MisterStefan
Basic
NÄgon mer Àn jag som bestÀllde Air Pods under Halloween-erbjudandet nÀr dom var slutsÄlda? KÀnns som om det dröjer innan dessa anlÀnder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Mm. GÄr lÄngsamt. Tur att det Àr en julklappNÄgon mer Àn jag som bestÀllde Air Pods under Halloween-erbjudandet nÀr dom var slutsÄlda? KÀnns som om det dröjer innan dessa anlÀnder.
Yes, de landar vÀl lagom som julklapp till sig sjÀlvNÄgon mer Àn jag som bestÀllde Air Pods under Halloween-erbjudandet nÀr dom var slutsÄlda? KÀnns som om det dröjer innan dessa anlÀnder.
NĂ„gon som testat nya Imac M1?
Lite sugen pÄ att byta ut min MacBook Air mot en sÄdan + en iPad för dem fÄ gÄnger man behöver nÄgot portabelt..
Nja inget speciellt egentligen, bara lite allmÀnt nyfiken pÄ denFunderar du pÄ nÄgot speciellt? Har ingen iMac men har kört M1 MBA sedan ett Är tillbaka ungefÀr.
Det beror pÄ vad man har för anvÀndning av prylarna men om man inte behöver den extra prestandan för t.ex. videoredigering eller liknande sÄ Àr det nÀstan alltid bortkastade pengar. Uppgraderingarna Àr generellt vÀldigt dyra i förhÄllande till vad man fÄr samtidigt som andrahandsvÀrdet för basmodellerna stÄr sig ganska vÀl sÄ rent ekonomiskt Àr det bÀst att köpa basmodellen och sedan uppgradera till nÀsta basmodell efter ett par Är och de uppgraderingar man köpte till har oftast Äldrats sÄ pass mycket vid det laget att basmodellen om ett par Är ÀndÄ har motsvarande prestanda. Vi stÄr t.ex. inför ett generationsskifte för en ny minnesstandard sÄ Àven om du köper 16GB DDR4 idag sÄ kommer 8GB DDR5 troligtvis att prestera bÀttre och vara mer effektivt.Nja inget speciellt egentligen, har ocksÄ en Macbook Air M1 i dagslÀget som jag egentligen Àr rÀtt nöjd med men hade varit gött med lite större skÀrm, har inget behov av att vara portabel heller.
Lite fundersam till hur man skall specca den dock, kÀnns som om basmodellen hade rÀckt gott och vÀl till mig men kÀnns kanske dumt att snÄla sÄ man ska krÀma pÄ med varianten med 8 grafikkÀrnor (som förövrigt Àven har bÀttre kylning Àn den billigare modellen) samt 16gb ram?
Samtidigt har min MBA ingen kylning och "endast" 7 grafikkÀrnor samt 8gb ram sÄ varför skulle jag behöva mer?
Det beror pÄ vad man har för anvÀndning av prylarna men om man inte behöver den extra prestandan för t.ex. videoredigering eller liknande sÄ Àr det nÀstan alltid bortkastade pengar. Uppgraderingarna Àr generellt vÀldigt dyra i förhÄllande till vad man fÄr samtidigt som andrahandsvÀrdet för basmodellerna stÄr sig ganska vÀl sÄ rent ekonomiskt Àr det bÀst att köpa basmodellen och sedan uppgradera till nÀsta basmodell efter ett par Är och de uppgraderingar man köpte till har oftast Äldrats sÄ pass mycket vid det laget att basmodellen om ett par Är ÀndÄ har motsvarande prestanda. Vi stÄr t.ex. inför ett generationsskifte för en ny minnesstandard sÄ Àven om du köper 16GB DDR4 idag sÄ kommer 8GB DDR5 troligtvis att prestera bÀttre.
