• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

bara jag som tycker AP är hype märke inte för och vara hater. Jävligt sjyssta klockor om man gillar AP
Audemars Piguet går bra och ökat sin produktion, men de producerar och säljer fortfrande färre klockor än JLC eller Patek. För att göra en annan jämförelse så producerar Rolex fler klockor på två veckor än vad AP gör på ett helt år.... Jag har än så länge inte stött på någon som bär samma modell som mig (15400), så även om AP verkar ha ett bra överrepresenterat följe hos musiker och filmkändisar så rör det inte någon enorm hype. För min del så attraheras jag av APs kombination av design, hantverk, prisläge och finish.

Btw...Du svär i kyrkan genom att skriva så i den här tråden men vi är trevliga och diskuterar gärna.

bara jag som tycker AP är hype märke inte för och vara hater. Jävligt sjyssta klockor om man gillar AP
Större delen av deras modeller är ju skit. Det har ju blivit sämre och sämre dessutom, som när de tog bort 15300 och ersatte med 15400 t.ex.

För mig är det Jumbon som lockar, samt Divern i viss mån (de har dock förändrat tavlan på den, och hade jag fått välja så hade jag tagit en med något år på nacken för att få gamla tavlan).
Finns potential som fan, men man verkar ju bara intresserade av att göra ännu större och ännu fulare modeller.

Större delen av deras modeller är ju skit. Det har ju blivit sämre och sämre dessutom, som när de tog bort 15300 och ersatte med 15400 t.ex.

För mig är det Jumbon som lockar, samt Divern i viss mån (de har dock förändrat tavlan på den, och hade jag fått välja så hade jag tagit en med något år på nacken för att få gamla tavlan).
Finns potential som fan, men man verkar ju bara intresserade av att göra ännu större och ännu fulare modeller.

Håller med dig om 15300, jag tycker iof ny divern med öppen baksida är riktigt riktigt bra.
Jag hade valt den nya alla dagar i veckan även pga jag tycker tavlan är vassare. 3120 verket är dessutom vackert. Upp med bild @carl-gustav !!!!

Audemars Piguet går bra och ökat sin produktion, men de producerar och säljer fortfrande färre klockor än JLC eller Patek. För att göra en annan jämförelse så producerar Rolex fler klockor på två veckor än vad AP gör på ett helt år.... Jag har än så länge inte stött på någon som bär samma modell som mig (15400), så även om AP verkar ha ett bra överrepresenterat följe hos musiker och filmkändisar så rör det inte någon enorm hype. För min del så attraheras jag av APs kombination av design, hantverk, prisläge och finish.

Btw...Du svär i kyrkan genom att skriva så i den här tråden men vi är trevliga och diskuterar gärna.
15400 verkar dock inte vara någon större hit? Många som tycker att den är alldeles för stor.
Jag håller med.

IMG_5552.JPG
IMG_5557.JPG
IMG_5560.JPG
på inrådan av @par, här är min nya (något skitiga) AP 15710 ST. Blev inget paketöppningsinlägg denna gången för var för sugen att bära den :)

Jag tycker dock att 15400 är en fantastiskt fin klocka men jag råder alla som är sugna att prova den före köp.

Har du haft den på handleden?
Kan knappast gå på endast 41 mm måttet... mer relevant är ju lug till lug... någon som vet det måttet?
Tycker nästan 153/152 blir för stor med...

citerar mig själv - utan en egen 15400 så försökte jag mig på att leka lite med proportionerna
helt lekmannamässtig blir lug till lug närmare 52 mm...
AP15400_zpsx4f5roqs.png

Tillbaka
Topp