• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Allt om NHL

COL - EDM 4-0
NYR - TBL 4-0
Kan ärligt talat inte se Edmonton ta en enda match mot Colorado. Tror de blir totalt överkörda.
Att Rangers tar det på fyra säger jag bara för att reta min granne som är från Tampa ursprungligen. Sen att NYR vann alla matcher i grundserien mot Tampa stärker bara min hypotes 😉

Jag tror du kan få komma att äta upp din gissnings faktiskt, för jag tror många underskattar Oilers.
Personligen hoppas jag att Colorado vinner serien, men tror inte som dig på nån överkörning. Firma McDavid/Draisaitl kan nog ensamma vinna ett par matcher, så jag säger 4-2 till Avs.
Sen tror jag TBL tar NYR i 6 matcher också.

Jag tror du kan få komma att äta upp din gissnings faktiskt, för jag tror många underskattar Oilers.
Personligen hoppas jag att Colorado vinner serien, men tror inte som dig på nån överkörning. Firma McDavid/Draisaitl kan nog ensamma vinna ett par matcher, så jag säger 4-2 till Avs.
Sen tror jag TBL tar NYR i 6 matcher också.
Till skillnad mot Calgary så har Colorado en fungerande defensiv. Tror inte McDavid och Draisaitl kommer få särskilt mycket utrymme. Men visst, 4-1 är ett möjligt resultat också.
NYR-TBL 4-3 är min riktiga gissning för den serien. Man säger ju ofta att man måste lära sig vinna för att gå långt i slutspelet och rangers har en liknande kvalitet: de kan inte förlora. Man har inte förlorat mer än 3 matcher i rad och tenderar att ha en sjuk vinnarstreak efter ett par förluster

Till skillnad mot Calgary så har Colorado en fungerande defensiv. Tror inte McDavid och Draisaitl kommer få särskilt mycket utrymme. Men visst, 4-1 är ett möjligt resultat också.
NYR-TBL 4-3 är min riktiga gissning för den serien. Man säger ju ofta att man måste lära sig vinna för att gå långt i slutspelet och rangers har en liknande kvalitet: de kan inte förlora. Man har inte förlorat mer än 3 matcher i rad och tenderar att ha en sjuk vinnarstreak efter ett par förluster
Calgarys defensiv funkade ju rätt bra mot Dallas vill jag minnas, så det är nog inte hela sanningen.
Det är i stort sett omöjligt att stänga ner en spelare som McDavid när han är så het som han är just nu.
Den som lever får se helt enkelt...

Jag skulle ha sagt det har för länge sedan, men jag tror faktiskt att Rangers tar hem hela skiten!

Dom har spelat fantastiskt bra hela säsongen och så lever dom mycket på Storken i målet, förmodligen ligans bästa målis. Utan han så hade dom torskat både mot Pittsburgh i första rundan och nu senast mot Carolina.

Men sanningen är, att dom är effektiva även framåt, med Panarin, Kreider, Zibanejad m.fl.

Mitt lag ISLANDERS spelade väl 2-2 mot dom under säsongen, en klen tröst iof.

Mitt tipps blir således!

RANGERS vs TAMPA 4-3

Jag tror att Tampa får ge sig här, blir ingen tredje raka final. Visserligen så har dom Vasilevskij i målet, som i princip håller lika hög klass som Sjestiorkin. Men p.g.a hemmaplan, då man kan coacha vid bytena så tar Rangers detta.

AVALANCHE vs OILERS 3-4.

Colorado vann en riktig svängig match i natt! 14 mål är bevis att lagen tänker framåt, sjukt kul för oss som tittar, men förmodad huvudvärk för coacherna.

