Notorious Niklas
Silver
Så jäääääääkla bra...!AP dubbeln!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så jäääääääkla bra...!AP dubbeln!
![]()
Tack! En 26320 i rose hade dock varit nått!Så jäääääääkla bra...!
Jag är helt för att göra sig av med undermåliga ADs och ge en högre enhetlig servicenivå.
Älskar den nedreTänk vad tidens tand kan te sig olika...
![]()
![]()
Aka Stroopwafel dialÄlskar den nedre![]()
Från Amsterdam Vintage Watches?Aka Stroopwafel dial
Haha nej från forumet, min benämning av tavlanFrån Amsterdam Vintage Watches?
Vad är det för referens och ålder på de två?
Den övre... mumma!Tänk vad tidens tand kan te sig olika...
![]()
![]()
Båda är tillverkade nånstans mellan -87 och -94. Inga konstigheter att enkelt uppskatta med genom serienumren. Jag har sett D-1200x stämplade december -88. Från D-20000 och högre så är det garanterat 93 eller 94. För mer specifikt kan du googla runtHaha nej från forumet, min benämning av tavlan
14790 är båda båda d-serie men AP är ju lustiga med sina serials så är oklart årtal.
Tack aldrig grottat mig ner ordentligt i AP serials.Båda är tillverkade nånstans mellan -87 och -94. Inga konstigheter att enkelt uppskatta med genom serienumren. Jag har sett D-1200x stämplade december -88. Från D-20000 och högre så är det garanterat 93 eller 94. För mer specifikt kan du googla runt![]()
Lite ojämn imho.Tänk vad tidens tand kan te sig olika...
![]()
![]()
Jag bad om lite extdrn hjälp och Stroopwafel är från 1994. Får återkomma angående din.
Trist med boetten på din dock.Lite ojämn imho.
Gillar min jämnbruna tavla bättre
4100st från sent 70/tidigt 80
![]()
![]()
Ser väl helt ok ut för en 40 år gammal royal oak?Trist med boetten på din dock.
Lambi...Trist med boetten på din dock.
Vad är det för ”strån” på sidorna?Lambi...
Hade gärna sett en tavla som i Analogue’s tillsammans med detta skick:
![]()
Inte den bästa absolut, men helt ok imho. Mest glasringen som är sliten.Trist med boetten på din dock.
Allvarligt A? Du om något är trist nu. Du behöver inte recensera folks klockor såvida de inte ber om det. Alla har vi olika tycke och smak.Trist med boetten på din dock.
Vad är det för ”strån” på sidorna?![]()
Kan ju dock poleras och då skulle jag tycka att den blir mycket roligare. Men visst kan man i bland tänka efter om man har någon poäng eller syfte med sina kommentarer.Allvarligt A? Du om något är trist nu. Du behöver inte recensera folks klockor såvida de inte ber om det. Alla har vi olika tycke och smak.
Ska man gnälla på allt som inte är perfekt så blir man snabbt väldigt busy om man hänger på ett klockforum av denna storlek.Kan ju dock poleras och då skulle jag tycka att den blir mycket roligare. Men visst kan man i bland tänka efter om man har någon poäng eller syfte med sina kommentarer.
Ska man gnälla på allt som inte är perfekt så blir man snabbt väldigt busy om man hänger på ett klockforum av denna storlek.
Tyvärr så försöker han väl hårt ibland.. Lite synd då @vaniljglass är en helt vanlig klocknörd som dessutom är trevlig irl. Förstår bara inte behovet av denna typ av kommentarer. En sak om ägaren vill veta vad andra tycker och tänker om sin klocka. Om inte så behöver man seriöst inte säga så där.Över 10.000 inlägg, just saying![]()
Tar hellre en ”fulpolerad” än ”fin!” själv, bjuder ju upp till dialog. Skulle jag recensera glassens inlägg så hade jag önskat ett tillägg med typ, funderat på att polera?Ska man gnälla på allt som inte är perfekt så blir man snabbt väldigt busy om man hänger på ett klockforum av denna storlek.
Bjöd han in till glassens kommentar? Han visade sin bruna tavla när sånna diskuterades. Kommentaren var totalt uncalled for och forumet skulle snabbt bli jäkligt tråkigt om alla anmärker på allt som de inte gillar på andras klockor.Tar hellre en ”fulpolerad” än ”fin!” själv, bjuder ju upp till dialog. Skulle jag recensera glassens inlägg så hade jag önskat ett tillägg med typ, funderat på att polera?