• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ana digi -klockor

Köpte denna i början av april.
Tänkte att jag ville ha något retro, älskar att det piper när man startar tidtagningen..
Kom på en riktigt dålig länk som ej var original, den byttes ut illa kvickt..
IMG_20180420_082558.jpg

Har av någon anledning snöat in mig på en ana-digi klocka. Är framförallt Aerospace jag tittat på, de på 40mm i titan (ref 65362/65062).
Är det något man bör tänka på när man köper lite äldre klockor med display?
Eller finns det någon annan liknande modell jag bör titta på? :) Budget är så billigt som möjligt
7630069_s210.jpg

Min från sekelskiftet, samma verk som dåtida Aerospace och Certinan ovan. 36mm. Nu känns den liten och rent löjligt lätt.
IMG_2386.JPG
Den där hade jag i många år innan jag sålde. Riktigt bra klocka men titan kommer jag nog aldrig mer ha på en klocka. :)

(Shit, var den bara 36mm, för mig att den var större än så...)

Bumpar tråden, finns det fler ana-digi här på forumet?
Snöade in mig på denna genre ett tag och hann testa både Aerospace, Tissot T-touch och landade till sist med denna Hamilton Flight Timer.
Älskar de praktiska funktionerna, framförallt kronograf, tidszon och dag/datum/månad. Esset i dennas rockärm är veckodag, vilket är helt magiskt i Sveriges semesterperioder! :D
5295E273-5E22-4211-9DB7-7D6EEFEFBCEA.jpeg

Kan fortfarande intyga att det var ett bra köp. Många gnäller på kompassen. Visst man måste kalibrera den rätt ofta om det ska stämma.(omständig process).

Jag kan nämna att den håller tiden snäppet under en "HAQ" ,någon sekund per månad. Dock måste man kalibrera om visarna varje månad då de kan visa fel analog tid annars.

Nu har min äntligen fått lite patina. Kylbalsam blev riktigt snyggt och det åker inte bort när man badar.

IMG_20180818_112216882-01.jpg

Finns det nån kärlek på forumet för analog-digtalare? Har kommit på att jag vill ha en. Önskar därför lite bilder på era som inspo.

Är lite inne på äldre Breitling. B1, Aerospace... men vill helst slippa begagnat. Hamilton har ju nån, även Certina... tips?

Minns min första klocka jag fick. En candino med digital och analog visning som var populära på 80-talet. Dessutom var den i svart keramiskt stål, kan det ha varit det?
synd att man inte sparade den, vart den hamnade har jag ingen aning om.

Senaste ana-digi tillskottet, tror det är 5e i ordningen. Svårslagen praktikalitet med de digitala funktionerna samtidigt som en ”klock-känsla” finns kvar av de analoga visarna! :)
Denna modell lär vara nästan längst ner i pris-skalan, men gillar den starkt! :)
91E96A7B-2DE5-4513-A775-C2E2E285E3AD.jpeg

Ny på forumet. Samlar mest på digitala klockor och helst då Seiko. Men en del andra klockor finns i samlingen. Det här är en favorit. H357-505C.

Bilagor

• IMG_20181127_101225.jpg
    IMG_20181127_101225.jpg
    130.6 KB · Visningar: 5
Tillbaka
Topp