Jag har aldrig gillat Macserien men gav det faktiskt en Àrlig chans för första gÄngen i och med att M1 lanserades och köpte dÄ en MBA som jag Àr supernöjd med. Prestandan Àr helt galen, energieffektivt som tusan med flÀktlös kylning och första gÄngen som man upplevt att man fÄtt rejÀl valuta för pengarna. Macserien har aldrig varit avsedd för grafikintensiva anvÀndningsomrÄden och i de fall man ÀndÄ utför den typen av arbete sÄ rÀcker den inbyggda prestandan inte till oavsett hur mycket man Àn uppgraderar utan man förlitar sig istÀllet pÄ externa grafiklösningar.
MacOS har Àven en vÀldigt effektiv minnesanvÀndning och med tanke pÄ hur otroligt vÀl M1 presterar sÄ har man egentligen knappt anvÀndning för nÄgon uppgradering annat Àn möjligtvis lagring om man nu sparar allting lokalt men idag anvÀnder vÀl de flesta olika molnlösningar för att lagra filer samtidigt som magn strömmar film och musik.
NÄgon mer Àn jag som bestÀllde Air Pods under Halloween-erbjudandet nÀr dom var slutsÄlda? KÀnns som om det dröjer innan dessa anlÀnder.
Mm. GÄr lÄngsamt. Tur att det Àr en julklapp
Har ni hört nÄgot? Jag mailade förra veckan om status men har inte fÄtt svar pÄ det heller.Yes, de landar vÀl lagom som julklapp till sig sjÀlv
Jag hÀmtade ut mina 5:e november, sÄ det var inte sÄ lÄng vÀntan. VÀntar dock fortfarande pÄ mitt mobilskalHar ni hört nÄgot? Jag mailade förra veckan om status men har inte fÄtt svar pÄ det heller.
Tackar!En 13pro
Nope ingenting, jag va dock ganska sen pÄ bollen att bestÀlla tror jag.Har ni hört nÄgot? Jag mailade förra veckan om status men har inte fÄtt svar pÄ det heller.
Ingenting nytt, tyvÀrr. Jag har ocksÄ mailat utan framgÄng. Kan knappast vara brist pÄ Gen 3, bara att Tele2 Àr slappa.Har ni hört nÄgot? Jag mailade förra veckan om status men har inte fÄtt svar pÄ det heller.
NÀr bestÀllde du? Jag lade bestÀllning 26 oktober.Mina airpods frÄn tele2 lades till i posten appen sÄ nu hÀnder de grejer Àntligen
Jag bestÀllde ocksÄ den 26:e, fick följande svar igÄr pÄ min frÄga om lev status:NÀr bestÀllde du? Jag lade bestÀllning 26 oktober.
Haha 26:e Oktober jag med, 12:00 fick jag order mailet sÄ gissar du bestÀllde senareNÀr bestÀllde du? Jag lade bestÀllning 26 oktober.
Komplotten tjocknar, min orderbekrÀftelse fick jag 09.33 den 26:e oktober.Haha 26:e Oktober jag med, 12:00 fick jag order mailet sÄ gissar du bestÀllde senare
HÀr har du!Om man skall köpa en lÀderarmband till en Apple Watch, vad köper man dÄ?
Om man skall köpa en lÀderarmband till en Apple Watch, vad köper man dÄ?
Yes jag fick mina 10/11.Ăr det nĂ„gon som har fĂ„tt AirPods levererade frĂ„n Tele2's halloween erbjudande ? BestĂ€llde den 27/10 o har inte hört nĂ„gonting frĂ„nsett bekrĂ€ftelsen....
Jag bestĂ€llde dem 26/10 och fick dem 25/11.Ăr det nĂ„gon som har fĂ„tt AirPods levererade frĂ„n Tele2's halloween erbjudande ? BestĂ€llde den 27/10 o har inte hört nĂ„gonting frĂ„nsett bekrĂ€ftelsen....
Ja, jag mailade enligt ovan och fick svar om att de inte hade nĂ„got levbesked. 2 dagar senare fick jag ett sms om att de fanns pĂ„ utlĂ€mningsstĂ€llet. Ingen Avisering eller liknande innan det smset.Ăr det nĂ„gon som har fĂ„tt AirPods levererade frĂ„n Tele2's halloween erbjudande ? BestĂ€llde den 27/10 o har inte hört nĂ„gonting frĂ„nsett bekrĂ€ftelsen....