• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Allmänt restaurangsnack

Min tjejs vän och kollega åt ostron på Sturehofs i slutet av januari. Hela sällskapet blev duktigt matförgiftade och sängliggande i flera dagar. Givetvis ringde hon Sturehof när hon var på benen igen för att klaga. Det skötte dom riktigt snyggt och beklagade sig verkligen och kompenserade henne plus sällskap. Däremot nämnde dom att dom har haft stora problem med detta i år och kan inte riktigt förstå varför detta nu sker.
Det kan vara nyttigt att veta och något för alla som är sugna på ostron i Stockholm att tänka på.
Jag äter bara ostron när jag har plockat dom själv eller när min lokala kran (ostronfiskare) ringer på väg in till land..:D
Kudos till Sture för bra respons!

Min tjejs vän och kollega åt ostron på Sturehofs i slutet av januari. Hela sällskapet blev duktigt matförgiftade och sängliggande i flera dagar. Givetvis ringde hon Sturehof när hon var på benen igen för att klaga. Det skötte dom riktigt snyggt och beklagade sig verkligen och kompenserade henne plus sällskap. Däremot nämnde dom att dom har haft stora problem med detta i år och kan inte riktigt förstå varför detta nu sker.
Det kan vara nyttigt att veta och något för alla som är sugna på ostron i Stockholm att tänka på.
Vet fler som blivit magsjuka av ostron på sistone, säkert relaterat till detta:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/virussmittade-ostron-sprider-sjukdom

Åker med tjejen till Stockholm om en vecka och har än så länge enbart Flippin Burgers på mitt måste i restaurangväg. Är en burgar fantast och de har ju fått mycket god kritik.
Utöver det vet jag att hon vill ha tryffelpasta och eventuellt någon asian-fusion typ av mat någon av dagarna. Så, var hittar man bästa tryffelpasta samt asian utan att ruinera sig själv? Både två studerande så inga extrema summa pengar att tillgå i matväg dessvärre.

Käkade på Görvälns slott för några veckor sedan, rekommenderas varmt om ni är i krokarna. Grymt mysiga rum också, så ett bra ställe för en romantisk get away med bättre hälften/hemliga älskarinnan eller älskaren.

Åker med tjejen till Stockholm om en vecka och har än så länge enbart Flippin Burgers på mitt måste i restaurangväg. Är en burgar fantast och de har ju fått mycket god kritik.
Utöver det vet jag att hon vill ha tryffelpasta och eventuellt någon asian-fusion typ av mat någon av dagarna. Så, var hittar man bästa tryffelpasta samt asian utan att ruinera sig själv? Både två studerande så inga extrema summa pengar att tillgå i matväg dessvärre.
La Nonna på kungsholmen har en galet bra tryffelpasta :)

Väldigt konstigt att dom inte fått samma info som vi fått av vår handlare. Dom meddelade det för några veckor sedan och sedan dess kör vi bara kanadensiska ostron. ett ställe som kränger tiofalt mer än oss borde verkligen få reda på det kan man tycka...

Jag gillar Mr/Miss Voon för asiatiskt. Ingen myspys restaurang tyvärr, kan bli lite hög ljudnivå men grymt bra käk.

Väldigt konstigt att dom inte fått samma info som vi fått av vår handlare. Dom meddelade det för några veckor sedan och sedan dess kör vi bara kanadensiska ostron. ett ställe som kränger tiofalt mer än oss borde verkligen få reda på det kan man tycka...

Jag tycker också det låter märkligt. Dom är dessutom kända för sina fina ostron och borde därmed vilja värna om den stämpeln.

Inget fan av tryffel så överlåter den rekommendationen till andra. Flippin är absolut värt ett besök.
När de kommer till asiatisk tycker jag Tako, Asian Post Office och Miss Voon (trots att vi vart extremt besvikna på servicen senast på Miss Vonn, men maten är bra). Lycka till, och återkom med vad ni valde och vad ni tyckte :)

Inget fan av tryffel så överlåter den rekommendationen till andra. Flippin är absolut värt ett besök.
När de kommer till asiatisk tycker jag Tako, Asian Post Office och Miss Voon (trots att vi vart extremt besvikna på servicen senast på Miss Vonn, men maten är bra). Lycka till, och återkom med vad ni valde och vad ni tyckte :)
+ 1 på APO. Ruggigt bra. God mat och skön stämning.

Generellt prisvärt tips är NOOK.

Jetts burgers i Stockholm är min favorit. Ruggit bra burgare och man slipper köa i en timme för sin mat. Rekommenderas!

Fasen vad trist att de inte skärpt sig - har bara varit på Voon en gång, flera år sedan, går aldrig dit igen pga att servicen var brutal-dålig.

Vill slå ett slag för dessa burgare också:
Frankys
Bun meat bun
Barrels (den i gamla stan)
Bastad burgers
Jureskog (korsning regeringsgatan)
Lådan (man beställer sliders och de har dessutom grym öl)
De har alla enligt min bok grymma burgare precis som Flippin

Vill slå ett slag för dessa burgare också:
Frankys
Bun meat bun
Barrels (den i gamla stan)
Bastad burgers
Jureskog (korsning regeringsgatan)
Lådan (man beställer sliders och de har dessutom grym öl)
De har alla enligt min bok grymma burgare precis som Flippin

Förutom de två sista skulle jag säga bättre.

Barrels är bäst om du är sugen på bärs också.

Håller med! Skiljer sig dock en del mellan de olika ställena. Den i Gallerian var ganska dålig senaste gångerna jag var där. Liljeholmen brukar inte vara någon höjdare heller. Den första på Rehnsgatan har alltid varit grym dock!
synd att de är så stor skillnad när råvarorna är de samma, då är det bara "skit bakom spakarna" :(
rådmansgatan och Solna C gör bra grejer!

+1
Åt ostron på ett mindre ställe nyligen och fick då höra om problemen. Tror dem tog ostron ifrån Holland istället för Frankrike.

Lutar åt att besöka Flippin Burgers (Bastard) om det är för jävla lång kö, La Nonna, APO och Meno Male under vår tvådagarsvisit än så länge då. Tack för alla tips! Återkommer med åsikter om nån vecka. Caféer, finns det några måsten för en prisvärd kaffe eller är det out of content i tråden kanske?

Lutar åt att besöka Flippin Burgers (Bastard) om det är för jävla lång kö, La Nonna, APO och Meno Male under vår tvådagarsvisit än så länge då. Tack för alla tips! Återkommer med åsikter om nån vecka. Caféer, finns det några måsten för en prisvärd kaffe eller är det out of content i tråden kanske?

Gretas i PUB-huset är ett rätt mysigt café, bra brunch och helt okej priser. Vete-katten nåt kvarter bort är en klassiker, men ofta ganska fullt.

Tillbaka
Topp