• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

Blev en blĂ„. â˜ș

IMG_6291.jpg

Första iphone 12 intryck?
Gick ifrÄn SE gen2, hade en 11 PRO dessförinnan.

Mycket nöjd hittills! Framförallt skĂ€rmen, kameran och batteriet upplevs ju som mycket bĂ€ttre eftersom jag hade SEn nu senast att jĂ€mföra med.. har hunnit glömma hur 11 PRO var 😁

FörvÄnansvÀrt lÀtt trots sin storlek!

Köpte denna mest eftersom jag vill ha den ”gamla” designen igen, gillar den mycket bĂ€ttre Ă€n de rundade kanterna..

Grafit 12 Pro kom in i fredags. Har en 11 Pro (grön) idag, och direkta reflektionerna Àr att den nya polerade kanten Àr sjukt snygg, men en enorm fingeravtrycksmagnet. Baksidan som Àr matt ger bra grepp och förblir flÀckfri. SkÀrmen kÀnns spontant direkt större Àn 11 Pro trots att det inte skiljer mÄnga millimeter. JÀmför jag samma bild pÄ bÀgge mobilerna sÄ ser jag mer av bilden pÄ 12 Pro helt klart. FÀrgen blir aningen lite annorlunda, dÀr det som Àr helt vitt pÄ 11 Pro ser aningen mindre vitt ut pÄ 12 Pro. Kan inte pÄ rak arm sÀga vilken som Àr mest verklighetstrogen. PÄ de flesta bilder ser jag ingen skillnad, men tittar jag noga sÄ Àr det enda skillnaden jag sett sÄhÀr lÄngt (Ljusstyrka satt pÄ max pÄ bÀgge mobilerna vid jÀmförelsen). DÄ jag kör med plÄnboksfodral, sÄ mÀrker jag tyvÀrr inte mycket av skillnaden mot min 11 Pro nÀr den sitter i fodralet tyvÀrr. FÄr lov att Äterkomma nÀr jag testat kameran i lite olika situationer.

Jag tÀnkte köpa en 12 mini sÄ fort den slÀpps. FrÄgan Àr bara vilken fÀrg - svart eller blÄ? :)

Grafit 12 Pro kom in i fredags. Har en 11 Pro (grön) idag, och direkta reflektionerna Àr att den nya polerade kanten Àr sjukt snygg, men en enorm fingeravtrycksmagnet. Baksidan som Àr matt ger bra grepp och förblir flÀckfri. SkÀrmen kÀnns spontant direkt större Àn 11 Pro trots att det inte skiljer mÄnga millimeter. JÀmför jag samma bild pÄ bÀgge mobilerna sÄ ser jag mer av bilden pÄ 12 Pro helt klart. FÀrgen blir aningen lite annorlunda, dÀr det som Àr helt vitt pÄ 11 Pro ser aningen mindre vitt ut pÄ 12 Pro. Kan inte pÄ rak arm sÀga vilken som Àr mest verklighetstrogen. PÄ de flesta bilder ser jag ingen skillnad, men tittar jag noga sÄ Àr det enda skillnaden jag sett sÄhÀr lÄngt (Ljusstyrka satt pÄ max pÄ bÀgge mobilerna vid jÀmförelsen). DÄ jag kör med plÄnboksfodral, sÄ mÀrker jag tyvÀrr inte mycket av skillnaden mot min 11 Pro nÀr den sitter i fodralet tyvÀrr. FÄr lov att Äterkomma nÀr jag testat kameran i lite olika situationer.
Tack! Intressanta reflektioner. Jag har en C nu och frun har en 11 Pro. Oklart om det kÀnns vÀrt att uppdatera nu.

GĂ€llande skĂ€rmstorleken sĂ„ har X och 11 Pro samma, jag och frun kan anvĂ€nda samma skĂ€rmskydd. Tror det Ă€r 5,8” pĂ„ 11 Pro och 12 Pro Ă€r 6,1” tror jag. Det borde göra stor skillnad? Har inte sett dem live, men har sjĂ€lv tĂ€nkt pĂ„ det som ett argument för köp. Och sen kameran dĂ„.

Tack! Intressanta reflektioner. Jag har en C nu och frun har en 11 Pro. Oklart om det kÀnns vÀrt att uppdatera nu.

GĂ€llande skĂ€rmstorleken sĂ„ har X och 11 Pro samma, jag och frun kan anvĂ€nda samma skĂ€rmskydd. Tror det Ă€r 5,8” pĂ„ 11 Pro och 12 Pro Ă€r 6,1” tror jag. Det borde göra stor skillnad? Har inte sett dem live, men har sjĂ€lv tĂ€nkt pĂ„ det som ett argument för köp. Och sen kameran dĂ„.
Bytte frÄn X till 12 Pro och ja, skÀrmen Àr större (pÄ gott och ont) men yttermÄtten Àr hyffsat detsamma. DÀremot sÄ upplever jag 12 Pro vara lÀttare att tappa vilket Àr en nackdel. Den Àr bÄde tyngre och mer topptung Àn X vilket jag tycker mÀrks. Baksidan Àr dessutom halare dÄ tidigare glasbaksida gav mer friktion mot fingrarna Àn den nya.

Bytte frÄn X till 12 Pro och ja, skÀrmen Àr större (pÄ gott och ont) men yttermÄtten Àr hyffsat detsamma. DÀremot sÄ upplever jag 12 Pro vara lÀttare att tappa vilket Àr en nackdel. Den Àr bÄde tyngre och mer topptung Àn X vilket jag tycker mÀrks. Baksidan Àr dessutom halare dÄ tidigare glasbaksida gav mer friktion mot fingrarna Àn den nya.
Tips, GEAR har ett bra skal till den som jag köpte

6508B0C9-DC81-48A9-9243-3A6504F32C26.jpeg

Tack! Ännu halare? Jag kunde knappt anvĂ€nda X förrĂ€n jag satt pĂ„ ett skal. ;)

Jag ska fundera pÄ hur jag ska göra. AlltsÄ, x funkar ju fortfarande, men ... ja, du vet hur det Àr. ;)

Vill nÄgon avyttra sin 11pro sÄ hojta till. FÀrg spelar ingen roll, föredrar 64GB dÄ jag inte behöver mer. Undviker gÀrna blocket och tradera av förklarliga skÀl...

Bor pĂ„ VĂ€rmdö, kan hĂ€mta i Nacka, hammarby sjöstad, ibland SödertĂ€lje/Haninge/Årsta beroende pĂ„ var jag lirar padel :D

Kan Àven skickas om du har referenser!

Kampanjpris pÄ 11 pro... ska man köra vanlig 12:a eller 11 pro? Vill ha gröna fÀrgen sÄ dÀr fÄr 11 pro ett poÀng.

SĂ€ljer förövrigt min svarta 11 Pro i nyskick om nĂ„gon Ă€r intresserad. Kraftig rabatt kontra Blocket sĂ„klart – och jag slĂ€nger med ett svart Apple-skal utan kostnad :)

NÄn fler som sitter Ä vÀntar pÄ att klockan skall slÄ tvÄ?? :angel:
Ska bli sÄ gött med en liten och smidig telefon som mina korta tjocka fingrar nÄr över, jag har strax en grön 11 pro till salu :)

SĂ€ljer förövrigt min svarta 11 Pro i nyskick om nĂ„gon Ă€r intresserad. Kraftig rabatt kontra Blocket sĂ„klart – och jag slĂ€nger med ett svart Apple-skal utan kostnad :)
Försökte skicka PM till dig ang telefonen, men tillÄts inte. Du kanske ska se över dina instÀllningar?

Tillbaka
Topp