• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

@Götlaborg här kommer ytterligare ett par skott!
A6453E15-73EF-4F12-91EF-1311B07C2E41.jpeg

302C88FB-01A6-4DAA-A34A-7843596667E7.jpeg

1D3967C8-E586-4FA5-8D26-BCB3E64663D9.jpeg
Aj vad spännet ser ut att sitta snett?

Fast längden är för bygelspänne eller dubbelvikt viklås. Inte enkelvikt viklås då bladen hamnar snett. Men jag vet att detta är ett känt fel, udda dock i denna prisklass.
Brukar det finnas koppling mellan ergonomi och prisklass? För mångas handleder kan det bli obekvämt men ALLA RO från sjuttitalet (oavsett länk eller band) fram till bara för några år sedan hade enkelvikt viklås som för de flesta var omöjliga att "centrera".
15202STOO0944ST01c.jpg

Brukar det finnas koppling mellan ergonomi och prisklass? För mångas handleder kan det bli obekvämt men ALLA RO från sjuttitalet (oavsett länk eller band) fram till bara för några år sedan hade enkelvikt viklås som för de flesta var omöjliga att "centrera".
15202STOO0944ST01c.jpg
Med ökad prislapp finns det utrymme för att inte stressa fram en produkt samt att faktiskt kunna lägga pengar på tekniska lösningar. Mina ROs som iofs inte var såå gamla fick jag att sitta fint på min 155 mm handled. Enkelvikt är inga problem i sig. Hur det nu är relevant för längden på ett nytt skinnband.

Tillbaka
Topp