Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skulle nog säga att det har en del med däcksbredden att göra. Oftast kör man med smalare däck med högre profil vintertid. Dom beter sig lugnare än ett brett lågprofil på en stor fälg.Varför känns det som att sommardäck är mer spårkänsliga än vinterdäck? Beror det på att det är en mjukare gummiblandning? Det kanske bara är placebo men jag tycker mig ha upplevt samma sak på alla bilar jag har ägt.
Samma storlek på däcken? Samma lufttryck?Varför känns det som att sommardäck är mer spårkänsliga än vinterdäck? Beror det på att det är en mjukare gummiblandning? Det kanske bara är placebo men jag tycker mig ha upplevt samma sak på alla bilar jag har ägt.
Här är en iaf.Kollar än en gång om någon vet var jag kan hitta tavlorna på bilden här?![]()
Svarar mig själv, detta hänger ihop med senaste android uppdatering på vissa Xperia. Playstore appen får spel och behöver avslutas, avaktiveras och sedan aktiveras igen så försvinner dom. Telefonen drar ohemult med ström samtidigt som detta pågår.Någon som är vass på Android?
Har fått spökappar. Först en ensam som såg ut att ladda ner. Den är borta.
Nu två nya.
Längst ner i applistan men syns inte när jag kollar playstore eller i app inställningarna.
Trycker man på dom försöker playstore öppna men ger felmeddelande.
Putin, Kim Yun eller vem kan det vara?
![]()
![]()
![]()
Känns märkligt att samtalet kopplas ner när det har lyckats komma upp första gången. Möjligen en sk "handover" som skiter sig - typ från mobilnät till wifi eller tvärtom. Händer det både hemma och "utomhus" (dvs utanför wifi)?Tappade luren i vatten. Telefonen slutade fungera. Köpte ny telefon och använde det gamla SIM-kortet. När jag ringer eller svarar på samtal avslutas samtalet automatiskt efter ca 2 sekunder. Beställde nytt SIM-kort och problemet kvarstår.
Vad kan felet vara? En inställning på telefonen? Trasig direkt ur kartong?
Har Fello som operatör och nya luren är en Google Pixel 7 om det har någon betydelse.
Känns märkligt att samtalet kopplas ner när det har lyckats komma upp första gången. Möjligen en sk "handover" som skiter sig - typ från mobilnät till wifi eller tvärtom. Händer det både hemma och "utomhus" (dvs utanför wifi)?
Sen så skall jag säga att mina mobilnätskunskaper dog ut i och med att 2G gick i graven..![]()
En googling visar att det verkade vara ett vanligt problem med Pixel 7 under slutet av 2022. Säker på att den är uppdaterad till senaste mjukvaran?Bra tanke! Skall genast kolla!
Edit. Nej, fungerade inte utan WiFi heller![]()
En googling visar att det verkade vara ett vanligt problem med Pixel 7 under slutet av 2022. Säker på att den är uppdaterad till senaste mjukvaran?
Nu skriver du rostfritt stål men det enda jag kommer att tänka på som jag själv råkat ut för är att kaustiksoda/natriumhydroxid reagerar och gör kol av aluminium. Var lavastenen hal och bänken i aluminium kan det ha ett samband.Här kommer en något udda fråga men man kan ju hoppas att vi har någon expert på kemi här. Förra helgen hittade vi (vad jag tror är) en lavasten stor som en knytnäve på stranden. När vi kom hem så la jag den på vår rostfria bardisk och idag när jag flyttade den så upptäckte jag att det blivit en kemisk reaktion mellan stenen och metallen. Det var helt svart och blött där stenen legat emot metallen och när jag torkade bort det så har det verkligen löst upp plåten.Luktar också extremt mycket järn för övrigt men det är ju inte så konstigt.
![]()
![]()
![]()
Nu skriver du rostfritt stål men det enda jag kommer att tänka på som jag själv råkat ut för är att kaustiksoda/natriumhydroxid reagerar och gör kol av aluminium. Var lavastenen hal och bänken i aluminium kan det ha ett samband.
