• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

A4EE14B5-7490-4C9C-9655-1B262409D515.jpeg

Vad Àr omdömmet vs den vanliga modellen? Om du nu hade en sÄdan vill sÀga.
Hade en SE innan. Haft denna 4 dagar bara. BÀttre batteri för att vara apple watch. Min anvÀndning ca 30% /24 timmar. Mycket snabbare att starta appar. SkÀrmen Àr ljustark. Större skÀrm lÀttare att se. Trail loop bandet Àr tunt och mjukt, sitter jÀtte skönt. Bandet gör att klockan kÀnns Ànnu lÀttare och mindre.

Köpte en ny Apple Watch för ett par veckor sedan (Ultra), uppdateringen frÄn min tidigare fungerade fint. DÀremot har jag problem med att aktivera e-sim:et (Telenor) i den nya. Det Àr kopplat till samma abonnemang som tidigare. Har försökt att göra en full reset pÄ klockan, ta bort och lÀgga till e-simet igen. Hos Telenor stÄr det som aktivt. Men klockan kopplar bara upp nÀr den Àr i nÀrheten av Telefonen eller wifi. Dvs. inte enskilt. Var i kontakt med Telenor, men utan större framgÄng.
Är det nĂ„gon hĂ€r i trĂ„den som upplevt samma problem och hur löste ni det?

Köpte en ny Apple Watch för ett par veckor sedan (Ultra), uppdateringen frÄn min tidigare fungerade fint. DÀremot har jag problem med att aktivera e-sim:et (Telenor) i den nya. Det Àr kopplat till samma abonnemang som tidigare. Har försökt att göra en full reset pÄ klockan, ta bort och lÀgga till e-simet igen. Hos Telenor stÄr det som aktivt. Men klockan kopplar bara upp nÀr den Àr i nÀrheten av Telefonen eller wifi. Dvs. inte enskilt. Var i kontakt med Telenor, men utan större framgÄng.
Är det nĂ„gon hĂ€r i trĂ„den som upplevt samma problem och hur löste ni det?
har du tagit bort esim pÄ den gamla klockan?

https://support.apple.com/en-us/HT207578 prova detta ifall du inte provat

NÄgon som haft problem med sin Apple watch och att det glappar i kontakten med armen pÄ grund av tatueringar. Dvs att sensorn pÄ undersidan inte gÄr igenom blÀcket?

Har haft min första Apple Watch i nÄgra veckor nu. UpptÀckte att jag inte har nÄgot tangentbord till att skriva sms exempelvis. Lyckas bara lÀgga till engelskt tangentbord med hjÀlp av min telefon. Finns det nÄgot sÀtt att fÄ svenskt med ÄÀö?

Har haft min första Apple Watch i nÄgra veckor nu. UpptÀckte att jag inte har nÄgot tangentbord till att skriva sms exempelvis. Lyckas bara lÀgga till engelskt tangentbord med hjÀlp av min telefon. Finns det nÄgot sÀtt att fÄ svenskt med ÄÀö?
vad jag vet sÄ funkar endast engelskt tangentbord.

Japp. Den Ă€r helt nollstĂ€lld till fabriksinstĂ€llningarna. 😕
Hade samma problem för ett tag sedan med Telenor! Gjorde precis som du har gjort redan. Men jag hade provat sÄ mÄnga gÄnger sÄ jag hade fipplat till det med en massa nya abonnemang osv. SÄ efter att jag tog bort dem sÄ fungerade det. Glöm inte att det kan ta nÄgra minuter ifrÄn att du stÀnger av telefonen till att klockan hoppar in som "telefon".

TyvĂ€rr inte đŸ€·đŸ»â€â™‚ïž, var i kontakt med deras support redan vid AW5 tiden och fick svar att de var medvetna om det. Tre Ă„r senare samma sak utan nĂ„gon innovativ lösning đŸ˜‚đŸ€Ł

DÀrav jag sÄlde min, fick det inte att funka. Apple kÀnde till problemet vÀl nÀr jag ringde deras support. Tyckte för övrigt vÀldigt bra om klockan men det funkade inte dÄ jag inte ens kunde lÄsa upp den med armen.

NÄgon som haft problem med sin Apple watch och att det glappar i kontakten med armen pÄ grund av tatueringar. Dvs att sensorn pÄ undersidan inte gÄr igenom blÀcket?

Oja haft det problemet med alla mina Apple Watchs jag haft. Blev dock lite bÀttre med min gamla AW Ultra men var fortfarande ett problem.
Finns en workaround.

Tack dÄ Àr det inte bara jag ;)
Hur menar du med att "tog bort dem"?
För mig visar det
Mobile Plan: Personal
Not in Use: Telenor
Jag hade lyckats skapa ett par stycken abonnemang och under abonnemang under de 4 veckor som det tog för Telenor att lösa det hela. De var jag tvungen att ta bort sÄ jag bara hade ett abonnemang. Jag var uppenbarligen lite vÀl ivrig efter att Telenors tekniker inte verkade att ta problemet pÄ allvar.

Enligt en tjej pÄ supporten sÄ uppskattade hon att drygt hÀlften av alla med AWU hade samma problem. Men för tekniken som jag pratade med sÄ var det helt nytt för honom. I det hÀr fallet sÄ tror jag mer pÄ supporten dÄ jag har tre bekanta som hade samma problem som mig med Telenor!

Tillbaka
Topp