• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

En gammal brun sak som jag gillar :)
IMG_20180815_080800.jpg

Men du upplever väl ROn som mindre? Jag tycker min 15400 är rätt jämförbar med mina SubC.
Jo mindre. Suben var bara som referens då många vet hur den bär :) sedan tycker jag man ser på bilden att APn bär lite mindre. Dock inte proportionerligt mindre eller vad man ska säga.

Personligen tycker jag en sådan här tunn och ändå elegant klocka ska vara lite mindre än ett dykarur.

Jo mindre. Suben var bara som referens då många vet hur den bär :) sedan tycker jag man ser på bilden att APn bär lite mindre. Dock inte proportionerligt mindre eller vad man ska säga.

Personligen tycker jag en sådan här tunn och ändå elegant klocka ska vara lite mindre än ett dykarur.
Kör man vintagesub känns 36 mm RO vettigt i min värld. Jag som tycker vintagesubar är lite stora kan klara mig med 33 mm.

Kör man vintagesub känns 36 mm RO vettigt i min värld. Jag som tycker vintagesubar är lite stora kan klara mig med 33 mm.
Skulle kanske funkat för mig med men känner att denna är perfekt för mig nu. Brukar se 33-40 som mitt spann, även om jag är flexibel och öppen att testa annat. Folk stirrar för mkt på diametern imho. Hur en klocka bärs beror på så sjukt mkt, som boettform och länk (som i detta fall), vilken typ av luggar den har, klockans tjocklek, tavlans storlek, glaset etc, för att inte tala om ens egen vana... Kan inte säga att jag föredrar 34 mer än 39, utan helt beroende på klocka och tillfälle. Dock upplever jag oftast 33<ø>40 som för litet/stort.

Då har vi någorlunda samma mått, funderar nämligen på en 15450 som på pappret verkar för litet men efter lite research visar sig ska nog passar fin fint.
Se till att testa den. Jag kände att 15450 bar rätt stort men den ser liten ut. Tavlan är för liten jämfört med att klockan i övrigt är lika tjock som 15400.

Ja, det är ju det. Har ännu ej fått prova än. Hur menar du med att den ser liten ut?
Jag tycker den blir oproportionelig. Känns som de tagit 15400 och krympt bara tavlan men inte resten. Jag tycker royal oak ska vara tunn och nätt men 15450 är snarare biffigt byggd. Var själv lite småsugen på 15450 men det dog helt efter att ha testat den. Har inte haft en gammal 36mm på armen men inbillar mig att den faller mig mer i smaken.

Nu kanske detta låter lite neggo om 15450 men jag ville bara framföra att du bör testa den. Kvalité och detaljer osv är naturligtvis top notch.

Jag tycker den blir oproportionelig. Känns som de tagit 15400 och krympt bara tavlan men inte resten. Jag tycker royal oak ska vara tunn och nätt men 15450 är snarare biffigt byggd. Var själv lite småsugen på 15450 men det dog helt efter att ha testat den. Har inte haft en gammal 36mm på armen men inbillar mig att den faller mig mer i smaken.

Nu kanske detta låter lite neggo om 15450 men jag ville bara framföra att du bör testa den. Kvalité och detaljer osv är naturligtvis top notch.
Det är naturligtvis en fråga om tycke och smak men jag äger en 15450 och har aldrig upplevt tavlan som liten i kontrast med tjockleken. Att kunna bära en sportklocka som mäter under 10mm tycker inte jag man kan gnälla på. Särskilt som jag sen tidigare haft ett gäng sport-Rolex som alla legat på minst 12mm i tjocklek.

Inte alls! Väldigt nyttig info - var seriöst sugen på en men fick extrema beslutsångest då jag ej har provat en. Bor i södra Sverige och tyvärr har AP dragits tillbaka från Klarlund i KBH så kunde ej prova storleken. Ska bli spännande att få testa den på armen en dag!

Den här delen har jag inte vart inne på förut. Trevligt!

Senaste tiden har jag börjat se allt fler APs ute på stan (i Sthlm). Från att inte se någon till minst 2ggr/vecka utan att byta mitt vanliga rörelsemönster.
Har det hänt nått som gör att alla köpt en AP eller bar ren och skär slump?
Nån annan som gjort samma notering?

Senaste tiden har jag börjat se allt fler APs ute på stan (i Sthlm). Från att inte se någon till minst 2ggr/vecka utan att byta mitt vanliga rörelsemönster.

Masspsykos ;)

Sett väldigt mkt AP de senaste 5-10 åren i Sthlm. Trenden går mer mot Patek tycker jag.
Själv trånar jag efter en 15300...

Tillbaka
Topp