• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Allmänna Frågetråden; här kan man ställa en fråga och hoppas att någon sitter på svaret!

Någon som har en aning om det finns något värde och i så fall hur mkt för elektronisk piano enligt bild nedan. Verkar heta Yamaha P70 eller P-70S. Tycks fungera men rent estetiskt finns skavankar. (Se bild). Blev inte riktigt klok när jag kollade blocket och kan verkligen noll om detta…

Tack snälla på förhand!
E7523AD8-FEC5-47B2-B6ED-768CC0FD3DB9.jpeg

A2220874-52E8-45E7-A14B-14E7559641B2.jpeg
Svårt att säga. Tämligen gammal modell (15-20 år?), så inte mycket gissar jag, speciellt inte med skavanker. Antagligen bara hundralappar. (Som referens: Nypriset på motsvarande nya modeller ligger på 5-6000. P-45, som också börjar ha några år på nacken, ligger på drygt 4000 tror jag.)

Svårt att säga. Tämligen gammal modell (15-20 år?), så inte mycket gissar jag, speciellt inte med skavanker. Antagligen bara hundralappar. (Som referens: Nypriset på motsvarande nya modeller ligger på 5-6000. P-45, som också börjar ha några år på nacken, ligger på drygt 4000 tror jag.)
Tack snälla!! Oerhört uppskattat.

Ogillar blocket, men känns väl som det är där man säljer (försöker åtminstone) den.

Någon som har koll på vad en sån här kan tänkas vara värd och var man helst säljer den om man för stunden känner dig klar med Tradera?

Rör sig om en nackkudde med måtten (cirka 30*20 cm). Märk Louis Vuitton. Hel ändå legat framme så inte NOS.

26D32058-DC81-4F67-B13C-236F68ECAD74.jpeg

CD05D0B1-FEB7-4DA8-9A97-682FF55DF40D.jpeg

Någon som beställt saker med leverans av Early Bird på sistone? Både jag och frugan väntar på paket som skulle ha levererats för minst två veckor sedan, ingen som helst återkoppling från supporten på Early Bird heller.

Någon som beställt saker med leverans av Early Bird på sistone? Både jag och frugan väntar på paket som skulle ha levererats för minst två veckor sedan, ingen som helst återkoppling från supporten på Early Bird heller.
Early Bird levereras av tidningsbudet och brukar bara ställas av utanför dörren så det kan ju vara lätt hänt att paketen får fötter om man bor lite öppet... 🙁

Det var nog ett par månader sedan jag fick leverans av dem senast men har för mig att man fick någon slags kolli-ID/notis när det levererades?

Early Bird levereras av tidningsbudet och brukar bara ställas av utanför dörren så det kan ju vara lätt hänt att paketen får fötter om man bor lite öppet... 🙁

Det var nog ett par månader sedan jag fick leverans av dem senast men har för mig att man fick någon slags kolli-ID/notis när det levererades?
Ja och det har funkat tidigare men nu rör paketen inte på sig.
94DB06F6-FB98-4FEA-8279-34D412E0BBEE.jpeg

Ja och det har funkat tidigare men nu rör paketen inte på sig.
94DB06F6-FB98-4FEA-8279-34D412E0BBEE.jpeg

Fick detta sms idag:
A6C2BE03-1600-4ECF-AC6C-916769C8AAAD.jpeg

Jag väntar paket från Amazon, ni menar alltså att bilen med sökarljuset kommer leverera paketet?
Framför allt vågar jag klicka på länken?🤯

Jag ska köpa en TV spel konsol med spelet Fortnite. Vet ej än vilken konsol men kan ni hjälp mig reda ut följande om Fortnite.

Om jag köper tex Nintendo eller PS, kan jag köpa Fortnite i sin helhet som 1 evigt spel (precis som förr i tiden)??

Eller MÅSTE man köp på sig en jävla massa saker i spelet typ som Roblox/Minecraft och alla andra Visakorts dränerande spel? (tänk iPad beroende ungar) för att det ska fungera?

Jag ska köpa en TV spel konsol med spelet Fortnite. Vet ej än vilken konsol men kan ni hjälp mig reda ut följande om Fortnite.

Om jag köper tex Nintendo eller PS, kan jag köpa Fortnite i sin helhet som 1 evigt spel (precis som förr i tiden)??

Eller MÅSTE man köp på sig en jävla massa saker i spelet typ som Roblox/Minecraft och alla andra Visakorts dränerande spel? (tänk iPad beroende ungar) för att det ska fungera?
Oavsett konsol så måste du betala för att kunna spela online, vilket Fortnite kräver.