Här räcker det att säga McDavid, men så har dom Leon som även han är sjukt bra och en Evander Kane som sprutar in mål just nu. Lägg till Nugent-Hopkins och Zach Hyman, så är det klart! Ska man hitta något negativt, så är det väl målisarna. Deras första keeper ( Smith ) är inte den vassaste kniven i lådan! Med en bättre målis, så hade dom tagit hem Stanley Cup…

Visst AVALANCHE har ett bra försvar, Nathan MacKinno och Gabbe som satte sista i öppet mål i natten match. Men jag tror ändå att det tar stopp här.

Senast ändrad:
Att Colorado är grymma denna säsongen har dom bevisat gång på gång! Men att dom skulle sopa banan med Edmonton det trodde jag inte!

Hade Edmonton haft en bättre målis så hade dom minst tagit 1-2 matcher!

Skön seger i natt! Håller inte på Tampa för 5 öre! Men jag ogilla Rangers något så oerhört! Vad är det man brukar säga, skadeglädjen är den enda sanna glädjen!

Tror att Rangers ändå kan vända denna serien till sin fördel! Men jag hoppas att jag har fel…

Jag tror tyvärr inte Rangers kan vända på detta… Jag hoppas verkligen dem gör de och att Colorado tar hem de, men går Tampa vidare så tror jag inte att Colorado fixar de.

Var är du @Mic1 , har du tappat bort kvasten?
Ughh bara smärta idag. Fått whiplash av att konstant slängas mellan hopp och förtvivlan detta slutspel. Åker ut på lördag om man spelar som man gjort senaste tre matcherna. Dock ska man väl komma ihåg att NYR hade 27 comeback wins i grundserien och är 5-0 i elimination games efter att kommit tillbaks från 1-3 i första rundan och 2-3 i andra…

Ris till Strome för att han är världmästare i att missa öppet mål och Panarin för att han är den sämsta $10m+ spelaren i ligan just nu.
Ros till krigaren Lindgren samt kidsen.

Bättre start på dagen än att läsa att Rangers fick pisk med 2-1 kunde man inte få 🥳😃

Colorado vs Tampa kan bli en riktig holmgång! Ska inte ge mig in och tippa denna matchserie då jag har gjort det dåligt innan,

Men jag hoppas att COLORADO tar hem det oavsett hur många matcher det blir!

Detta kan verkligen sluta hur som helst.
Rutinen hos Tampa kommer väga tungt men frågan är om inte drivet och viljan hos Avs är starkare.
Det finns få svenska NHL-spelar jag unnar en Stanley cup-seger mer än Gabbe (möjligen Alfredsson).
Jag tror Tampa tar det över sju matcher. Jag ser inte att Colorados målvaktsspel orkar hålla emot och det är väl risk för att Kadri inte kommer vara i toppform. Sedan är väl frågan hur deras djup påverkas när Burra inte varit den måltjuv han vanligen är.

Jahopp då var det roliga slut för den här gången. Vet inte riktigt vad jag ska säga, å ena sidan är det klart man är besviken men å andra sidan var det ju sjukt otippat att NYR skulle gå såhär långt innan säsongen.
Det som stör mig något otroligt är att man är så fruktansvärt bra när man spelar bra men av någon anledning kan man inte spela bra varje match. Sjukt ojämna. Påverkas man verkligen så mycket av sista bytet på bortaplan? Är det åldern och bristande erfarenhet som ställer till det? Trötthet efter att ha spelat 20 slutspelsmatcher på 40 dagar?

Sen måste jag bara ifrågasätta Panarin. Han slänger in många poäng mot sämre lag under grundserien men bättre lag stänger lätt ut honom. Han är ingen ledare som går ut och vinner matcher på samma sätt som McDavid, MacKinnon, Crosby, Ovechkin, Barkov, Stamkos/Kucherov osv men tjänar likvärdigt. Tror det är det Rangers saknar.

Vi syns på golfbanan!

Avs tar hem det 4-3

Upptäckte precis tråden.

