oberoende värderingsman eller faller det på @yonsson bord?
SkrattemojiVi hade en men jag vill minnas att han blev avstängd? Han brukade skriva festliga inlägg i den här tråden innan han försvann iallafall:
Marcels watch - Prissättning
Hej forumet! Vill inleda med att säga att jag är helt grön på klockor, i synnerhet vintage och kan i stort sett noll om detta. Till saken hör dock att min far en gång ägde en Seamaster 600 på tiden han levde (som jag tyvärr inte vet var den tog vägen). Men än idag tycker jag det är den absolut...klocksnack.se
Tror den listade runt 100 jämt (eller strax över) när den köptes. Sen gav Rob Engström 25% på hela Omegas sortiment i dec.Listpriset 2016 var dock betydligt lägre. Runt 120' vad jag kan se efter en snabb googling. Rätta mig gärna om jag har fel. Det var innan Omega helt tappade vettet med sina prissättningar. På den tiden var det också vanligt med saftiga rabatter hos återförsäljare, särskilt på en hyllvärmare som denna TT.
Har du justerat för inflation?Listpriset 2016 var dock betydligt lägre. Runt 120' vad jag kan se efter en snabb googling. Rätta mig gärna om jag har fel. Det var innan Omega helt tappade vettet med sina prissättningar. På den tiden var det också vanligt med saftiga rabatter hos återförsäljare, särskilt på en hyllvärmare som denna TT.
Det glömde jag faktiskt. Men om vi går på @Stefan S listpris ovan, så blir det 132'. Med 25 procents rabatt blir det 99'.Har du justerat för inflation?
Nu vet jag inte hur mkt skrot det är i den ref. men guldpriset är ju rekordhögt just nu också. Tycker den är cool men fan...finns så mycket annat gött för den pengen.Det glömde jag faktiskt. Men om vi går på @Stefan S listpris ovan, så blir det 132'. Med 25 procents rabatt blir det 99'.
I alla fall. Att säljaren vill ha 75' för en nio år gammal och helt iskall modell är helt enkelt inte rimligt. Det är också därför den legat osåld sedan 4 mars 2024.
Fast den hade varit billigast på chrono24? Då är det tramsigt att göra sig rolig över högt pris.Det glömde jag faktiskt. Men om vi går på @Stefan S listpris ovan, så blir det 132'. Med 25 procents rabatt blir det 99'.
I alla fall. Att säljaren vill ha 75' för en nio år gammal och helt iskall modell är helt enkelt inte rimligt. Det är också därför den legat osåld sedan 4 mars 2024.
På vilket sätt har jag gjort mig rolig?Fast den hade varit billigast på chrono24? Då är det tramsigt att göra sig rolig över högt pris.
Nu när jag tänker efter och tagit dina/era kloka insikter i beaktande så har jag också ändrat åsikt.Det glömde jag faktiskt. Men om vi går på @Stefan S listpris ovan, så blir det 132'. Med 25 procents rabatt blir det 99'.
Ja, jag håller med. Jag hade gärna haft en Globemaster i stål. Det är en underskattad modell som är snygg både på länk och läder. Men det är något med tvåton som inte riktigt lirar med den här modellen, särskilt i kombination med vit tavla. Därför blir den också svårsåld. Jag tror som du att en rejäl prisjustering är enda sättet att få iväg den. Hade det varit jag hade jag övervägt ett inbyte hos någon handlare.Nu när jag tänker efter och tagit dina/era kloka insikter i beaktande så har jag också ändrat åsikt.
Det känns solklart nu att säljaren inte riktigt förstår vad klockan är värd. Om din gissning stämmer att han köpte klockan för 99k så är det exakt samma som utgångspriset han satte i annonsen.
Även om han sänkte priset till 50k så är det inte så säkert att den går direkt, som andra har skrivit så finns det väldigt många hetare klockor för den pengen som i varje fall jag hellre hade köpt.
Problemet är att han troligtvis inte blir erbjuden mer än ca 40k i inbyteJa, jag håller med. Jag hade gärna haft en Globemaster i stål. Det är en underskattad modell som är snygg både på länk och läder. Men det är något med tvåton som inte riktigt lirar med den här modellen, särskilt i kombination med vit tavla. Därför blir den också svårsåld. Jag tror som du att en rejäl prisjustering är enda sättet att få iväg den. Hade det varit jag hade jag övervägt ett inbyte hos någon handlare.
Problemet är att han troligtvis inte blir erbjuden mer än ca 40k i inbyteVem vet han kanske redan har provat.
Inget ont om Globemaster annars, jag gillar precis som du stålmodellerna väldigt mycket. Valde mellan en sådan och en AT small seconds sist jag köpte nytt från AD och ångrar mig lite nu. AT:n bytte jag in igen efter ca 6 månader…
Det kan ju vara så att säljaren inte tycker det är värt att sälja den för under det priset han satt.Det känns solklart nu att säljaren inte riktigt förstår vad klockan är värd. Om din gissning stämmer att han köpte klockan för 99k så är det exakt samma som utgångspriset han satte i annonsen.
Även om han sänkte priset till 50k så är det inte så säkert att den går direkt, som andra har skrivit så finns det väldigt många hetare klockor för den pengen som i varje fall jag hellre hade köpt.