• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

Ska hon ha bild samtidigt eller bara vÀxla mellan de tvÄ?
Jag kör sÄ hemma men vÀxlar mellan de tvÄ, laptopen inkopplad med en USB-C docka och den stationÀra, vÀxlar ingÄng pÄ skÀrmen och Logitech musen och tangentbordet kommer ihÄg upp till tre enheter sÄ.

Bara kunna vÀxla mellan dom tvÄ datorerna, jag har provat allt nu kÀnns det som....

Det Àr inte nÄgon smart funktion i skÀrmen som tar aktiv ingÄng, bara att nÀr man har saker inkopplade pÄ bÄda ingÄngarna sÄ ballar det ur?

Tack för att du tar dig tid!

Jag tror inte det, har provat med med 2 st HDMI, samt med Thunderbolt, det enda jag inte kan prova med Àr Displayport, dÄ inte datorerna stöder det, bara skÀrmen har det! Har t.o.m. pratat med LENOVO, men dom verkar inte heller kunna ge mig ett konstruktivt svar!

Tack för att du tar dig tid!

Jag tror inte det, har provat med med 2 st HDMI, samt med Thunderbolt, det enda jag inte kan prova med Àr Displayport, dÄ inte datorerna stöder det, bara skÀrmen har det! Har t.o.m. pratat med LENOVO, men dom verkar inte heller kunna ge mig ett konstruktivt svar!
Vad Àr det som hÀnder dÄ nÀr du vÀxlar HDMI ingÄng?

Har en ny frÄga nu!

Skulle skapa ett ny e-postadress i mobilen! Men hittade inte ikonen för det! DÄ sÄg jag att Àven ikonerna för telefon, FaceTime och den för meddelanden var borta nÀr man gÄr in i instÀllningarna!

Är det sĂ„ enkelt, att dom försvunnit IOM den senaste uppdateringen?!

SÄ hÀr sÄg det ju ut förut!

IMG_3700.jpeg

Och nu finns dom i den inringade ikonen!

IMG_3772.jpeg

Hej Bullen, jag menar Hej Klocksnack!

Har en liten frÄga!

Los Tantos har börjat jobba hemifrÄn, hennes jobbdator Àr en Mac Studio M1. Hennes privata Àr Àven det en Mac Studio M1.

SÄ min frÄga Àr, kan man köra 2 datorer pÄ en skÀrm?! Har provat, men fÄr det inte att funka helt klockrent. SkÀrmen har 2 st HDMI ingÄngar.

Tacksam för all hjÀlp!
Jag kör en KVM-switch mellan macbook, Mac mini, speldator och steamdeck. Funkar fint med fyra datorer och en skÀrm. Sen Àr ju mus och tangentbord och andra tillbehör kopplade i switchen sÄ de hÀnger med nÀr man vÀxlar mellan datorerna

Har en ny frÄga nu!

Skulle skapa ett ny e-postadress i mobilen! Men hittade inte ikonen för det! DÄ sÄg jag att Àven ikonerna för telefon, FaceTime och den för meddelanden var borta nÀr man gÄr in i instÀllningarna!

IMG_3700.jpeg

IMG_3772.jpeg

OK...det var som jag misstÀnkte I.O.M. senaste uppdateringen till IOS 18, sÄ hamnade dom ikonerna i den inringade appen/ikonen!

IMG_3772.jpeg

Senast Àndrad:
Har en ny frÄga nu!

IMG_3700.jpeg

IMG_3772.jpeg
MÄnga appar fÄr man söka efter numera, exempelvis Mail.

Tillbaka
Topp