Är besatt av NHL sedan barnsben, när matcherna gick på den konstiga kanalen SuperSport, nån som minns den? Mitt lag har alltid varit Boston Bruins och man har många härliga minnen genom åren.

Bästa minnet måste vara när jag tog trippen över till Boston för finalen 2011, såg match 3,4 och 6 på plats i TD Garden och det var fråga om regelrätta kölhalningar av Canucks i samtliga matcher. Tim Thomas stod på huvudet, tacklade ner en av Sedin-bröderna osv. Magisk resa.

Sämsta minnet är game 7 i finalen 2019. Genomled även den skiten på plats i TD. Det man tar med sig är att det var galen stämning före matchen iaf...

Nu har nog Bruins några svåra år framför sig, laget har gått på konstgjord andning i några säsonger, det saknas prospects, man har bytt bort sina draftval, dåligt med cap-space och till råga på allt har man sparkat Cassidy som enligt mig är en av ligans absolut bästa coacher. Ägarna och ledningen imponerar inte alls.

Årets slutspel har varit kanon, många roliga serier och det är glädjande att de två, enligt mig, bästa lagen gör upp om det. Har ju utvecklat en aversion mot Tampa genom åren så nu hoppas vi Colorado tar det. Coolt om Landeskog får lyfta bucklan!

Upptäckte precis tråden.

Är besatt av NHL sedan barnsben, när matcherna gick på den konstiga kanalen SuperSport, nån som minns den? Mitt lag har alltid varit Boston Bruins och man har många härliga minnen genom åren.

Bästa minnet måste vara när jag tog trippen över till Boston för finalen 2011, såg match 3,4 och 6 på plats i TD Garden och det var fråga om regelrätta kölhalningar av Canucks i samtliga matcher. Tim Thomas stod på huvudet, tacklade ner en av Sedin-bröderna osv. Magisk resa.

Sämsta minnet är game 7 i finalen 2019. Genomled även den skiten på plats i TD. Det man tar med sig är att det var galen stämning före matchen iaf...

Nu har nog Bruins några svåra år framför sig, laget har gått på konstgjord andning i några säsonger, det saknas prospects, man har bytt bort sina draftval, dåligt med cap-space och till råga på allt har man sparkat Cassidy som enligt mig är en av ligans absolut bästa coacher. Ägarna och ledningen imponerar inte alls.

Årets slutspel har varit kanon, många roliga serier och det är glädjande att de två, enligt mig, bästa lagen gör upp om det. Har ju utvecklat en aversion mot Tampa genom åren så nu hoppas vi Colorado tar det. Coolt om Landeskog får lyfta bucklan!

Att göra sig av med Bruce är det mest häpnadsväckande som skett i ligan i år. Man kan väl bara anta att det ligger något annat och bubblar i bakgrunden.
Frågan är väl hur de hanterat Pasta framåt och framförallt hur tänker tvåvägskungen göra.
Det kanskr är dags att riva av plåstret så man inte hamnar i samma sits som Vancouver gjorde.

Att göra sig av med Bruce är det mest häpnadsväckande som skett i ligan i år. Man kan väl bara anta att det ligger något annat och bubblar i bakgrunden.
Frågan är väl hur de hanterat Pasta framåt och framförallt hur tänker tvåvägskungen göra.
Det kanskr är dags att riva av plåstret så man inte hamnar i samma sits som Vancouver gjorde.
Det och Trotz!

De förklaringar som givits är att man vill ha en "ny röst" samt att Bruce kunnat gått för hårt åt de yngre spelarna. Totalt nonsens mao. Vem fan vet...

Bergeron lägger skridskorna på hyllan tror jag. Välförtjänt och bra läge att göra det nu, när det är dags för en rebuild. Ryktas att Marchand ska ta över kaptensrollen. Jag hade hellre gett C:et till McAvoy dock.

Det vore vettigt att som du säger riva plåstret med Pastrnak nu. Han är unrestricted efter nästa säsong så det är lika bra att skeppa iväg honom nu och få något tillbaka. Några tidiga draftval hade suttit fint...

