• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Allmänt restaurangsnack

Fantomen

Omega
Har varit på Punk tre gånger. Uppfriskande och kul koncept. Maten håller hög klass rakt igenom. Sist fick vi dock en servitris som var så jäva sur och dryg. Hon måste ligga med kocken eller nåt. Annars skulle hon åkt ut med huvud före.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Fast jag var där förra veckan - så i så fall måste du varit väldigt nyligen eller så har de återtagit bildförbudet?
Ang. maten håller jag absolut med, mer lättillgängligt än vanliga avsmakningsmenyer brukar kännas också.

Då måste de återtagit bildförbudet. Detta var ett tag sen!

Har varit på Punk tre gånger. Uppfriskande och kul koncept. Maten håller hög klass rakt igenom. Sist fick vi dock en servitris som var så jäva sur och dryg. Hon måste ligga med kocken eller nåt. Annars skulle hon åkt ut med huvud före.

Snubben som serverade oss va också fett dryg. Hade nån snurra på skallen och måste haft en riktigt kass dag.
 

Oew

Rolex
Har varit på Punk tre gånger. Uppfriskande och kul koncept. Maten håller hög klass rakt igenom. Sist fick vi dock en servitris som var så jäva sur och dryg. Hon måste ligga med kocken eller nåt. Annars skulle hon åkt ut med huvud före.
I min erfarenhet är det en del av konceptet. Borde bredvid mig sist frågade om vatten flera gånger men fick inget. Tanken är väl att de inte bryr sig.
 

Fantomen

Omega
I min erfarenhet är det en del av konceptet. Borde bredvid mig sist frågade om vatten flera gånger men fick inget. Tanken är väl att de inte bryr sig.
Låter helt galet. Jag har bojkottat stället sedan vi fick dålig service. Jag lägger hellre mina tusenlappar på något ställe där både maten och servicen är god.
 

Fantomen

Omega
Jocke & Kalle gillar ju att provocera
Ja, med negerbollar, glada gubbar på gåslever etc. Men att ge dålig service är ju som att pissa i mitt kaffe. Det finns ett uttryck som heter "Kunden har alltid rätt". Det är inte bokstavligt, men innebär bl a att jag framgent bojkottar dem. Det är min rättighet. På så sätt får jag min rätt.
 

Oew

Rolex
Ja, med negerbollar, glada gubbar på gåslever etc. Men att ge dålig service är ju som att pissa i mitt kaffe. Det finns ett uttryck som heter "Kunden har alltid rätt". Det är inte bokstavligt, men innebär bl a att jag framgent bojkottar dem. Det är min rättighet. På så sätt får jag min rätt.
Och deras rättighet är att skita i vad du tycker, vilket jag tror de gör :D
De är nog väl medvetna om att konceptet inte tilltalar alla, och kan hålla med om att man vill ha bra service, även om den absolut kan vara avslappnad.
Stället är bäst när man har besök från icke-stockholmare eller när man är ett grabbgäng som vill göra stan efteråt.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Fick inte intrycket att det var en del av konceptet, han va trevlig i början - men sen blev han sne när folk blev packade. (Vilket var hans eget fel för han tryckte i alla massa ren sprit).
 

Limpas

Cartier
Restaurangtips för middag med sambon i Stockholm? Varit på Agrikultur, hantverket, Rolfs kök. Vi tyckte mycket bra om maten på alla tre, dock var agrikultur dyrt och inte riktigt prisvärt. Något liknande eller helt annat för den delen, men vi uppskattar lugn miljö och inte alltför urspårad mat :) Lilla ego fullbokat förstås..
 

Zingo

Rolex
Restaurangtips för middag med sambon i Stockholm? Varit på Agrikultur, hantverket, Rolfs kök. Vi tyckte mycket bra om maten på alla tre, dock var agrikultur dyrt och inte riktigt prisvärt. Något liknande eller helt annat för den delen, men vi uppskattar lugn miljö och inte alltför urspårad mat :) Lilla ego fullbokat förstås..
Nån av de som nämns på sidan 1?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Restaurangtips för middag med sambon i Stockholm? Varit på Agrikultur, hantverket, Rolfs kök. Vi tyckte mycket bra om maten på alla tre, dock var agrikultur dyrt och inte riktigt prisvärt. Något liknande eller helt annat för den delen, men vi uppskattar lugn miljö och inte alltför urspårad mat :) Lilla ego fullbokat förstås..

Pubologi va sinnessjukt bra när jag var där. Va på avslutningsmiddagen på Fredsgatan veckan innan och tyckte Pubologi spöade det alla dagar i veckan.
Alla snackar om Ichi just nu verkar det som. Måste vara en av de mest hype:ade krogarna i stan på länge...

