Hjälper inte, fett/smuts letar sig in där man inte vill ha det.Jag brukar duscha i rent vatten så dom brukar se ganska rena ut när jag är klar i duschen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hjälper inte, fett/smuts letar sig in där man inte vill ha det.Jag brukar duscha i rent vatten så dom brukar se ganska rena ut när jag är klar i duschen
Fy den där va inte så snygg...14790. Bild från nätet.
AP sponsrar en jäkla massa golfare men jag har inte sett någon av dem spela med klockorna på armen.Går det att spela golf/tennis med en RO eller rasar dem ihop då?
AP sponsrar en jäkla massa golfare men jag har inte sett någon av dem spela med klockorna på armen.
Samtidigt sponsrar Rolex en hel hög också där jag bara vet att det är Phil som lirar med klockan:
https://www.bobswatches.com/rolex-blog/rolex-news/16-rolex-golf-ambassadors-watches.html
Då gillar jag RMs strategi mer: Är du ambassadör ska du ha klockan på jämt!
Klart det går, handlar mer om hur stor risk man är villig att ta.AP lämnar fem års garanti numera. Birde gå att spela tennis och golf med klockan kan man tycka. Men vad vet jag.
Är klockan under garanti är det ju riskfritt eller?Klart det går, handlar mer om hur stor risk man är villig att ta.
Skulle jag inte säga, men blir ju snabbt knepigt. Slitage ersätter de ju inte. Blir väl isf en definition vad som är vanligt brukande. Brukar i slutändan handla om hur de ser på goodwill-reperation/service. Har själv ingen erfarenhet så kan inte uttala mig hur AP agerar här.Är klockan under garanti är det ju riskfritt eller?
Lira tennis etc går under normalt bruka de skulle jag säga.Skulle jag inte säga, men blir ju snabbt knepigt. Slitage ersätter de ju inte. Blir väl isf en definition vad som är vanligt brukande. Brukar i slutändan handla om hur de ser på goodwill-reperation/service. Har själv ingen erfarenhet så kan inte uttala mig hur AP agerar här.
Beror helt på ur. Det är inga sportursverk. Läst att vissa tillverkare avråder från golf tex. Sedan är det en hel del skillnad mellan ras och slitage. Att de slits klart hårdare om du utsätter dem för ordentliga stötar vid upprepande tillfällen tror jag ingen motsätter sig.Lira tennis etc går under normalt bruka de skulle jag säga.
Absolut, dock tror jag att man får svårt att friskriva sig från att garantin ska gälla OM man inte skickar med skriftliga förhållningsregler typ.Beror helt på ur. Det är inga sportursverk. Läst att vissa tillverkare avråder från golf tex. Sedan är det en hel del skillnad mellan ras och slitage. Att de slits klart hårdare om du utsätter dem för ordentliga stötar vid upprepande tillfällen tror jag ingen motsätter sig.
Lär du bara få reda på vid skarpt läge. Däremot intressant för de som köper nytt.Absolut, dock tror jag att man får svårt att friskriva sig från att garantin ska gälla OM man inte skickar med skriftliga förhållningsregler typ.
Jag slog ett golfslag med min Breguet och den fick åka in på service direkt. Skulle definitivt inte göra det med en 14790 då service är ett helvete, men 15400 är kanske lite bättre.Beror helt på ur. Det är inga sportursverk. Läst att vissa tillverkare avråder från golf tex. Sedan är det en hel del skillnad mellan ras och slitage. Att de slits klart hårdare om du utsätter dem för ordentliga stötar vid upprepande tillfällen tror jag ingen motsätter sig.
Helt rätt, kan vara kinkigt men garantiärenden även om det är uppenbart att det är produkten det är fel på.Lär du bara få reda på vid skarpt läge. Däremot intressant för de som köper nytt.
Hittade endast detta på hemsidan:Helt rätt, kan vara kinkigt men garantiärenden även om det är uppenbart att det är produkten det är fel på.