Jupp. Men om det går att skapa kol kan jag inte svara på..Nu är mina kunskaper väldigt begränsade men kan man verkligen göra om ett grundämne till ett annat?
Ups, min bildlika jämförelse togs på ordenNu är mina kunskaper väldigt begränsade men kan man verkligen göra om ett grundämne till ett annat?
Tack för tips!
En kompis löste det genom att stänga av 2G.
Är det knepigt att laga plisségardiner själv? Har dussintalet hemma vars linor börjar gå av efter 10 år.
Ändå bra kvalitét jämfört med andra vars linor gick av efter typ 2 år.
En butik ville ha 400 kr för lagning per gardin.
Oj, det såg spännande ut...Här kommer en något udda fråga men man kan ju hoppas att vi har någon expert på kemi här. Förra helgen hittade vi (vad jag tror är) en lavasten stor som en knytnäve på stranden. När vi kom hem så la jag den på vår rostfria bardisk och idag när jag flyttade den så upptäckte jag att det blivit en kemisk reaktion mellan stenen och metallen. Det var helt svart och blött där stenen legat emot metallen och när jag torkade bort det så har det verkligen löst upp plåten.Luktar också extremt mycket järn för övrigt men det är ju inte så konstigt.
![]()
![]()
![]()
På motorcykel är det påtagligt hur spårkänsligt det blir med fetare däck, då speciellt med framdäcket. Jag har haft en Yamaha XT motard med "vanliga" gat-däck/hjul, samtidigt som en XT-R med större smalare framhjul/däck. Motarden med sitt mindre bredare däck reagerar helt olika för just spårighet.Varför känns det som att sommardäck är mer spårkänsliga än vinterdäck? Beror det på att det är en mjukare gummiblandning? Det kanske bara är placebo men jag tycker mig ha upplevt samma sak på alla bilar jag har ägt.
Jodå, hittat på stranden i Halmstad. Har inte den kvar i huset längre i alla fall.Oj, det såg spännande ut...
Det är väl i huvudsak bara två syror som kan lösa rostfritt, salpetersyra och saltsyra. Lavastenar bör inte innehålla någon av dessa syror, så frågan är vad det är för "sten" du hittat? Inte i Sverige antar jag?
Vetefan vad som är bäst men ombyte förnöjer iaf. Körde Oral-B för länge sedan, bytte några år till Philips (Sonicare) och tyckte inte det var sämre iaf. Kör nu denna och är nöjd (långt mellan laddningarna):Jag behöver en ny eltandborste. Min gamla Oral-B har tackat för sig. Vad köper man idag? Ny Oral-B? Jag träffade nyligen en kompis som hade en Philips som lät mer som en tandläkarborr eller nåt. Han sa att den var bra, men har vi någon här med erfarenhet?
Ska man beställa deras grejer så är det bäst att göra det via Amazon. Sjukt mycket billigare än deras hemsida.Vetefan vad som är bäst men ombyte förnöjer iaf. Körde Oral-B för länge sedan, bytte några år till Philips (Sonicare) och tyckte inte det var sämre iaf. Kör nu denna och är nöjd (långt mellan laddningarna):
![]()
Elektrisk tandbørste | FineSmile - bedste soniske el tandbørste
Danmarks mindste soniske elektrisk tandbørste. Effektiv rengøring med avanceret teknologi. Prøv nu og oplev forskellen med vores el tandbørste. Gratis levering!finesmile.dk
Har nu Oral-B med lithium- batteri. Funkar bra - nya borst finns överallt. Hade tidigare Jordan när de var bland de första med Li-batteri. Bra borste men lite svårare att hitta borst till dock.Jag behöver en ny eltandborste. Min gamla Oral-B har tackat för sig. Vad köper man idag? Ny Oral-B? Jag träffade nyligen en kompis som hade en Philips som lät mer som en tandläkarborr eller nåt. Han sa att den var bra, men har vi någon här med erfarenhet?