• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ar det okej att en urmakare gor sahar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Haha, påminner mig om Seinfeld-avsnittet med kemtvätten som "lånade" kundernas kläder. :)

Det sagt, om detta stämmer, är det riktigt dålig stil tycker jag och hade för mig varit oacceptabelt beteende.
Eller det här avsnittet: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Wig_Master
Tror många testar klockan. Bilservice/cykelservice så tas det ofta en sväng. Är väl instagramgrejen som blir lite skum. Men skriver man ut tydligt att det är en kunds klocka som testas under service så är det mer OK och respektfullt. Vet dock inte hur det har gått till i detta fallet.
Det håller jag verkligen med dig om.
Haller med er. Klockan ar en Longines. Vantar lite med att uppge urmakaren.

//Johan
Har du hört av dig till urmakaren?

Absolut inte.
Är som om bilfirman skulle ta en privat sväng med en bil som är inne för service.
Testa funktionen behöver man inte göra på stan.

Bilen skall faktiskt testas på väg, men behöver man fot? Måste man köra 48 km? Måste bränsle-förbrukningen hoppat upp till 2 L/milen?
Nej, rim och reson gäller här, som det allt som oftast gör.

Undvik den urmakaren framöver, precis som vissa usla bilverstäder..
Men påpeka gärna att du följer hans insta och det var en klocka där vääääldigt lik din...

Har snackat med urmakaren nu. Han bad om ursakt och lovade att den var i samma skick som nar jag lamnade in den. Jag fick ett klockmagasin fran vederborande som skickas med posten hem. Det var den bilden som postades har ovan.

//Johan

Vaddå var det din Longines Heritage diver 1967? Som en ägare till en AD -butik använde på ett event sponsrat av Longines? Verkar ju helt jävla galet.

För mig är det inte ok att urmakaren, oavsett vilken urmakare det nu är, skulle använda min klocka som jag lämnat in på service i ett socialt samanhang (och sedan till råga på allt lägga upp foton av tillställningen med klockan på Instagram)!
Att klocka testa kan jag förstå, men det finns fanimej gränser...

Har snackat med urmakaren nu. Han bad om ursakt och lovade att den var i samma skick som nar jag lamnade in den. Jag fick ett klockmagasin fran vederborande som skickas med posten hem. Det var den bilden som postades har ovan.

//Johan
Erkände han att det var just ditt exemplar? Jälmers är väl AD för Longines så vad utesluter att det vara ett likadant ex från butiken?

Jälmers är ju förvisso en forumfavorit på senare tid, och då i negativ bemärkelse, men de är ju AD för Longines och även om det vore TS klocka på bilden (vilket är omöjligt att leda i bevis då det inte direkt är någon närbild med möjlighet att identifiera ett specifikt exemplar genom någon repa eller dylikt) så vore det ju lätt att förneka för urmakaren/butiken. Vilket väl Jälmers, som inte gjort sig känd för sin ärlighet i sina tidigare fadäser, väl då självklart också hade gjort ? TS presenterar en märklig och inte helt lättköpt historia.

Vänligen
Forumets undersköterska

Senast ändrad:
Detta var ju en aning märkligt faktiskt!
Kompensationen för detta var då kanske inte det allra bästa... rabatt(er)?

Jälmers är ju förvisso en forumfavorit på senare tid, och då i negativ bemärkelse, men de är ju AD för Longines och även om det vore TS klocka på bilden (vilket är omöjligt att leda i bevis då det inte direkt är någon närbild med möjlighet att identifiera ett specifikt exemplar genom någon repa eller dylikt) så vore det ju lätt att förneka för urmakaren/butiken. Vilket väl Jälmers, som inte gjort sig känd för sin ärlighet i sina tidigare fadäser, väl då självklart också hade gjort ? En märklig och inte helt lättköpt historia.

Vänligen
Forumets undersköterska
Tyvärr är det ju så att pga hans tidigare rykten köper de flesta denna historien vare sig den är sann eller ej, tråkigt för Jälmers att få mer skit om det inte är sant.

Om det däremot är sant är det bara pinsamt! det låter för "bra" för att vara sant imo, för ingen kan väl vara så dum?

Trollttråd?
Urmakaren står bredvid en Longinesrepresentant med en sprillans klocka som kom förra året...
Jälmers är ju förvisso en forumfavorit på senare tid, och då i negativ bemärkelse, men de är ju AD för Longines och även om det vore TS klocka på bilden (vilket är omöjligt att leda i bevis då det inte direkt är någon närbild med möjlighet att identifiera ett specifikt exemplar genom någon repa eller dylikt) så vore det ju lätt att förneka för urmautiken. Vilket väl Jälmers, som inte gjort sig känd för sin ärlighet i sina tidigare fadäser, väl då självklart också hade gjort ? TS presenterar en märklig och inte helt lättköpt historia.

Vänligen
Forumets undersköterska

Här är klockan i en bättre bild.

Senast ändrad:
Om en klocka behöver bäras för att testas så ok om det görs i butiken men absolut inte ute på privata evenemang. Helt sjukt. :eek:

Är det någon som tycker att det är ok om bilmecken lånar bilen över helgen för att åka på något Italia club event eller liknande? :rage:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp