Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Du kan ej anvÀnda iCloud som lagringsplats för din Time Machine, dÀremot kan du lagra relativt mycket mappar/filer pÄ iCloud. LÀs mer hÀr:NÄgon som vet om man kan köra backup med Time Machine frÄn Macbook till iCloud? Eller Àr iCloud bara för att backa upp bÀrbara paddor och telefoner?
Tack, dÄ ska jag testa och se vilken typ av filer som faktiskt backas upp eller ej. Ser faktiskt lovande ut som ren back-up Àven om det inte Àr Time Machine. Fanns mer info om filer hÀr:Du kan ej anvÀnda iCloud som lagringsplats för din Time Machine, dÀremot kan du lagra relativt mycket mappar/filer pÄ iCloud. LÀs mer hÀr:
https://support.apple.com/en-us/HT206985
VĂ€nligen,
Martin
Gen 1 skulle jag sÀgaNi som har kört AirPods ett tag! Vilken generation Àr mest likt dom klassiska med sladd?!
InstÀmmer, gen 1 eller 2. Jag upplever att gen 3 Àr lite större (men bÀttre ljud)Gen 1 skulle jag sÀga
Du borde enklast kunna skapa en ny anvĂ€ndare fĂ„r barnen. De fĂ„r en egen inloggning dĂ€r de inte har administratörsbehörighet.Ăr det nĂ„gon som vet om det gĂ„r att lĂ„sa instĂ€llningar pĂ„ Ipad? Barnen Ă€r inne och trycker hejvilt och skĂ€rmen blir inverterad eller nĂ„t annat irriterande, sĂ„ fĂ„r man googla i 15 min hur man Ă€ndrar tillbaka skiten innan man kan lĂ€sa nyheterna..
Har försökt hitta om det gÄr att fÄ pin-kod till instÀllningar men det gÄr ju inte.
Kanske finns nÄn lÄst mapp man kan lÀgga instÀllningar-appen i?
Jag fattar inte riktigt hur jag ska göra det, sÄ fick bli arg lapp, komplett med felstavning i affekt, istÀlletDu borde enklast kunna skapa en ny anvÀndare fÄr barnen. De fÄr en egen inloggning dÀr de inte har administratörsbehörighet.
Jag fattar inte riktigt hur jag ska göra det, sÄ fick bli arg lapp, komplett med felstavning i affekt, istÀllet
Tackar för den lĂ€nken! GĂ„r i samma tankar om egen anvĂ€ndare för dottern.Use parental controls on your childâs iPhone or iPad â Apple Support (UK)
With Screen Time, you can turn on Content & Privacy Restrictions to manage content, apps and settings on your childâs device. You can also restrict explicit content, purchases and downloads, and changes to privacy settings.support.apple.com
Tackar, ja dĂ€r gick ju begrĂ€nsa en hel del, men tycker fortfarande att man borde kunna spĂ€rra instĂ€llningar helt..Use parental controls on your childâs iPhone or iPad â Apple Support (UK)
With Screen Time, you can turn on Content & Privacy Restrictions to manage content, apps and settings on your childâs device. You can also restrict explicit content, purchases and downloads, and changes to privacy settings.support.apple.com
Tackar, ja dÀr gick ju begrÀnsa en hel del, men tycker fortfarande att man borde kunna spÀrra instÀllningar helt..
Ett jÀvla gnÀll frÄn kidsen pÄ SkÀrmtiden!! Jag hÄller i. Har tom lyckats med konststycket att till minsta dotterns mobil glömma bort koden till SkÀrmtiden. SÄ hon har typ 10 min om dagen. Knasigt Àr att att hon Àr med i "familjen" men pÄ nÄt sÀtt Àr Àven hennes mobil samordnare, sÄ jag kan inte plocka bort den?!. Till hennes Ipad funkar koden till SkÀrmtiden, men inte pÄ mobilen..........blir tokig...man blir fan sista bossen snart i omrÄdet förÀldrakontroll. Utöver alla instÀllningar sÄ har jag Jag 6 olika Wi-Fi i huset. Sen tidsintervall pÄ dessa lite olika. Zekes jobbwifi Àr the one.
DÄlig stÀmning? Ja.
KÀnns köpet bra Àven (senare) idag?Började Äret med att bestÀlla en 15 pro, hoppas den blir lika gammal som min nuvarande S10+ frÄn 2019
JodÄ, inget berusningsmedel i kroppen dÄ jag jobbar idag sÄ kÀnns fortfarande okKÀnns köpet bra Àven (senare) idag?
NÀ, det verkar inte vara dÀr problemet ligger. Hon har flera personer pÄ favoriter, bland annat mig, men vi kan inte Äterskapa problemet nÀr jag ringer.Kanske Àr satt som favorit för att ringa igenom stör ej? NÄgot sÄnt?
Nej det gÄr tyvÀrr inte pÄ iPhone. Endast pÄ androidBara en allmÀn frÄga om Iphone. Kan man inte ta bort alla öppna appar som Àr igÄng samtidigt istÀllet för att ta bort dem en och en?
Bara en allmÀn frÄga om Iphone. Kan man inte ta bort alla öppna appar som Àr igÄng samtidigt istÀllet för att ta bort dem en och en?
Men stÀnger ju ned varje app direkt efter man gÄr ur den, och har aldrig uppe mer Àn en flik i chrome, right? Annat Àr psykopatvarningDet Àr inget som behövs.
Men stÀnger ju ned varje app direkt efter man gÄr ur den, och har aldrig uppe mer Àn en flik i chrome, right? Annat Àr psykopatvarning
Men vafalls! Har de inte tĂ€nkt pĂ„ OCDân!Det Ă€r sĂ„ inte bra för telefonen!
Do not close iPhone and iPad 'background'⊠- Apple Community
discussions.apple.com