Jag slog ett golfslag med min Breguet och den fick åka in på service direkt. Skulle definitivt inte göra det med en 14790 då service är ett helvete, men 15400 är kanske lite bättre.
Är det nu snåljåpar går till ad och hävdar att dem ska få trycktesta gratisHittade endast detta på hemsidan:
10.3. The following are not covered by the product or service warranty: normal wear and tear, anomalies relating to a shock, abnormal use, incorrect handling, work carried out on the watch by someone other than an AP Authorized Repair Center, failure to observe the recommended water-resistant service (as set forth in Article 11).
Detta tyckte jag var lite kul, gratis trycktest? Äkta garanti mot vattenläckage?
11.2. AP recommends to its Customer to check the water resistance of their watch at least every 2 (two) years and every year if the watch is frequently exposed to water and damp environments. To do so, such a test is offered by AP to its Customers outside any other Service. This Service is free of charge but no warranty is granted.
11.3. A paying water resistance service (the watch is dismantled and seals are replaced) is required every 2 (two) to 3 (three) years depending on how often the watch is worn or immediately in the event of an incident or if the water resistance check has detected an issue. The water resistance will then be guaranteed for 2 (two) years without guaranteeing the correct functioning of the watch.
Det går inte att cykla över kullerstenar så att spela golf kan du glömma Tror nästan alla som haft en AP över lite längre tid haft problem.
Klart det går, handlar mer om hur stor risk man är villig att ta.
Hm, okej, ungefär som jag trodde. Den är ju lite mer sport-dress än sport-sport så det är väl förståeligt. Lite synd på en för övrigt fantastisk klocka.Jag slog ett golfslag med min Breguet och den fick åka in på service direkt. Skulle definitivt inte göra det med en 14790 då service är ett helvete, men 15400 är kanske lite bättre.
Handlar mycket om tjockleken på verken, men det är ju inte hela förklaringen. Eta, seiko mm gör ju bra robusta verk de med.För mig är det ofattbart att AP inte kan göra lika robusta verk som Rolex, i synnerhet på den prisnivån. Det är ju knappast en kostnad eller tekniska begränsningar det handlar om, säkert mer tradition bara. Jag förväntar mig inte att de ska klara vad som helst, men baserat på hur folk snackar i tråden så låter det ju snarare som att verken är klenare än genomsnittet och det är ju bisarrt.
Tänkte mer i premiumsegmentet (även om AP är över det), men visst att man kan göra ett verk för en femhundring som tål mer stryk är ju ännu sjukare. Är verkligen alla verk så tunna? I deras dykare är väl verken knappast tunnare än något annat i segmentet?Handlar mycket om tjockleken på verken, men det är ju inte hela förklaringen. Eta, seiko mm gör ju bra robusta verk de med.
Nog bättre att pinga någon som är mer insatt i verken, @Echo Delta ?Tänkte mer i premiumsegmentet (även om AP är över det), men visst att man kan göra ett verk för en femhundring som tål mer stryk är ju ännu sjukare. Är verkligen alla verk så tunna? I deras dykare är väl verken knappast tunnare än något annat i segmentet?
Tänkte mer i premiumsegmentet (även om AP är över det), men visst att man kan göra ett verk för en femhundring som tål mer stryk är ju ännu sjukare. Är verkligen alla verk så tunna? I deras dykare är väl verken knappast tunnare än något annat i segmentet?
3120 verkar användas i rätt många reffar2121 är väl världens tunnaste urverk med rotor har jag för mig. 3120 verkar helt klart lida av en del problem minst sagt.
3120 verkar användas i rätt många reffar
Läste någonstans att 8 av 10 15202 får åka in på ’garantiservice’.Det är därför man ska ha en 15202.
Läste någonstans att 8 av 10 15202 får åka in på ’garantiservice’.
Nu är ju dock sanningshalten i det påståendet oklart.
Grattis!!! AP är magiskt
Varit o köpt min första AP nu får mina andra klockor samla damm ett tag!