• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Allmänna Frågetråden; här kan man ställa en fråga och hoppas att någon sitter på svaret!

Någon vet vad de är för hörlurar travis barker har på bilden?

Bilagor

• Travis-Barker-Collection-Buster-Punch-2022-005.jpg
    Travis-Barker-Collection-Buster-Punch-2022-005.jpg
    101.9 KB · Visningar: 18
Vad har jag köpt för klocka? Postar här för att tråden är så bra och magkänslan säger att det är något moderelaterat eller reklam för något icke klockrelaterat. Den lilla orangea grejen till vänster känns som en logotyp och sitter på en genomskinlig skiva som utgör sekundvisare. Google Lens visade mest tvärsnitt av stålwire och annat mindre relevant. Hoppas nu på Lifestyle Lens™! :)
IMG_20220317_050736_773.jpg

F84A6F5A-3216-40EC-BBFC-83DF3DCCFF85.jpeg

Vad har jag köpt för klocka? Postar här för att tråden är så bra och magkänslan säger att det är något moderelaterat eller reklam för något icke klockrelaterat. Den lilla orangea grejen till vänster känns som en logotyp och sitter på en genomskinlig skiva som utgör sekundvisare. Google Lens visade mest tvärsnitt av stålwire och annat mindre relevant. Hoppas nu på Lifestyle Lens™! :)
IMG_20220317_050736_773.jpg

F84A6F5A-3216-40EC-BBFC-83DF3DCCFF85.jpeg
Känner inte igen den, men om jag skulle kasta ur mig en gissning baserad på magkänsla för stilen i största allmänhet innan jag lämnar jobbet för dagen: Jag får Benetton-vibbar...

Känner inte igen den, men om jag skulle kasta ur mig en gissning baserad på magkänsla för stilen i största allmänhet innan jag lämnar jobbet för dagen: Jag får Benetton-vibbar...
Min magkänsla liknar nog din. Får också klädmärkesvibbar. Har haft ett par Benettonklockor och de var mer påkostade än den här dock.
IMG_20220305_014052_509.jpg

IMG_20211130_001830_736.jpg

Vet någon om det finns någon i Skåne som kan reparera en sådan här gammal väggklocka?

Bilagor

• image0.jpeg
    image0.jpeg
    20.2 KB · Visningar: 12
Funderar på att köpa Starwars lasersvärd med lite bättre kvalité till sonen. Köper från Amazon och säljarna är gärna från Amerikat.
Hur funkar det med laddning? Måste köpa adapter antar jag?

Finns stor risk för att du behöver annan adapter. Vill minnas att det är 110V i The US of A.
Vi pingar in @Mic1 och/eller @FlipSwede för säkert svar :)
110/220 är inte ett lika stort problem nuförtiden då mycket produceras för den internationella marknaden numera och klarar 220. Föreslår att du frågar säljaren. Oavsett kommer du behöva en adapter till själva kontakten men de kan du köpa för en billig peng.

Tack alla för svar. Ja jag vill minnas att de kör 110V i USA men det var längesen jag höll på med adaptrar och dylikt. Får fråga säljaren.
För att förtydliga: det finns två typer av adaptrar, en som bara fixar så det är rätt kontakt men inget mer, och en som även konverterar 220 till 110. Den sistnämnda behövs väldigt sällan numera då det mesta som produceras idag görs för både 110 och 220. Detta är dock oväsentligt om den laddas via USB-c då du bara använder din vanliga mobilladdare som @johpe nämnde ovan

Funderar på att köpa Starwars lasersvärd med lite bättre kvalité till sonen. Köper från Amazon och säljarna är gärna från Amerikat.
Hur funkar det med laddning? Måste köpa adapter antar jag?
Morning!

Ja en adapter behovs om du laddar med ett vanligt amerikanskt vagguttag. Kan aldrig tro en sadan kostar mer an nagra dollars om det duger med en enkel version,och jag har formodligen en nagonstans om du behover.
Hur det funkar om du har transformator fran 110 till 12v kan jag inte svara pa,men personligen har jag inte haft nagra problem med laddtandborstar,datorer etc

110/220 är inte ett lika stort problem nuförtiden då mycket produceras för den internationella marknaden numera och klarar 220. Föreslår att du frågar säljaren. Oavsett kommer du behöva en adapter till själva kontakten men de kan du köpa för en billig peng.

Ska göra det. Skulle den bara ta 110v så tar det ju bara längre tid att ladda. Adaptrar får jag kolla efter hemma.

Morning!

Ja en adapter behovs om du laddar med ett vanligt amerikanskt vagguttag. Kan aldrig tro en sadan kostar mer an nagra dollars om det duger med en enkel version,och jag har formodligen en nagonstans om du behover.
Hur det funkar om du har transformator fran 110 till 12v kan jag inte svara pa,men personligen har jag inte haft nagra problem med laddtandborstar,datorer etc

Tydligen är det rätt kraftfulla batterier som ger mkt spänning i dessa produkter, så man vill ju inte råka ut för inkompatibilitet osv.

Tack för erbjudandet, men jag har nån adapter liggandes nånstans :;

Någon som har en aning om det finns något värde och i så fall hur mkt för elektronisk piano enligt bild nedan. Verkar heta Yamaha P70 eller P-70S. Tycks fungera men rent estetiskt finns skavankar. (Se bild). Blev inte riktigt klok när jag kollade blocket och kan verkligen noll om detta…

Tack snälla på förhand!
E7523AD8-FEC5-47B2-B6ED-768CC0FD3DB9.jpeg

A2220874-52E8-45E7-A14B-14E7559641B2.jpeg

Tillbaka
Topp