Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Råkar man befinna sig i Kristianstad är Bar-b-ko ett grymt ställe. Fullt 7 dagar i veckan så bordsbokning är ett måste. Grymma på kötträtter som namnet antyder. Kippers källare har också ruggit bra mat
Vaxholms hotell?Midsommarplanerna gick i stöpet och känner spontant inte för att sitta i lägenheten och uggla.
Söker därför tips på ställen i/runt Stockholm där man kan få en trevlig midsommarlunch. Gärna i skärgården men åtminstone nära vattnet.
Tänkte Fjäderholmarna först men det är såklart fullbokat...
Vassa Eggen och Svartengrens har varit bra i köttväg på senaste, oklart om dom har öppet dock.Drar upp en sväng till kungliga huvudstaden nästa vecka. Behöver äta kött och AG håller stängt. Någon som har tips på annan bra köttrestaurang?
Glömde säga: Vassa Eggen besökte vi förra gången. Riktigt bra! Kollar in Svartengrens.Vassa Eggen och Svartengrens har varit bra i köttväg på senaste, oklart om dom har öppet dock.
Båda är ok men tyvärr inte på samma nivå som de tidigare förslagen.Gutegrill och Griffins funkar. Inte varit på sistnämnda på ett tag dock.
Är det betalat och klart?Har ett bord på Frantzén den 27e för 2 som jag inte kommer kunna gå på tyvärr, någon här som vill ta min bokning innan jag gör en vanlig avbokning?
Gillar erbjudandet! Är tyvärr inte i Sverige då, tröstar mig att det blev en stjärna till lunch idag.Har ett bord på Frantzén den 27e för 2 som jag inte kommer kunna gå på tyvärr, någon här som vill ta min bokning innan jag gör en vanlig avbokning?
Båda är ok men tyvärr inte på samma nivå som de tidigare förslagen.
Var bara för frågeställarens info att de inte var de bästa i Stockholm, men som sagt helt ok.Så klart inte, men finns inte så mycket att välja på under sommaren.
Restaurang Himlen, The Burgundy (boka samtidigt fåtölj på Tweed för fördrink/efterdrink), Tak, Nytorget 6/Urban Deli/något annat nere vid Nytorget, Portal.Jag o frun ska ned till er i storstan första helgen i september. På grund av småbarn så är vi aldrig ut och äter längre, och ännu mer aldrig ner dit. Fokus bör alltså ligga på trivsel (och gärna utsikt) snarare än avancerad smak.
Tips? Fotografiska kanske?
Nej, inte Fotografiska. Fjantmat. Boka in er på Gondolen. Bra klassisk mat och fantastisk utsikt. Boka ute på Gondolen. Ta drink i baren. Rekommenderar Hemingway eller Fläder cooler en varm dag.Jag o frun ska ned till er i storstan första helgen i september. På grund av småbarn så är vi aldrig ut och äter längre, och ännu mer aldrig ner dit. Fokus bör alltså ligga på trivsel (och gärna utsikt) snarare än avancerad smak.
Tips? Fotografiska kanske?
Inte hunnit testa AG ännu så vet inte hur burgarna är där men han har ju faktiskt öppnat ett burgarhak (jureskogs) som ligger nära biblioteksgatan om man har vägarna förbi där. Det var faktiskt rätt schyssta burgare vill jag minnas, trevligt läge och inredning också, 7/10 i betyg.Tycker tyvärr Jureskog är en fjant och att maten blivit sämre efter att han sålde sin själ till Donken. Senast jag käkade burgare där skickade jag tillbaka den, och då var jag full så typ lättaste kunden ever...
Gillade verkligen AG när det var nytt, men inte så värst nu...
Då går jag hellre till Tweed för en grym burgare.
Portal vid St Eriksplan? Funderar på att ta en fredagsmiddag där med lite fransk vaktel. Men restaurangen ser rätt liten ut, lär vara rätt livat och högt ljud? Jag älskar Bobergs Matsal, där är det tämligen lugnt och fint, speciellt när jag varit där på helgen.
Jag har även siktat mig in på att testa avsmakningsmeny på Wedholms Fisk, kan vara kul att testa bland annat sjötunga. Någon med erfarenhet?
+1 på dennaDen gamle och havet går jag till minst en gång i kvartalet och tar deras seafood risotto varje gång. Dör för den. Himla mysigt ställe också.
Wedholms är magiskt, var där varannan vecka för några år sedan. Deras champagne+noilly pratsåser är de enda som slår minaPortal vid St Eriksplan? Funderar på att ta en fredagsmiddag där med lite fransk vaktel. Men restaurangen ser rätt liten ut, lär vara rätt livat och högt ljud? Jag älskar Bobergs Matsal, där är det tämligen lugnt och fint, speciellt när jag varit där på helgen.
Jag har även siktat mig in på att testa avsmakningsmeny på Wedholms Fisk, kan vara kul att testa bland annat sjötunga. Någon med erfarenhet?
The chophouse tycker jag håller god kvalitet på köttet, bra utsikt. I sliemaFinns det några bra restauranger på Malta? Hittills har jag bara varit med om maträtter jag kan göra bättre själv och usel service så tips uppskattas!
Ska testa imorn, ligger nära mig.The chophouse tycker jag håller god kvalitet på köttet, bra utsikt. I sliema