• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

Hur ser era batterier ut? Köpte min 12 mini för prick ett Ă„r sedan. Nu Ă€r batterikapaciteten nere pĂ„ 88%. Sista 5 %:en har gott snabbt......sedan i september. Snart Ă€r den nere pĂ„ 80% och det Ă€r ju dĂ€r Apple sjĂ€lva drar grĂ€nsen. Visst beror det pĂ„ hur man anvĂ€nder och laddar mobilen. Laddar alltid fullt......fĂ„r Ă„ngest som det Ă€r över allt som ska laddas i vardagen. Är inte direkt imponerad över att batteriet tappat sĂ„ mkt pĂ„ 1 Ă„r. Dock Ă€r man inte förvĂ„nad heller.....sĂ„ imorn bĂ€r det av till Apple för batteribyte för 750 ish pix.....sĂ„ hĂ„ller den nĂ„t Ă„r till....

Hur ser era batterier ut? Köpte min 12 mini för prick ett Ă„r sedan. Nu Ă€r batterikapaciteten nere pĂ„ 88%. Sista 5 %:en har gott snabbt......sedan i september. Snart Ă€r den nere pĂ„ 80% och det Ă€r ju dĂ€r Apple sjĂ€lva drar grĂ€nsen. Visst beror det pĂ„ hur man anvĂ€nder och laddar mobilen. Laddar alltid fullt......fĂ„r Ă„ngest som det Ă€r över allt som ska laddas i vardagen. Är inte direkt imponerad över att batteriet tappat sĂ„ mkt pĂ„ 1 Ă„r. Dock Ă€r man inte förvĂ„nad heller.....sĂ„ imorn bĂ€r det av till Apple för batteribyte för 750 ish pix.....sĂ„ hĂ„ller den nĂ„t Ă„r till....
Min 11Pro som köptes pĂ„ release dagen sep 2019 Ă€r nere pĂ„ 85% sĂ„ lĂ„ter som din tappat rĂ€tt fort! Inte laddat ”optimalt” för att spara pĂ„ batteriet heller!

Min 12 mini har 93% batterihÀlsa efter ett Är. Under den tiden har jag laddat telefonen varje natt och kört ner batteriet till ungefÀr 5-15% varje kvÀll.

95%

Brukar aldrig ladda den till 100%

Gammal 11pro
Laddar telefonen lite hursomhelst

Bilagor

• 4007323F-F499-4A7E-8825-7041F5D1C328.png
    4007323F-F499-4A7E-8825-7041F5D1C328.png
    89.4 KB · Visningar: 16

Köpte nog min 12 Mini samtidigt dÄ.
Ligger pÄ 93% nu.
Det har gÄtt rÀtt fort sen den var pÄ 98% nÄgon gÄng i somras....

Köpte min 12 mini i februari och den Ă€r nere pĂ„ 91%, nĂ€r jag haft en pro variant tidigare har den varit pĂ„ 99-100% efter 1 Ă„r. SĂ„ jag bestĂ€llde en 13 pro precis, gillar en liten telefon men att tappa sĂ„ mycket i kapacitet Ă€r rĂ€tt dĂ„ligt. Även om jag inte rör telefonen mycket under dagen sĂ„ slukar den batteri sĂ„ det blir stora svĂ€ngningar i % sĂ„ batterihĂ€lsan fortsĂ€tter ta stryk. Synd dĂ„ jag gillade minin 😞

KÀnns som 12 mini har avsevÀrt sÀmre batteri Àn de större modeller...Àven de Àldre....dÄ menar jag inte i std by tid utan i livscykel....ska klaga hos Apple imorn......

KÀnns som 12 mini har avsevÀrt sÀmre batteri Àn de större modeller...Àven de Àldre....dÄ menar jag inte i std by tid utan i livscykel....ska klaga hos Apple imorn......
Min gamla 10S som jag köpte begagnad av Affe har just nu 84% och har rÀtt bra batteritid fortfarande tycker jag. Ligger alltid i laddning hemmavid.

Batteri update. Var hos Apple TÀby idag för att byta batteri. Skulle ta en timme.......efter timmen sÄ meddelade de mig att de lyckats sabba telefonen...sÄ jag fick en ny för kostnaden av ett batteribyte. Well oh well......mest trassel dÄ allt mÄste ominstalleras, bank-id, swish, jobbmail.....sÄ jag blev mer trött Àn nöjd.......sÄ nÀsta ggr batteriet tryter köper jag ny direkt itÀllet.....

Batteri update. Var hos Apple TÀby idag för att byta batteri. Skulle ta en timme.......efter timmen sÄ meddelade de mig att de lyckats sabba telefonen...sÄ jag fick en ny för kostnaden av ett batteribyte. Well oh well......mest trassel dÄ allt mÄste ominstalleras, bank-id, swish, jobbmail.....sÄ jag blev mer trött Àn nöjd.......sÄ nÀsta ggr batteriet tryter köper jag ny direkt itÀllet.....
Hehe, gjorde nog en Aurum. RÄkade göra hÄl pÄ batteriet sÄ det typ brann upp. Lurigt litium.

