Haha men den som vÀntar pÄ nÄgot gottTyvÀrr inte , var i kontakt med deras support redan vid AW5 tiden och fick svar att de var medvetna om det. Tre Är senare samma sak utan nÄgon innovativ lösning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Haha men den som vÀntar pÄ nÄgot gottTyvÀrr inte , var i kontakt med deras support redan vid AW5 tiden och fick svar att de var medvetna om det. Tre Är senare samma sak utan nÄgon innovativ lösning
Tack, fÄr helt enekelt försöka med Telenor igen. Har bara ett abonnemang men fÄr det inte att fungera. Tog tidigare bort alla och lade till ett nytt.Jag hade lyckats skapa ett par stycken abonnemang och under abonnemang under de 4 veckor som det tog för Telenor att lösa det hela. De var jag tvungen att ta bort sÄ jag bara hade ett abonnemang. Jag var uppenbarligen lite vÀl ivrig efter att Telenors tekniker inte verkade att ta problemet pÄ allvar.
Enligt en tjej pÄ supporten sÄ uppskattade hon att drygt hÀlften av alla med AWU hade samma problem. Men för tekniken som jag pratade med sÄ var det helt nytt för honom. I det hÀr fallet sÄ tror jag mer pÄ supporten dÄ jag har tre bekanta som hade samma problem som mig med Telenor!
Haha ja kanske nÀr AW 13 slÀppsHaha men den som vÀntar pÄ nÄgot gott
Ibland kan teknikkedjorna ha lite rea pÄ dem och det Àr ju oftast i standardutförande.Ska köpa en ny dator och vÀljer mellan Macbook Air M1 och M2 i standardutförande, nÄgon som testat bÄda?
Skiljer 4k i pris pÄ dem men verkar ocksÄ vara en del uppdateringar som motiverar prisskillnaden till M2.
Och visst ska man inte förvÀnta sig att det blir nÄgon mellandagsrea eller liknande pÄ dessa?
Köp M2 sÄklart.Ibland kan teknikkedjorna ha lite rea pÄ dem och det Àr ju oftast i standardutförande.
GÀllande prestandan Àr det beroende pÄ vad du ska anvÀnda den till. Men jag skulle nog köra pÄ en M2. Men desto viktigare brukar RAM vara. Mitt tips Àr att uppgradera direkt till 16mb. Enklast Àr direkt via apple.
Har en 13 Pro, stor skillnad upp till 14 Pro?jag Àr tillbaka och vÀnstrar lite!
Hade 13 Pro 512, har fram till ikvÀll kör en S22 Ultra 256 och nu har jag köpt en 14 Pro 256 fÄr se hur lÀnge jag orkar Iphone den hÀr gÄngen
Jag som i veckan köpte en Galaxy watch 5 pro , tur att jag inte har öppnat kartongen....
Jag hade vÀntatHar en 13 Pro, stor skillnad upp till 14 Pro?
Eller skulle du rekommendera att vĂ€nta till 15âŠ
Ăr ju dock inte bara uppdateringar. M2 har vĂ€sentligt lĂ„ngsammare SSD samt blir varmare Ă€n M1, vilket kanske kan mĂ€rkas extra pĂ„ just Airâen eftersom den inte har nĂ„gon aktiv kylning.Ska köpa en ny dator och vĂ€ljer mellan Macbook Air M1 och M2 i standardutförande, nĂ„gon som testat bĂ„da?
Skiljer 4k i pris pÄ dem men verkar ocksÄ vara en del uppdateringar som motiverar prisskillnaden till M2.
Och visst ska man inte förvÀnta sig att det blir nÄgon mellandagsrea eller liknande pÄ dessa?
Dra pĂ„ trissor, gĂ€ller det 16â Pro med?M2 har vĂ€sentligt lĂ„ngsammare SSD samt blir varmare Ă€n M1, vilket kanske kan mĂ€rkas extra pĂ„ just Airâen eftersom den inte har nĂ„gon aktiv kylning.
Bytte sjÀlv frÄn 13 Pro till 14 Pro och blev en merkostnad pÄ exakt 6495kr efter jag sÄlde min 13 Pro.Har en 13 Pro, stor skillnad upp till 14 Pro?
Eller skulle du rekommendera att vĂ€nta till 15âŠ
Tack.Jag hade vÀntat
DĂ„lig koll pĂ„ 16â varianten men som jag förstĂ„tt det gĂ€ller det bĂ„de air och pro 13â i det fall dĂ€r du vĂ€ljer basutförande pĂ„ lagringsutrymme dvs 256gb.Dra pĂ„ trissor, gĂ€ller det 16â Pro med?
Gjorde nyss motsatta bytet, och Àr mer Àn nöjd!Hej,
Jag har precis köpt en iPhone 14 pro, vart lite sugen pÄ att testa efter att ha kört Android lÀnge. Bytte frÄn en S22 och har kört Samsung mest hela tiden innan.
Nu skulle jag vilja höra om nÄgon annan gjort bytet ifrÄn Android till iPhone och vad det Àr jag "borde" se? För hittills Àr vÀl mitt intryck att nja, det var ingen större skillnad och tycker den nya Àr lite bökig att navigera. Android finns alltid bakÄtknappen lÀngst ner pÄ samma stÀlle, nu ska man ibland hitta ett kryss, ibland trycka pÄ en bakÄtknapp i övre vÀnstra hörnet, ibland ska man svepa Ät ett hÄll beroende pÄ vilken app man Àr i.
