Limpas
Silver
Håller med om att många (de flesta?) annonserna är för dåliga. Tycker att man kan anstränga sig lite när man annonserar här. I min mening finns det dock många mycket värre annonser än exemplet. Bättre med någon indikation om t ex gångavvikelse än ingen alls. Sedan får man ju ta det för vad det är. I mitt fall lägger jag inte mycket tyngd i vad som står angående skick i annonser. Tycker det är rätt enkelt egentligen:
Yttre skick: Bilder, bilder, bilder... Vad mer? ... BILDER!
Inre skick: Dokumentation, annars räkna med service. Undantag om du litar på säljaren (såsom att du handlat med denne tidigare eller har bra referenser).
Sedan är ju returpolicyn rätt meningslös tycker jag. Kravet kan likabra tas bort eller bytas ut mot två enkla alternativ: returrätt oavsett anledning (förutsätter samma skick som när säljaren skickade) eller ingen returrätt alls.
Yttre skick: Bilder, bilder, bilder... Vad mer? ... BILDER!
Inre skick: Dokumentation, annars räkna med service. Undantag om du litar på säljaren (såsom att du handlat med denne tidigare eller har bra referenser).
Sedan är ju returpolicyn rätt meningslös tycker jag. Kravet kan likabra tas bort eller bytas ut mot två enkla alternativ: returrätt oavsett anledning (förutsätter samma skick som när säljaren skickade) eller ingen returrätt alls.