NĂ„gon som har kört med airpods max nu ett tag och vad tycker ni om de isĂ„fall? Köpte precis de nya smĂ„ airpodsen men fick nĂ„got infall igĂ„r om man skulle klicka hem ett par max ocksĂ„. KĂ€nns lite överflödigt men villhöver kĂ€nslan Ă€r dĂ€r sĂ„ đŸ€·đŸ»â€â™‚ïž

SpÀnnande att se hur lÄngt tid det tar innan man kÀnner sig van igen. Var nÀstan 5 Är sedan senaste Iphonen.

Tar emot extremt mycket med AirPods men man lÀr vÀl vÀnja sig med det ocksÄ.

IMG_20211006_094837.jpg

Imorgon smÀller det! Fick nyss hem nya vanliga tredje generationens AirPods, (avskydde Pro), sÄ imorgon Àr tanken att jag ska börja anvÀnda Iphonen.
Bara drygt tvĂ„ mĂ„nader efter att jag fick den 😁

Bytte du pÄ garanti?

Har ett par airpods pro dĂ€r basen har börjat spöka. I vissa lĂ€gen (de flesta) lever basen i lurarna sitt egna liv och ”durrar” som om det inte fanns nĂ„gon morgondag. Även om inget ljud spelas upp. NĂ„gon som upplevt motsvarande eller vet vad det beror pĂ„? Minns inte hur gamla de Ă€r, skulle tro 1,5 Ă„r.

FrÄga om bilder som Àr sparade pÄ icloud. Jag har idag ca 35-40k bilder pÄ mitt icloud efter att ha haft det sedan kanske 2008 och varit nöjd med det, anvÀnder Mac's, iPad's och iPhone's och lirar bra att se och synkar mellan enheter och allt det dÀr. So far so good.

IOM separation och att mitt ex vill ha kopia pÄ dessa bilder, barn osv pÄ dessa, och hon kör PC sÄ mÄste jag nu kopiera ut dessa bilder till henne. Testade att ifrÄn min MacBook och Bilder dÀr exportera ut men allt crashade efter att ha stÄtt och tuggat i lite mer Àn 1 1/2 dag. Att ta lite bilder Ät gÄngen kommer ta oÀndligt med tid iom datamÀngden.

SÄ vet nÄgon hÀr nÄgot bra och fungerande sÀtt att exportera ut större mÀngd till jpg, png eller liknande som en PC och Windows anvÀnda sig av?

FrÄga om bilder som Àr sparade pÄ icloud. Jag har idag ca 35-40k bilder pÄ mitt icloud efter att ha haft det sedan kanske 2008 och varit nöjd med det, anvÀnder Mac's, iPad's och iPhone's och lirar bra att se och synkar mellan enheter och allt det dÀr. So far so good.

IOM separation och att mitt ex vill ha kopia pÄ dessa bilder, barn osv pÄ dessa, och hon kör PC sÄ mÄste jag nu kopiera ut dessa bilder till henne. Testade att ifrÄn min MacBook och Bilder dÀr exportera ut men allt crashade efter att ha stÄtt och tuggat i lite mer Àn 1 1/2 dag. Att ta lite bilder Ät gÄngen kommer ta oÀndligt med tid iom datamÀngden.

SÄ vet nÄgon hÀr nÄgot bra och fungerande sÀtt att exportera ut större mÀngd till jpg, png eller liknande som en PC och Windows anvÀnda sig av?
Du borde vÀl kunna dela dem genom icloud till henne med. Hon kan ju skapa en icloud adress om det behövs, logga in online och ladda ner de bilder hon vill ha?

Senast Àndrad:
Du borde vÀl kunna dela dem genom icloud till henne med. Hon kan ju skapa en icloud adress om det behövs, logga in online och ladda ner de bilder hon vill ha?
Japp hÀr kan hon tanka hem till sin PC

Tackar för detta. Skall ge det hela ett försök, hon Ă€r dock lika teknisk som 
 inget alls sĂ„ chansen att det inte lirar Ă€r rĂ€tt stor men skall testa sjĂ€lv som sagt.

Har en iPhone X i dagslÀget som jag funderar pÄ att byta ut.
I era ögon, Àr iPhone 12 mini en uppgradering frÄn min nuvarande telefon?
Vad jag förstÄr verkar 5G vara ett stort +...

Blev inbjuden till ett "lÀr Siri bÀttre svenska" projekt. FÄr en Apple TV och en Homepodmini för att stÀlla typ 20 frÄgor om dagen och svara pÄ ett frÄgeformulÀr.
Efter första 2 veckorna sjunker kravet pÄ aktivitet, men projektet hÄller pÄ 8-10 veckor.

De söker 100 hushÄll med minst 2 personer över 18 och har platser kvar. Om nÄgon vill ansöka fÄr ni skicka ett pm för lÀnk osv

Har en iPhone X i dagslÀget som jag funderar pÄ att byta ut.
I era ögon, Àr iPhone 12 mini en uppgradering frÄn min nuvarande telefon?
Vad jag förstÄr verkar 5G vara ett stort +...
Jag gick frĂ„n en XS till 12 mini och Ă€ven jag tycker att 5G Ă€r ett stort +. Även bĂ€ttre kamera. Dock kan jag Ă„ngra att jag inte tog en vanlig 12:a och inte minin. Tycker att skĂ€rmen Ă€r pĂ„ grĂ€nsen till för liten.

Tillbaka
Topp