Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du kan hitta en begagnad KHAKI AVIATION FLIGHT TIMER QUARTZ ref: H64554331 samma urverk som Skydiver men Amerikanskt märke. De borde finnas för halva priset mot Skydiver och finns i lite olika färger.Går och funderar på om inte en ana digi skulle funka fint för mig. Mer specifikt handlar det om antingen Sjöö Sandström Skydiver eller Breitling Aerospace Evo.
Hur tänker forumet kring detta? Hur skulle en duell mellan dessa klockor sluta?
Jasså, det är samma ETA i Khakin som i Skydivern. Har Sjöö Sanström gjort något speciellt med sin version som gör den vassare än Hamiltons månne?Du kan hitta en begagnad KHAKI AVIATION FLIGHT TIMER QUARTZ ref: H64554331 samma urverk som Skydiver men Amerikanskt märke. De borde finnas för halva priset mot Skydiver och finns i lite olika färger.
Jasså, det är samma ETA i Khakin som i Skydivern. Har Sjöö Sanström gjort något speciellt med sin version som gör den vassare än Hamiltons månne?
Khakin fanns med som ett alternativ ett tag - flygare, rätt lik Skydivern designmässigt, halva priset, etc. Det som gjorde att den föll bort var nog X-factorn/det subjektiva estetiska. Men, har inte haft Khakin på handleden, faktiskt inte Skydivern heller så min uppfattning om Skydiverns estetik kommer enbart från bilder och recensioner. Gillar annars Hamilton, men kanske främst deras field watches.
Tackar för länkarna! informativ och rolig läsning!Om man följer lite inlägg i denna tråd finns det lite roliga historier om just Eta E20.321
https://klocksnack.se/threads/eta-verk-e20-321-kvarts-skydivern-mfl.31686/
Sen råkade jag hitta att Mårtensson säljer Skydiver med E20.321 och inte SS G5, Tror Sjöö & Sandströms PR avdelning blir lite ledsen i ögat nu.
http://www.martenssons.se/klockor/s...iver/sjoo-sandstrom-utc-skydiver-44-2-mm.html
Det där är en grym klocka. Har haft en och den var helt i stål. Bisarrt ta dubbel AR. Klassisk och modern i ett. Hade den varit mindre hade jag aldrig sålt den. Eller i alla fall haft bredare glasring.Cool! Certinan var för övrigt i titan.![]()
Tror nästan att jag borde sätta in ett nytt batteri i skönheten. Kan fortfarande minnas hur imponerade polarna var när man alltid hade NY tid aktuell.En gammal beater.![]()
Då kom äntligen den nya klockan jag beställt. Sålde av Certina Multi-8 som vart i trogen tjänst sedan 2014. Den har fungerat perfekt men "skärmen" har varit i minsta laget och lite för pixligt.
Som "GMT" kräver Multi-8 färre knapptryckningar för att växla visarna mellan 2 olika tidszoner emot Tissot.
Tissot T-touch Expert Solar sprider kraftiga skugsmulle vibbar vilket jag får härda ut med. Innehåller ju massa funktioner man kan leka med när man har tråkigt som alla ABC-klockor har.
Men som sagt stor digitaldisplay och har dubbla tidszoner då jag använder det i jobbet. Jag lägger nog upp en mer utförlig paketöppning när jag får tid.
- (A-Altimeter)
- (B-Barometer)
- (C-Compass). Samt kompass riktning.
- Kronograf Split/lap, loggbok
- Timer x 2.
- Alarm per veckodag.
- Nedräkning 99 dagar och 23:59:59.
- Visning av kalendervecka
- Grafisk batteri indikator
- Regatta timer
- Mått. 77 gram titan. 45mm bredd, 13mm på höjden.
- Bezel svart PVD på titan.
- Urverk ETA E84.301 soldrivet quartz verk med touch-funktion.
- Manualen är imponerande lätt att följa
Certina Multi-8.
![]()
Tissot Expert Solar
![]()
![]()
Finns Certina DS8 som tråden startas med att köpa ny i butik i Sverige?
Hur är den att använda?
Pros / Cons?
Tack.Ser ut att finna här, nya modeller kanske.
http://www.uret.se/certina-ds-multi-8-c-949_955.html
Skit i klockorna, jag vill ha min i486DX2 66MHz tillbaka, och alla bra spel från min barndom!Breitling aerospace är ju riktigt cool, men titan har aldrig varit min grej. Snubblade dock över denna;
CERTINA DS Multi-8 Urverket är ETA-baserat vad det nu innebär.
![]()
Riktigt cool! Finns det andra snygga ana/digi-klockor där ute jag missat?
Glöm inte att den blir överhettad om du alltid har inne turboknappen!!!!GSM
Skit i klockorna, jag vill ha min i486DX2 66MHz tillbaka, och alla bra spel från min barndom!