• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Trodde jag kom till en tråd om AP..

Kastar en in Internetbild så att det framgent kan hållas topic.

Är den snygg, ful eller fulsnygg? :confused:
1E4C180D-D54F-40F3-AFE1-85F0F753B5FD.jpeg

Det är den vackraste klockan och min watch to be..nån gång, när solen och månen står rätt.

Jag tycker dom är skit coola. Har tyvärr inte provat någon än. Blingit på ett lite diskretare sätt än diamanter. Undrar på hur känsliga dom är, hur kommer dom att bli med lite repor och små dings.

Den är fet, det går de inga tvivel om. Men lite för mycket för min smak. Men som tidigare kommentarer, om någon kommer över att prova den. Så skulle det vara roligt med en real handledsbild :)

Har de "strösslat" klocka/länk med något? Det ser så ut, och att det hamnat lite strössel utanför på den blanka kanten på länken.
Från hodinkee:
This process is call the Florentine Technique and it involves a diamond-tipped, needle-like tool that hammers into the surface of gold, creating tiny facets. This allows for an almost diamond-like appearance that shimmers and is rough to the touch.

Tillbaka
Topp