• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ana digi -klockor

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Har en sån här rackare på ingång, ska bli intressant :)
3951D63C-7802-4FC4-85A6-71059A42EB3A.jpeg
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Det blir en eBay sökning direkt! Riktigt stiligt.
Kul om du drar hem en:). De dyker ganska sällan upp där och hyfsat dyra blir deo_O. Länken på min är Seiko original men den skiljer sig lite från det riktiga originalet med några detaljer. Köpte min som renoveringsobjekt för runt 600 pix och renoverade den sen så gott jag kunde med nya packningar, batteri, polering av glaset, rengöring etc. Skicket är beater må jag säga.
thumbnail_IMG_9235.jpg


Urverket är samma som i en Seiko "Arnie"-Arnold Schwarzenegger H558-5000 (skamlöst stulen bild):
VWIzCjX1.jpg
 
Senast ändrad:

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Min 83:a säger hej! Måste ta tag i att lämna in den för ett batteribyte snart. Vet inte om den kommer vakna till liv men jag tycker det är värt ett försök. Vem bar den i Alien?
iX6G7Fx.jpg
Trodde aldrig att någon annan skulle posta en H556-5050!o_O. Din har inte helt oväntat, liksom många andra repor på glaset hehe:D. Självklart ska du försöka få liv i den med nytt batteri men om det gamla batteriet har läckt så kan kretskortet blivit skadat. Kan fungera ändå men en noggrann rengöring är då på sin plats. Carter Burke bar den i Aliens-86
 
Senast ändrad:

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Trodde aldrig att någon annan skulle posta en H556-5050!o_O. Din har inte helt oväntat, liksom många andra repor på glaset hehe:D. Självklart ska du försöka få liv i den med nytt batteri men om det gamla batteriet har läckt så kan kretskortet blivit skadat. Kan fungera ändå men en noggrann rengöring är då på sin plats. Carter Burke bar den i Aliens-86
Kommer nog kosta på den ett nytt glas och nya packningar om verket ser ut att vara i bra skick. Skumt att den är så ovanlig. Tycker det är en cool modell.
 
Topp