Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alltid kul att kunna delge info!
Kontentan av det är väl någon som ganska många glömmer; In-house verk betyder inte per definition att det är bättre! Det KAN vara det, men det kan också vara katastrof!
Några av de mest pålitliga verken i världen är från ETA eller JLC. (Räknar bort Rolex eftersom de inte säljer verk till andra och endast deras egna klockor har dem.)
Men vissa in-house verk är fantastiskt bra, så som Omegas nya 85/89/88 serie!
Kan tänka mig hur många förfrågningar Nymans fått på byte till blå tavla efter ditt ärende hahaJag lämnade in klockan (15400) hos Nymans som skickade den till Schweiz för ett garantiärende och då byttes tavlan.
Men de JLC-urverk du nämnde ovan till bla ROO togs ju fram när ägarstrukturen för JLC och AP va sammanflätade så man kan ju nästan kalla det inhouse även då? Hehehe
Nja, 889 utvecklades helt av JLC, och användes även av JLC självs än idag och IWC under namnet 887 och 884, så inte riktigt!
Tänkte mer på AP 2329 / 2846 och AP 2126 / 2840. De har väl 888 resp 889 baser? (Men utvecklades när JLC och AP var sammanflätade så kan delvis påstås vara in-house men ändå inte).
Men jag är ute på tunn is här, långt från mitt expertområde (däremot ditt )
Säkert mkt bra sommarklocka, iaf på roséterassen. Men faller inte mig i smakenBra sommarklocka..
För mig skulle den förmodligen inte ens få följa med till roséterassen... finns hur många klockor som helst som ser bättre ut och kostar betydligt mycket mindreSäkert mkt bra sommarklocka, iaf på roséterassen. Men faller inte mig i smaken
Saknas det inte chrono pushers?Bra sommarklocka..
Saknas det inte chrono pushers?
Man rattar alltså alla komplikationer med kronan? Låter jobbigtÄr ingen kronograf.
Man rattar alltså alla komplikationer med kronan? Låter jobbigt
Man rattar alltså alla komplikationer med kronan? Låter jobbigt
Jo men tänker att om man inte använder den på en månad så tar det ett tag att ställa in denPoängen med en evighetskalender är väl att man skall slippa ratta den?
Edit: tvåa på bollen
Jo men tänker att om man inte använder den på en månad så tar det ett tag att ställa in den
Klockorna har små infällda pushers för olika inställningar.Jo men tänker att om man inte använder den på en månad så tar det ett tag att ställa in den
Då är jag med! SmidigtKlockorna har små infällda pushers för olika inställningar.
jaSkall man hålla käft och sluta gnälla om man tycker det blir svettigt under gummibandet på en ROO?
Riktigt snygg! VälkommenDebut i denna tråden. Känns bra faktiskt
Debut i denna tråden. Känns bra faktiskt
Debut i denna tråden. Känns bra faktiskt
Riktigt snygg! Välkommen
Trevlig klocka det där. Grattis!
Tackar! Den har vart med ett litet tag nu och även om en svart tavla hägrar så har jag konstaterat att det är jäkligt trevligt med en vit tavla på sommaren!Mycket snygg, grattis.