Jag postar 100% klockor på Instagram. Ger likes till 99,98% klockor.
Ändå får jag exceptionellt många bilposter i mitt flöde efter det att de jag följer är färdigscrollade. Dessutom verkar det vara så att ju mer jag klickar på ”Inte intresserad” desto fler nya poster med bilar dyker det upp. Nu var det bisarrt med 20-30 poster bilar, motorcyklar och flygplan innan det kom en ny klocka. Samtliga poster från bilfirmor anmälar jag som ”Inte intresserad”.
Så...hur i h-vete kan Instagrams algoritmer få för sig att jag har det minsta intresse att titta på diverse pimpade sportbilar?
Och nej, jag har inte letat bil, surfat bil, Youtubat bil eller ens tänkt på bil på ett sådant sätt att det vore rimligt med att bli spammad med inlägg om bilar.
Har likat enskilda inlägg om någon jag följer postat bild på någon gammal vintage-Porsche eller när
@Denke kände gemenskap men den manliga delen av grannskapet när det lyssnades på V8. Men vi pratar 2 i relation till 1000 så knappast anledning att ana ett djupare intresse.
Jag har inte hittat några inställngar som jag kan gå in och ända på. Men är det någon som har några tips eller tricks? Vill inte se en bil till i flödet