• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

NÄgon som vet om man kan köra backup med Time Machine frÄn Macbook till iCloud? Eller Àr iCloud bara för att backa upp bÀrbara paddor och telefoner?
 
NÄgon som vet om man kan köra backup med Time Machine frÄn Macbook till iCloud? Eller Àr iCloud bara för att backa upp bÀrbara paddor och telefoner?
Du kan ej anvÀnda iCloud som lagringsplats för din Time Machine, dÀremot kan du lagra relativt mycket mappar/filer pÄ iCloud. LÀs mer hÀr:
https://support.apple.com/en-us/HT206985

VĂ€nligen,
Martin
 
Du kan ej anvÀnda iCloud som lagringsplats för din Time Machine, dÀremot kan du lagra relativt mycket mappar/filer pÄ iCloud. LÀs mer hÀr:
https://support.apple.com/en-us/HT206985

VĂ€nligen,
Martin
Tack, dÄ ska jag testa och se vilken typ av filer som faktiskt backas upp eller ej. Ser faktiskt lovande ut som ren back-up Àven om det inte Àr Time Machine. Fanns mer info om filer hÀr:
 
Ni som har kört AirPods ett tag! Vilken generation Àr mest likt dom klassiska med sladd?!

Dom passar inte mig 100, men fÄr ej vara större, för dÄ passar dom ej in i öronen!


IMG_0498.jpeg
 
Är det nĂ„gon som vet om det gĂ„r att lĂ„sa instĂ€llningar pĂ„ Ipad? Barnen Ă€r inne och trycker hejvilt och skĂ€rmen blir inverterad eller nĂ„t annat irriterande, sĂ„ fĂ„r man googla i 15 min hur man Ă€ndrar tillbaka skiten innan man kan lĂ€sa nyheterna..
Har försökt hitta om det gÄr att fÄ pin-kod till instÀllningar men det gÄr ju inte.
Kanske finns nÄn lÄst mapp man kan lÀgga instÀllningar-appen i?
 
Är det nĂ„gon som vet om det gĂ„r att lĂ„sa instĂ€llningar pĂ„ Ipad? Barnen Ă€r inne och trycker hejvilt och skĂ€rmen blir inverterad eller nĂ„t annat irriterande, sĂ„ fĂ„r man googla i 15 min hur man Ă€ndrar tillbaka skiten innan man kan lĂ€sa nyheterna..
Har försökt hitta om det gÄr att fÄ pin-kod till instÀllningar men det gÄr ju inte.
Kanske finns nÄn lÄst mapp man kan lÀgga instÀllningar-appen i?
Du borde enklast kunna skapa en ny anvÀndare fÄr barnen. De fÄr en egen inloggning dÀr de inte har administratörsbehörighet.
 
Jag fattar inte riktigt hur jag ska göra det, sÄ fick bli arg lapp, komplett med felstavning i affekt, istÀllet
IMG_0777.jpeg
 
Tackar för den lÀnken! GÄr i samma tankar om egen anvÀndare för dottern.

Hoppas paddan överlever ilskan över begrĂ€nsningarna bara đŸ˜©
 
Tackar, ja dÀr gick ju begrÀnsa en hel del, men tycker fortfarande att man borde kunna spÀrra instÀllningar helt..
 
man blir fan sista bossen snart i omrÄdet förÀldrakontroll. Utöver alla instÀllningar sÄ har jag Jag 6 olika Wi-Fi i huset. Sen tidsintervall pÄ dessa lite olika. Zekes jobbwifi Àr the one.

DÄlig stÀmning? Ja.
 
man blir fan sista bossen snart i omrÄdet förÀldrakontroll. Utöver alla instÀllningar sÄ har jag Jag 6 olika Wi-Fi i huset. Sen tidsintervall pÄ dessa lite olika. Zekes jobbwifi Àr the one.

DÄlig stÀmning? Ja.
Ett jÀvla gnÀll frÄn kidsen pÄ SkÀrmtiden!! Jag hÄller i. Har tom lyckats med konststycket att till minsta dotterns mobil glömma bort koden till SkÀrmtiden. SÄ hon har typ 10 min om dagen. Knasigt Àr att att hon Àr med i "familjen" men pÄ nÄt sÀtt Àr Àven hennes mobil samordnare, sÄ jag kan inte plocka bort den?!. Till hennes Ipad funkar koden till SkÀrmtiden, men inte pÄ mobilen..........blir tokig...
 
Senast Àndrad:
Okej blev iPhone PRO 15 sen iaf. Ville Max men blev vÀl saftig prislapp.
Iaf ett sving upp mot iPhone 11.
 
Senast Àndrad:
Det hÀr kÀnns som rÀtt trÄd att stÀlla frÄgan i.
Frugan har ett problem med sin iPhone som bara verkar beröra en kontakt i telefonboken. NÀr hennes mamma ringer och hon inte kan svara sÄ dubbeltrycker hon pÄ sidoknappen.
Men i svÀrmors telefon, ocksÄ en iPhone, sÄ fortsÀtter samtalet ringa upp. Detta gör att det ringer i frugans telefon igen nÀstan pÄ direkten. Samma sak verkar hÀnda nÀr frugan har fokuslÀge instÀllt. SvÀrmor ringer och samtalet ska ju blockeras, men pÄ nÄgot sÀtt ringer hon igenom fokuslÀget. Vanligtvis fungerar det vÀl sÄ att man ska komma igenom efter tvÄ eller tre upprepade försök, men det ser frÄn svÀrmors hÄll ut som ett enda samtal.
Jag har försökt googla, och jag har letat bland instÀllningar i bÄdas telefoner, men jag kammar noll.
Verkar bara vara de tvÄ emellan, nÀr jag försöker provocera fram samma sak med min telefon sÄ fungerar det som förvÀntat.
 
Är pĂ„ gĂ„ng att byta telefon i tjĂ€nsten och funderar om man ska gĂ„ pĂ„ 14 pro eller 15 pro. Har i dagslĂ€get 14 pro som det vart en del strul med, bla dĂ„lig tĂ€ckning samt att telefonen hĂ€nger sig 10-15 sek etc.
 
Jaha, jag har dÄ ingen sÄn dÀr EU-godkÀnd laddare hemma. 20 Är i Apple-trÀsket sÄ de har jag plus 3-4 olika USB varianter, men ingen sÄdan dÀr ny USB som EU har bestÀmt.

Fan!

Jaja, rant over.
 
Bara en allmÀn frÄga om Iphone. Kan man inte ta bort alla öppna appar som Àr igÄng samtidigt istÀllet för att ta bort dem en och en?
 
Tillbaka
Topp