• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

AP dubbeln!
DDB14708-0DA1-47DF-98BB-997747B55A89.jpeg
Så jäääääääkla bra...!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Haha nej från forumet, min benämning av tavlan :)
14790 är båda båda d-serie men AP är ju lustiga med sina serials så är oklart årtal.
Båda är tillverkade nånstans mellan -87 och -94. Inga konstigheter att enkelt uppskatta med genom serienumren. Jag har sett D-1200x stämplade december -88. Från D-20000 och högre så är det garanterat 93 eller 94. För mer specifikt kan du googla runt ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Allvarligt A? Du om något är trist nu. Du behöver inte recensera folks klockor såvida de inte ber om det. Alla har vi olika tycke och smak.
Kan ju dock poleras och då skulle jag tycka att den blir mycket roligare. Men visst kan man i bland tänka efter om man har någon poäng eller syfte med sina kommentarer.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Kan ju dock poleras och då skulle jag tycka att den blir mycket roligare. Men visst kan man i bland tänka efter om man har någon poäng eller syfte med sina kommentarer.
Ska man gnälla på allt som inte är perfekt så blir man snabbt väldigt busy om man hänger på ett klockforum av denna storlek.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Över 10.000 inlägg, just saying :D
Tyvärr så försöker han väl hårt ibland.. Lite synd då @vaniljglass är en helt vanlig klocknörd som dessutom är trevlig irl. Förstår bara inte behovet av denna typ av kommentarer. En sak om ägaren vill veta vad andra tycker och tänker om sin klocka. Om inte så behöver man seriöst inte säga så där.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ska man gnälla på allt som inte är perfekt så blir man snabbt väldigt busy om man hänger på ett klockforum av denna storlek.
Tar hellre en ”fulpolerad” än ”fin!” själv, bjuder ju upp till dialog. Skulle jag recensera glassens inlägg så hade jag önskat ett tillägg med typ, funderat på att polera?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tar hellre en ”fulpolerad” än ”fin!” själv, bjuder ju upp till dialog. Skulle jag recensera glassens inlägg så hade jag önskat ett tillägg med typ, funderat på att polera?
Bjöd han in till glassens kommentar? Han visade sin bruna tavla när sånna diskuterades. Kommentaren var totalt uncalled for och forumet skulle snabbt bli jäkligt tråkigt om alla anmärker på allt som de inte gillar på andras klockor.
 
Topp