De förklaringar som givits är att man vill ha en "ny röst" samt att Bruce kunnat gått för hårt åt de yngre spelarna. Totalt nonsens mao. Vem fan vet...

Bergeron lägger skridskorna på hyllan tror jag. Välförtjänt och bra läge att göra det nu, när det är dags för en rebuild. Ryktas att Marchand ska ta över kaptensrollen. Jag hade hellre gett C:et till McAvoy dock.

Det vore vettigt att som du säger riva plåstret med Pastrnak nu. Han är unrestricted efter nästa säsong så det är lika bra att skeppa iväg honom nu och få något tillbaka. Några tidiga draftval hade suttit fint...
Livet efter Bergeron blir tufft för dem.
Håller med om att Mcavoy ska ha sitt C även om jag älskar att hata Marchand. Han gör sig bäst när han inte behöver ta kaptensansvar.

No words necessary
76996FD7-F69E-48AB-8A61-A0A39415189D.jpeg

Att kunna spela så kontrollerat, så effektivt och med sådant djup över alls fyra krdjor är nästan löjligt.
Det har varit ren uppvisning i två raka matcher 😮

Inte för att jag gillar Tampa på något sätt men rätt roligt att Roger Pontares När vindarna viskar mitt namn spelas när Hedman gör mål 😂 Aldrig noterat det förut

Vilken överkörning i OT av Avalanche, om Colorados första 2 mål var rena tur mål skitmål, så var Kadris raka motsatsen!

Matchboll för Avalanche, men är det något lag som kan ta sig ur denna knipa så är det BOLTS! Jag hoppas dom gör det, och att serien går till 7 matcher med Avalanche som vinnare. Det känns som att Tampa börjar bli trötta, har ju spelat tre matcher mer än sina motståndare, så visst kan det ligga dom i fatet.

Men i det stora hela så känns Avalanche starkare denna säsongen över hela isen!

Vilken överkörning i OT av Avalanche, om Colorados första 2 mål var rena tur mål skitmål, så var Kadris raka motsatsen!

Matchboll för Avalanche, men är det något lag som kan ta sig ur denna knipa så är det BOLTS! Jag hoppas dom gör det, och att serien går till 7 matcher med Avalanche som vinnare. Det känns som att Tampa börjar bli trötta, har ju spelat tre matcher mer än sina motståndare, så visst kan det ligga dom i fatet.

Men i det stora hela så känns Avalanche starkare denna säsongen över hela isen!
Vet inte vilken krönikör som skrev det men det var något i stil med ”Avs is the better hockey team. Bolts are the better winners”.
Jag tänker inte räkna ut Tampa ännu.

Vilka jäkla skitmål det va inatt…

Sen tycker jag att Colorados försvarsspel vid sista målet är bedrövligt…

Tror Tampa vänder detta nu tyvärr..

Hehe...BOLTS är som en katt, har nio liv alltså, tänk vad mycket det gör att ha rutin för sådana matcher. Måste säga att det är riktigt starkt av Tampa att inte lägga sig ner och dö när dom har otur med domsluten! 1-1 målet Avalanche gör ska för det första inte vara icing, då Nick Paul är först över tekningspunkten, andra målet Colorado gör är ett riktigt skitmål, visst dom lägger i pucken, men pucken går på Cernaks skridsko och ställer Vasilevskiy helt och hållet. Men ett bra lag ska ha tur!

Skulle säga att Avalanche är lite i samma sits som Edmonton var, deras målis kunde släppa in vilket löst skott som helst, och det funkar inte mot ett sådant rutinerat lag som Tampa. Jag hoppas att BOLTS tar match nummer 6, och att Colorado får vinna hemma i match 7, då blir det den perfekta avslutningen att berätta vidare för barn och barnbarnen.

Tillbaka
Topp