Jag har inget svar, men vill dela följande video om hur Roblox "lurar" unga som vill tjäna pengar:

Nja.. fortnite är väl free to play. Kostar inget att spela eller kräver inga abonnemang. Dock kostar alla skinns mm i spelet. Inget man behöver köpa dock..
Säkert? Jag som utgått från att allt F2P online kostat pengar.

Edit: Kollade upp det nu och Xbox har ändrat så att det är helt F2P, mao inte krav på Xbox Live.

Senast ändrad:
Ska inte säga att jag vet till 100% men än har jag inte betalat något för grabbens fortnite. Gratis att spela, men att man så klart ska bli sugen på att handla..

Enligt han så finns det inget i spelet som kostar pengar som påverkar till en fördel. Allt är bara kosmetika.

Ska inte säga att jag vet till 100% men än har jag inte betalat något för grabbens fortnite. Gratis att spela, men att man så klart ska bli sugen på att handla..

Enligt han så finns det inget i spelet som kostar pengar som påverkar till en fördel. Allt är bara kosmetika.
Måste man ange kreditkortnummer för att kunna skapa en profil eller går det bra att hoppa över det fältet?

Bra fråga.. kan inte komma ihåg att jag angav kreditkort när jag gjorde grabbens konto.
Ev att jag gjorde det när jag gjorde ett konto för själva Xbox:en.

Kanske att någon här som är född på 00-talet kan svara bättre på frågan 😂

Bra fråga.. kan inte komma ihåg att jag angav kreditkort när jag gjorde grabbens konto.
Ev att jag gjorde det när jag gjorde ett konto för själva Xbox:en.

Kanske att någon här som är född på 00-talet kan svara bättre på frågan 😂
Ha ha, du har absolut en poäng där. Tänkte inte på det 😊 men min poäng är oavsett betalmedel om man kan skapa en profil utan att kolla den mot betalning? Varför jag frågar är för att jag är intresserad som ens barn kan skapa en profil utanpappas plåska.😄 Det avgör ju om barnen kan köpa det som finns inne i spelen.

Ha ha, du har absolut en poäng där. Tänkte inte på det 😊 men min poäng är oavsett betalmedel om man kan skapa en profil utan att kolla den mot betalning? Varför jag frågar är för att jag är intresserad som ens barn kan skapa en profil utanpappas plåska.😄 Det avgör ju om barnen kan köpa det som finns inne i spelen.
Vet inte hur det är med andra konsoler, men på vårt Playstation, så har jag skapat profiler till mina grabbar, mitt betalkort ligger i grunden på Playstation profilen men jag har aktiverat att man behöver slå in lösenord för alla köp, både in-play och i "appstore". Så de kan inte gå crazy och köpa saker utan mitt godkännande.

Vet inte hur det är med andra konsoler, men på vårt Playstation, så har jag skapat profiler till mina grabbar, mitt betalkort ligger i grunden på Playstation profilen men jag har aktiverat att man behöver slå in lösenord för alla köp, både in-play och i "appstore". Så de kan inte gå crazy och köpa saker utan mitt godkännande.
Tack, då var det som jag anade.

Någon som har koll på vad en sån här kan tänkas vara värd och var man helst säljer den om man för stunden känner dig klar med Tradera?

Rör sig om en nackkudde med måtten (cirka 30*20 cm). Märk Louis Vuitton. Hel ändå legat framme så inte NOS.

26D32058-DC81-4F67-B13C-236F68ECAD74.jpeg

CD05D0B1-FEB7-4DA8-9A97-682FF55DF40D.jpeg
Om den är äkta kan väl Kaplans/Annat auktionshus modeauktioner vara något.
Alternativt här på KS Lifestyle Köp&Sälj

Har en filmposter hemma som enligt uppgift ska vara original från mitten av 60-talet. Finns det något bra sätt att kontrollera eller bekräfta att det inte är en vanlig reproduktion?

Har en filmposter hemma som enligt uppgift ska vara original från mitten av 60-talet. Finns det något bra sätt att kontrollera eller bekräfta att det inte är en vanlig reproduktion?
Har har du nagra tips,men om vardet ar betydande sa skulle jag anlita en expert. Handlar det om en symbolisk summa oavsett sa spelar det val mindre roll om affischen ar tankt som pop-art.

Tillbaka
Topp