Bokstaven före siffrorna i serienumret förtäljer när den producerades. (Står på baksidan)Får kolla upp det. Oavsett, vad innebär J-serien?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bokstaven före siffrorna i serienumret förtäljer när den producerades. (Står på baksidan)Får kolla upp det. Oavsett, vad innebär J-serien?
tillverkad 2016 till tidigt 2018. AP verkar vara rätt konsekventa med att göra små kosmetiska ändringar i samband med ny serie (på senare år...). 15400 har några skillnader i tavlan mellan dess olika serier. Jag researchar lite på egen hand... har inte sett någon publicera någon bra översikt ännu.Får kolla upp det. Oavsett, vad innebär J-serien?
Spännande. 2015 här, i-serietillverkad 2016 till tidigt 2018. AP verkar vara rätt konsekventa med att göra små kosmetiska ändringar i samband med ny serie (på senare år...). 15400 har några skillnader i tavlan mellan dess olika serier. Jag researchar lite på egen hand... har inte sett någon publicera någon bra översikt ännu.
Bokstaven före siffrorna i serienumret förtäljer när den producerades. (Står på baksidan)
Planerar ett besök till AP i Monte Carlo imorgon. Har jag 1% på att de har en grå 15450 inne?
Finns en grå på blocket som ligger ”bra” i pris jämfört mot de billigaste på c24, men det visste du säkert redan kollade själv på den, tills jag insåg att den var alldeles för liten för min smak och handled.Planerar ett besök till AP i Monte Carlo imorgon. Har jag 1% på att de har en grå 15450 inne?
Ska kika! Intressant det där med storlekspreferens. Jag har 18,5 cm handled och vill helst ha 36 mm RO.Finns en grå på blocket som ligger ”bra” i pris jämfört mot de billigaste på c24, men det visste du säkert redan kollade själv på den, tills jag insåg att den var alldeles för liten för min smak och handled.
15450 är 37mmSka kika! Intressant det där med storlekspreferens. Jag har 18,5 cm handled och vill helst ha 36 mm RO.
Yes vet det. Länge övervägt 14790 eller 4100 men verkar krångel med service15450 är 37mm
Har du 18,5cm handleder kommer du definitivt behöva ett par extra länkbitar till 15450. Bara så du vet!Yes vet det. Länge övervägt 14790 eller 4100 men verkar krångel med service
Har du 18,5cm handleder kommer du definitivt behöva ett par extra länkbitar till 15450. Bara så du vet!
Ser ut att vara en 15450st i mina ögon. Om den inte mäter 37mm så har jag dock fel.Hej. Kan tyvärr alldeles för lite om AP. Kan ni hjälpa mig med referensen på denna?
Hej. Kan tyvärr alldeles för lite om AP. Kan ni hjälpa mig med referensen på denna?
Lite ledsen i ögat idag. Var hos nymans och kortade länken på min 15400st från -3 till -4 länkbitar. Gick från att vara för stor och ”hänga över” på ett fult och obekvämt sätt, till att bli lite väl tajt... -3,5 länkar vore magiskt dock
Låter vettigt. Får hålla utkik efter en sådan. Tills dess får den nog "hänga över" liteSamma bekymmer för mig. Fick beställa 1,5 bit för att få klockan att sitta vettigt.
Saknad..2 månader till julafton
Den kan bli din igen!Saknad..
Håller helt klart de mindre boetterna högre, men det förvånade nog ingen. Trevligt att se länken jämte klockan.Provade lite olika storlekar idag. Gillade själv mest 37 mm. Som väntat inget rent stål inne. Vad säger ni?
41:
37:
38:
Jag har generellt svårt att känna mig bekväm i mindre ur. 36 mm Explorer fick gå av den anledningen. Men med AP känns halva grejen att länken får ta mer plats och smita åt synbart.Håller helt klart de mindre boetterna högre, men det förvånade nog ingen. Trevligt att se länken jämte klockan.
41mm varje dag smaken är som baken.Provade lite olika storlekar idag. Gillade själv mest 37 mm. Som väntat inget rent stål inne. Vad säger ni?
41:
37:
38:
Tycker 37 mm RO är ett klart storlekshack upp från 36 mm oysterboett om man ser till hur de sitter på handleden.Jag har generellt svårt att känna mig bekväm i mindre ur. 36 mm Explorer fick gå av den anledningen. Men med AP känns halva grejen att länken får ta mer plats och smita åt synbart.
Btw extremt bra bemötande i Monte Carlo. Fick gott om tid att prova allt jag ville och trevligt samtal under tiden. De kunde ordna så att man köar i alla europabutiker samtidigt när väl beslut om köp tagits.
Provade lite olika storlekar idag. Gillade själv mest 37 mm. Som väntat inget rent stål inne. Vad säger ni?
41:
37:
38: