Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svårt att se en bättre sport-stål
Äe du säker? Hade tex kunnat vait sportig eller i rimlig storlek.Svårt att se en bättre sport-stål
Jag hade läder på min 15450 så det finns att köpa, har dock inte sett någon med gummi.Godkväll,
Efter ca ett år av funderande fram och tillbaka, har jag bestämt mig att nästa klockköp blir en AP RO.
Är det någon som vet om man kan köpa läderband eller gummi till denna ?
15450ST.OO.1256ST.02
Någon som vet vad en 1,5 länkbit till nya Royal Oaks går loss på?
Haha! Den är sportig imo, och den är snygg.Äe du säker? Hade tex kunnat vait sportig eller i rimlig storlek.
Tack!250€ i AP´s butiker i EU.
Håller 100% med dig!Svårt att se en bättre sport-stål
Äsch!Äe du säker? Hade tex kunnat vait sportig eller i rimlig storlek.
Tåler inte sportiga aktiviteter speciellt bra? Inte byggd för sport helt enkelt?Haha! Den är sportig imo, och den är snygg.
Kan hålla med om att den kaaaanske är lite stor. Men det är väl härligt att man har olika referenser!
Tåler inte sportiga aktiviteter speciellt bra? Inte byggd för sport helt enkelt?
Det går svinbra att både sporta, bada, basta och snickra med sin AP. Min tidigare ROC gjorde jag allt med i tre år och aldrig några problem.Det där är bara detaljer! Sportklockor håller inte för sport och dykarklockor håller inte för dykning, det är sen gammalt. Ingen köper en pilot-klocka för att de är piloter heller! :-D
Skämt åsido, både Patek och APs så kallade sportklockor är ganska långt från sportklockor. Jag skulle inte våga sporta med varken en Nautilus eller RO(C), Med en 15202 skulle jag nog inte ens bada.
Jag hade läder på min 15450 så det finns att köpa, har dock inte sett någon med gummi.
Folk måste helt enkelt sluta vara så fegaDet går svinbra att både sporta, bada, basta och snickra med sin AP. Min tidigare ROC gjorde jag allt med i tre år och aldrig några problem.
Kan man tycka, men en ägares treåriga historik är inget bra underlag. Är allmänt känt att APs verk inte varit speciellt robusta.Folk måste helt enkelt sluta vara så fega
HeheKan man tycka, men en ägares treåriga historik är inget bra underlag. Är allmänt känt att APs verk inte varit speciellt robusta.
15500 har ett nyare verk men personligen tycker jag 15400 är snyggare. Är ju lite skillnad på tavlorna såsom index osv. En smaksak helt enkeltLänge varit förtjust i AP RO och kommer i veckan förmodligen att köpa min första. Har hittills lutat åt att välja en 15400ST eller en 15300ST. Innan jag tar mitt beslut till tänkte jag bara flika in här och fråga vad er inställning är till 15500ST. Förutsatt att storleksbeslutet landar i 41mm, skulle ni personligen lägga på 30' - 40' för en 15500ST över 15400ST. Isåfall, varför eller varför inte? Tacksam för er input
Länge varit förtjust i AP RO och kommer i veckan förmodligen att köpa min första. Har hittills lutat åt att välja en 15400ST eller en 15300ST. Innan jag tar mitt beslut till tänkte jag bara flika in här och fråga vad er inställning är till 15500ST. Förutsatt att storleksbeslutet landar i 41mm, skulle ni personligen lägga på 30' - 40' för en 15500ST över 15400ST. Isåfall, varför eller varför inte? Tacksam för er input
Har du verkligen testat 41 mm? Sjukt stora.Länge varit förtjust i AP RO och kommer i veckan förmodligen att köpa min första. Har hittills lutat åt att välja en 15400ST eller en 15300ST. Innan jag tar mitt beslut till tänkte jag bara flika in här och fråga vad er inställning är till 15500ST. Förutsatt att storleksbeslutet landar i 41mm, skulle ni personligen lägga på 30' - 40' för en 15500ST över 15400ST. Isåfall, varför eller varför inte? Tacksam för er input
Absolut, det har jag gjort. Och håller med dig om att 41 bärs stort. Har faktiskt testat både 15450, 15300 och 15400. Storleksmässigt föredrar jag 15300, och rent estetiskt föredrar jag 15400 snäppet mer. 15450 känns något liten, även att mina handleder "bara" mäter omkring 17cm. Har lite att sova påHar du verkligen testat 41 mm? Sjukt stora.
Länge varit förtjust i AP RO och kommer i veckan förmodligen att köpa min första. Har hittills lutat åt att välja en 15400ST eller en 15300ST. Innan jag tar mitt beslut till tänkte jag bara flika in här och fråga vad er inställning är till 15500ST. Förutsatt att storleksbeslutet landar i 41mm, skulle ni personligen lägga på 30' - 40' för en 15500ST över 15400ST. Isåfall, varför eller varför inte? Tacksam för er input
Har du verkligen testat 41 mm? Sjukt stora.
Sanningen där är nog att ingen vet. 3120 har sina brister men än så länge vet vi inte huruvida 4302 är bättre. Finns äldre artiklar på nätet som hyllar 3120 men på senare år har det riktats en del kritik.Frågade en AP-handlare som summerade 15400 vs 15500 med "estetik vs urverk". Urverket i 15500 ska enligt honom vara betydligt bättre men att de flesta upplever 15400 som vackare. (Vilket såklart är subjektivt).
Visa gärna detta 41mm monster på din handled.Inte helt säker på att jag håller med om epitetet ”sjukt” stora om 41 mm. Beror (tycker jag) dels på hur stor du är själv. Jag är 194 cm lång på 95 kg. Tror inte ens du skulle tycka en klocka på 41 mm (eller 42) skulle se ”sjukt” stort ut.
Utöver det är det en preferensfråga. Royal oak ska (IMHO) vara en översize:ad klocka. Standarden när den släpptes (1970) var betydligt mindre (för män) och den mätte ändå 39 mm med integrerad stållänk. Visst att 70-talet hade sin beskärda del av oversiza:de sportklockor men det vill jag påstå var undantagen från regeln.
Du kan ju detta bättre än jag så är jag ute o snurrar så får du rätta mig!
Slutsatsen är då att motsvarande Royal oak idag torde vara (minst) 41mm.
Denna eviga diskussion.. Det mesta handlar ju om personliga preferenser och subjektivt tyckande, vilken din post med all önskvärd tydlighet visar. Du har väl ca 15,5 cm runt handlederna, dvs en storlek som väl måste vara en hygglig bit under genomsnittet?Visa gärna detta 41mm monster på din handled.
1970 var inte klockorna speciellt små, men kan hända att de är ännu större idag? Ser iofs inte det som relevant för en stor klocka är en stor klocka oberoende det rådande modet. RO gjordes medvetet stor av Genta, för att göra ett statement, och jag tycker att den gjordes för stor.
Titta på hur boetten sitter på handleden. Se boettens krökning och jämför med länken. Tycker de stora sitter sorgligt dålig på de flesta handleder. Förstår inte heller varför man vill ha en klocka som täcker hela handledens ovansida. Varför blev det mode?
Jag pratar inte om min handled, men tack för omtanken.Denna eviga diskussion.. Det mesta handlar ju om personliga preferenser och subjektivt tyckande, vilken din post med all önskvärd tydlighet visar. Du har väl ca 15,5 cm runt handlederna, dvs en storlek som väl måste vara en hygglig bit under genomsnittet?
Kanske inte så konstigt då att du så ivrigt propagerar för mindre klockor? En klocka som täcker hela handledens ovansida på dig täcker förstås inte tex @Tjabo s handled på samma sätt..
Sen har vi ju det här med personliga preferenser i den bemärkelsen att vi har olika uppfattningar om hur en klocka ska se ut på en handled oaktat klockan eller handledens storlek..
Din handled måste ändå utgöra någon form av åtminstone delgrund för hur dina personliga preferenser gällande klockors storlek och hur de ska sitta växt fram, därav dess relevans.Jag pratar inte om min handled, men tack för omtanken.