• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Allmänt restaurangsnack

Korwax

Omega
Råkar man befinna sig i Kristianstad är Bar-b-ko ett grymt ställe. Fullt 7 dagar i veckan så bordsbokning är ett måste. Grymma på kötträtter som namnet antyder. Kippers källare har också ruggit bra mat:hungry:
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Midsommarplanerna gick i stöpet och känner spontant inte för att sitta i lägenheten och uggla.
Söker därför tips på ställen i/runt Stockholm där man kan få en trevlig midsommarlunch. Gärna i skärgården men åtminstone nära vattnet.

Tänkte Fjäderholmarna först men det är såklart fullbokat...
Vaxholms hotell?
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Drar upp en sväng till kungliga huvudstaden nästa vecka. Behöver äta kött och AG håller stängt. Någon som har tips på annan bra köttrestaurang?
 

jwh

Omega
vill passa på att rekommendera Hörte Brygga (skivarp) utanför Ystad.
Varit där varje sommar de senaste åren och det blir bara bättre och bättre. Otroliga kockar, nära samarbete lokala bönder, närodlade råvaror, stor kunskap och en otroligt fin miljö.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag o frun ska ned till er i storstan första helgen i september. På grund av småbarn så är vi aldrig ut och äter längre, och ännu mer aldrig ner dit. Fokus bör alltså ligga på trivsel (och gärna utsikt) snarare än avancerad smak.
Tips? Fotografiska kanske?
 
R

Red Scream

Guest
Jag o frun ska ned till er i storstan första helgen i september. På grund av småbarn så är vi aldrig ut och äter längre, och ännu mer aldrig ner dit. Fokus bör alltså ligga på trivsel (och gärna utsikt) snarare än avancerad smak.
Tips? Fotografiska kanske?
Restaurang Himlen, The Burgundy (boka samtidigt fåtölj på Tweed för fördrink/efterdrink), Tak, Nytorget 6/Urban Deli/något annat nere vid Nytorget, Portal.
 

davestoni

Panerai
Den gamle och havet går jag till minst en gång i kvartalet och tar deras seafood risotto varje gång. Dör för den. Himla mysigt ställe också.
 

Fantomen

Omega
Jag o frun ska ned till er i storstan första helgen i september. På grund av småbarn så är vi aldrig ut och äter längre, och ännu mer aldrig ner dit. Fokus bör alltså ligga på trivsel (och gärna utsikt) snarare än avancerad smak.
Tips? Fotografiska kanske?
Nej, inte Fotografiska. Fjantmat. Boka in er på Gondolen. Bra klassisk mat och fantastisk utsikt. Boka ute på Gondolen. Ta drink i baren. Rekommenderar Hemingway eller Fläder cooler en varm dag.
 

Belfort

Omega
Portal vid St Eriksplan? Funderar på att ta en fredagsmiddag där med lite fransk vaktel. Men restaurangen ser rätt liten ut, lär vara rätt livat och högt ljud? Jag älskar Bobergs Matsal, där är det tämligen lugnt och fint, speciellt när jag varit där på helgen.

Jag har även siktat mig in på att testa avsmakningsmeny på Wedholms Fisk, kan vara kul att testa bland annat sjötunga. Någon med erfarenhet?
 
Senast ändrad:

116334/5

Cartier
Friends Of KS
Måste bara skriva och varna alla kära ks medlemmar om några restauranger nedåt i landet (Man märker verkligen att servicen är helt annorlunda (till det sämre) än i Stockholm när man kommer ut till andra mindre städer, kan väl inte bara vara jag som märker det?).

Hursomhelst så åkte jag ner till Karlskrona för några veckor sedan. Under den resan hann jag uppleva 4 ställen som var otroligt dåliga.

Det var alltifrån att de glömt väsentliga ingredienser och tar in tallriken och ger tillbaka samma förövrigt värdelösa mat! (Restaurang Rådhuset söderköping) till att det försöker ta nästan det dubbla betalt och genuint luras vad det verkade som (Restaurang sorrento Karlskrona) till att de har den oförskämdaste servicen jag någonsin vart med om på nyövertagna familjeföretaget Cafe lennarts i Karlskrona, till att på Stars&Stripes i Karlskrona få 10% rabatt för att man fick vänta i *trumvirvel* en och en halv timme på maten utan någon förvarning om väntetiden, men inte nog med den usla rabatten, den var tydligen för stor för att ge för dem så för att kompensera det tog dem betalt för öl också varav ingen drack någon öl...

Så ovanstående restauranger rekommenderar jag att ni avstår:) Men är ni där nere i trakterna rekommenderar jag dock resturangen i Torhamn då dem har några makalöst goda kroppkakor:D
 

116334/5

Cartier
Friends Of KS
Tycker tyvärr Jureskog är en fjant och att maten blivit sämre efter att han sålde sin själ till Donken. Senast jag käkade burgare där skickade jag tillbaka den, och då var jag full så typ lättaste kunden ever...

Gillade verkligen AG när det var nytt, men inte så värst nu... :(

Då går jag hellre till Tweed för en grym burgare.
Inte hunnit testa AG ännu så vet inte hur burgarna är där men han har ju faktiskt öppnat ett burgarhak (jureskogs) som ligger nära biblioteksgatan om man har vägarna förbi där:D. Det var faktiskt rätt schyssta burgare vill jag minnas, trevligt läge och inredning också, 7/10 i betyg.
 

Mvnordlander

Cartier
Portal vid St Eriksplan? Funderar på att ta en fredagsmiddag där med lite fransk vaktel. Men restaurangen ser rätt liten ut, lär vara rätt livat och högt ljud? Jag älskar Bobergs Matsal, där är det tämligen lugnt och fint, speciellt när jag varit där på helgen.

Jag har även siktat mig in på att testa avsmakningsmeny på Wedholms Fisk, kan vara kul att testa bland annat sjötunga. Någon med erfarenhet?

Va på Portal i Juni efter goda vitsord. Själv tyckte jag det va rätt trist. Allt såg fint ut men va faktiskt väldigt trist mat. Åt fisk där allt på tallriken smakade precis likadant och mjäkigt. 2/5 klockor ger jag Portal.
 

116334/5

Cartier
Friends Of KS
Finns det några bra restauranger på Malta? Hittills har jag bara varit med om maträtter jag kan göra bättre själv och usel service så tips uppskattas!
 

Oew

Rolex
Portal vid St Eriksplan? Funderar på att ta en fredagsmiddag där med lite fransk vaktel. Men restaurangen ser rätt liten ut, lär vara rätt livat och högt ljud? Jag älskar Bobergs Matsal, där är det tämligen lugnt och fint, speciellt när jag varit där på helgen.

Jag har även siktat mig in på att testa avsmakningsmeny på Wedholms Fisk, kan vara kul att testa bland annat sjötunga. Någon med erfarenhet?
Wedholms är magiskt, var där varannan vecka för några år sedan. Deras champagne+noilly pratsåser är de enda som slår mina ;)
 

DDraper

Omega
Min tjejs vän och kollega åt ostron på Sturehofs i slutet av januari. Hela sällskapet blev duktigt matförgiftade och sängliggande i flera dagar. Givetvis ringde hon Sturehof när hon var på benen igen för att klaga. Det skötte dom riktigt snyggt och beklagade sig verkligen och kompenserade henne plus sällskap. Däremot nämnde dom att dom har haft stora problem med detta i år och kan inte riktigt förstå varför detta nu sker.
Det kan vara nyttigt att veta och något för alla som är sugna på ostron i Stockholm att tänka på.
 
Topp