Tangentbordet Àr ocksÄ en nedgradering, körde swiftkey tidigare men IOS versionen Àr mycket sÀmre. Finns det nÄgot bÀttre IOS alternativ?
AnvÀnder ni Safari eller Àr det nÄgon annan app som gÀller?
Tar gĂ€rna emot tips pĂ„ vad som Ă€r sĂ„ bra sĂ„ jag kan testa lite. Ăr inte helt sĂ„ld hittills om jag ska vara Ă€rlig, sĂ„ jag funderar pĂ„ att kanske ger bort den till tjejen, men jag vill ge det en Ă€rlig chans innan jag bestĂ€mmer mig.
InstĂ€mmer med @Richie, precis sĂ„ jag resonerade nĂ€r jag bestĂ€llde en Air M1 pĂ„ just Mediamart hĂ€romdagen.Ăr ju dock inte bara uppdateringar. M2 har vĂ€sentligt lĂ„ngsammare SSD samt blir varmare Ă€n M1, vilket kanske kan mĂ€rkas extra pĂ„ just Airâen eftersom den inte har nĂ„gon aktiv kylning.
Jag hade kört pÄ M1, Mediamarkt har bra pris pÄ en sÄn just nu!
SvÄrt att hitta en bÀttre dator för 11k
Jag tÀnkte liknande men bestÀmde mig för en 14" pro:Ska köpa en ny dator och vÀljer mellan Macbook Air M1 och M2 i standardutförande, nÄgon som testat bÄda?
Hej,
Jag har precis köpt en iPhone 14 pro, vart lite sugen pÄ att testa efter att ha kört Android lÀnge. Bytte frÄn en S22 och har kört Samsung mest hela tiden innan.
Nu skulle jag vilja höra om nÄgon annan gjort bytet ifrÄn Android till iPhone och vad det Àr jag "borde" se? För hittills Àr vÀl mitt intryck att nja, det var ingen större skillnad och tycker den nya Àr lite bökig att navigera. Android finns alltid bakÄtknappen lÀngst ner pÄ samma stÀlle, nu ska man ibland hitta ett kryss, ibland trycka pÄ en bakÄtknapp i övre vÀnstra hörnet, ibland ska man svepa Ät ett hÄll beroende pÄ vilken app man Àr i.
Tangentbordet Àr ocksÄ en nedgradering, körde swiftkey tidigare men IOS versionen Àr mycket sÀmre. Finns det nÄgot bÀttre IOS alternativ?
AnvÀnder ni Safari eller Àr det nÄgon annan app som gÀller?
Tar gĂ€rna emot tips pĂ„ vad som Ă€r sĂ„ bra sĂ„ jag kan testa lite. Ăr inte helt sĂ„ld hittills om jag ska vara Ă€rlig, sĂ„ jag funderar pĂ„ att kanske ger bort den till tjejen, men jag vill ge det en Ă€rlig chans innan jag bestĂ€mmer mig.
Som jag resonerade nÀr jag hade en MBP (kör helt pÄ Ipad pro nu) men Àven nÀr jag köpte frugans tvÄ senaste (MBA) var att dra i tillrÀckligt med ram och dugllig hÄrddisk för att de skulle kunna rÀcka ett tag. Min MBP hade jag i ca 7Är, frugans första MBA hade hon i 8. Men det hela beror ju pÄ vad du ska anvÀnda den till. Om du tÀnkt köra tex photshop och lightroom sÄ blir det ganska tunga att köra efter nÄgot Är.Tack för input @Richie @Deskdiversthlm @MrJL, har tittat pÄ m1 i basutförande pÄ mediamarkt för 11k samt uppdaterat 16gb ram för 13.5k hos netonnet alternativt en m2 för 15k cirka.
Behöver vÀl egentligen inte 16gb ram eller de andra uppdateringarna men det kan vara trevligt och förhoppningsvis blir datorn gÄngbar lÀngre tid med bÀttre hÄrdvara vilket kanske vÀger upp nÄgra tusenlappar extra nu
För oss som Àr sugna pÄ Homepod av första generation (den som Apple slutat att tillverka) - Àr det bara begagnatmarknaden som gÀller? Ingen som rÄkar veta om nÄgon à F (helst inom EU) sitter pÄ nÄgot gammalt lager?
Du kommer inte bli missnöjd! mkt bang for the Buck som rÀcker gott och vÀl till de flestaEfter att jag kikat pÄ lite recensioner och klÀmt pÄ bÄda köpte jag en Air m1 igÄr, var inte imponerad över uppgraderingarna pÄ m2 mer Àn skÀrmen och magsafe.
Tack för allas input!
Lite kul att jag betalade lika mycket för min förra dator för 9Är sedan. DÄ en Macbook pro med SSD och uppdaterad processor och RAMDu kommer inte bli missnöjd! mkt bang for the Buck som rÀcker gott och vÀl till de flesta
Det Àr ocksÄ lite kul, beroende pÄ hur man ser pÄ det förstÄs, att en M1 Air kostar mindre Àn en iPhone 14.Lite kul att jag betalade lika mycket för min förra dator för 9Är sedan. DÄ en Macbook pro med SSD och uppdaterad processor och RAM
Stort tack! Min franska Ă€r inte vad den borde vara men sĂ„ vitt jag kan se sĂ„ Ă€r det begagnade högtalare som sĂ€ljs i âperfektâ skick?