Annars är väl den här listan hyfsat träffsäker:

https://thatsup.se/stockholm/guide/stockholms-hetaste-restauranger-just-nu/
 

Limpas

Cartier
Nån av de som nämns på sidan 1?
Pubologi va sinnessjukt bra när jag var där. Va på avslutningsmiddagen på Fredsgatan veckan innan och tyckte Pubologi spöade det alla dagar i veckan.
Alla snackar om Ichi just nu verkar det som. Måste vara en av de mest hype:ade krogarna i stan på länge...

Annars är väl den här listan hyfsat träffsäker:

https://thatsup.se/stockholm/guide/stockholms-hetaste-restauranger-just-nu/

Tack! NOOK eller pubologi får det nog bli.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Några kommentarer från här och där.

Volmers ** Malmö

En av de bättre såhär långt. Allt satt där det skulle, från bröd, toalettbesök, vinpaket samt mat. Formellt men ändå lättsam servis man kunde snacka lite skit med. In i köket efter och hälsa på SS ambassadören själv.


Ciel blue*(*) Okura hotel, Amsterdam

Väääldigt franskt, nästan lite för formellt för en annan. Dock är det nu 8år sedan så man blev lite skitnödig som 23årig på date. Maten var starkt rotad i det franska köket men med mycket inslag av nya tekniker.


Agrikultur* Stockholm

Litet skönt ställe med bra och genomtänkta rätter. Möjlighet till extra rätter under serveringen med matchande Gin från Härnö som ett exempel.

Adam & Albin Stockholm
Trevligt ställe med god mat. Lade till extrarätten med Kobe vid tillfället vilket var värt varenda öre. Tyvärr en extremt dålig erfarenhet av deras bergamottsås i en av fiskrätterna. Hela sällskapet undrade vad vi egentligen åt. Med största sannolikhet cestades dom på tok för hårt.

Kanonservice och vällagad, tyvärr en bitter eftersmak av bergamottsåsen i dubbel bemärkelse.

AG Stockholm
Ja vad säger man, kött! Sällskapet tog in lite blandat.
Körde förrätterna störrom, wagyu och tartar som förrätt. Gott men samtidigt inga tekniska WOW. Varmrätter två bitar kött.
För kommersialiserat, besviken i slutändan. Allt var givetvis gott men har upplevt både godare kött i Texas och bättre service på flertalet Sverige. Köttkylen var det mest imoonerande här.


Lyran Malmö
Ett av mina personliga favoriter, lite utanför möllan med en meny som varierar per säsong i vanlig ordning. Gillar såhär långt vintersäsongen bättre då det jag testat på sommaren är relativt lätt.

Fantastiska ofiltrerade viner och mycket bra service. Bad om en omgång till av sällskapets favoriträtt - On the house sa kocken. Vi gillar.

Embassy of la sagrantinia Malmö
Med rötter från Bloom in the park. Trevligt koncept med en formell restaurang som går till stora delar efter communal seating. Gör sin egen tonic som dom gärna ser dig prova. Bra mat, har säkerligen en ambition för en * men har något steg kvar i maten. Service samt dryck galant. Ligger belägen i Danmarks gamla amabassad i Malmö väl gömt bakom en lite pläterad plakett, bara att ringa på dörren..
 

MartinGFX

Cartier
Midsommarplanerna gick i stöpet och känner spontant inte för att sitta i lägenheten och uggla.
Söker därför tips på ställen i/runt Stockholm där man kan få en trevlig midsommarlunch. Gärna i skärgården men åtminstone nära vattnet.

Tänkte Fjäderholmarna först men det är såklart fullbokat...
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Undvik Food Market på Landvetter. Smakar allmänt illa och värre än genomsnittsvägkrogen men får betala dyrt för upplevelsen. Hellre Max .
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Undvik Food Market på Landvetter. Smakar allmänt illa och värre än genomsnittsvägkrogen men får betala dyrt för upplevelsen. Hellre Max .

Det är väl fina grejor
IMG_0151.JPG
 

Zingo

Rolex
Midsommarplanerna gick i stöpet och känner spontant inte för att sitta i lägenheten och uggla.
Söker därför tips på ställen i/runt Stockholm där man kan få en trevlig midsommarlunch. Gärna i skärgården men åtminstone nära vattnet.

Tänkte Fjäderholmarna först men det är såklart fullbokat...
Ta en utflykt till Trosa.
 

Roxen

Cartier
Midsommarplanerna gick i stöpet och känner spontant inte för att sitta i lägenheten och uggla.
Söker därför tips på ställen i/runt Stockholm där man kan få en trevlig midsommarlunch. Gärna i skärgården men åtminstone nära vattnet.

Tänkte Fjäderholmarna först men det är såklart fullbokat...

Finns massvis av trevliga skärgårdskrogar dit du kan ta dig med W-båten om du inte har egen. På sistnämnda kan du dessutom hälla i dig massa pilsner så du är förvärmd inför midsommarlunchen! På Grinda hänger jag mycket.
 
Topp