• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Jobbar 100 meter från Luxury Watches så jag kan gå dit om jag vill. Dock saknar min lön några nollor för att jag ska ha råd med den :-/
Jag har testat en sån i guld, den ligger högt upp när jag tänker vilka som är de bästa klockorna man provat. Tyngden, finishen och sen det urverket är ju magiskt :hungry:
Skulle verkligen vilja se och testa platina versionen...

Man får se det som motivation för att jobba hårdare! (eller köpa fler lotter kanske?)

Jag har testat en sån i guld, den ligger högt upp när jag tänker vilka som är de bästa klockorna man provat. Tyngden, finishen och sen det urverket är ju magiskt :hungry:
Skulle verkligen vilja se och testa platina versionen...

Man får se det som motivation för att jobba hårdare! (eller köpa fler lotter kanske?)
Vad listar den i butik? Finns den i stål och vad listar den i så fall, den är väl omöjlig och få tag på ändå.

IMG_20191227_121654.jpg
Fantastisk bild!

Jag minns inte exakt, men vill minnas att det är norr om 800'

Från 2015 förvisso:

https://www.watchtime.com/wristwatc...ars-piguet-royal-oak-perpetual-calendar-41mm/

"The retail prices for the Audemars Piguet Royal Oak Perpetual Calendar are as follows: $60,900 in steel (Ref. 26574ST.00.1220ST.01 – white dial; Ref. 26574ST.00.1220ST.02 – blue dial) and $95,700 in rose gold (Ref. 26574OR.00.1220OR.01 – white dial; Ref. 26574OR.00.1220OR.02 – blue dial)."

Tackar. Gillar den starkt på läder också, men efter att precis fått tillbaka mitt svara läder efter en reklamation så känns det tryggare med gummi. Mitt tidigare band ”ramlade isär” efter 3 månader.
Fick aldrig min 15300or att sitta riktigt bra. Borde testat gummi men det var länge sedan nu och lätt att vara efterklok :D

Ja, nu blev man ju lite sugen. Verkar ju bäras som en Daytona enligt grabbarna i filmen. Har själv ca 16,5 cm handleder och min Daytona sitter som en smäck. Är ju lite sugen på en AP efter jag lagt ned mitt senaste planerade inköp.

Jag har faktiskt aldrig burit en Daytona så det vet jag inte. Grabbarna har iaf lika stora handleder som dig så du får en bra känsla där :)

Ja, nu blev man ju lite sugen. Verkar ju bäras som en Daytona enligt grabbarna i filmen. Har själv ca 16,5 cm handleder och min Daytona sitter som en smäck. Är ju lite sugen på en AP efter jag lagt ned mitt senaste planerade inköp.
Enda nackdelen med 37mm är att den har lite fel proportioner för en RO. Den är lika tjock som de andra men liten, så den kan se lite hög ut!! Annars säkert ett bra val för en men små handleder. Själv är det 41mm som gäller. AP ska vara stort ;)

:)
Enda nackdelen med 37mm är att den har lite fel proportioner för en RO. Den är lika tjock som de andra men liten, så den kan se lite hög ut!! Annars säkert ett bra val för en men små handleder. Själv är det 41mm som gäller. AP ska vara stort ;)

Jag upplever den inte som tjock dock och den är tunnare än nya 15500 :) kolla denna länk från Hodinkee. https://www.hodinkee.com/articles/audemars-piguet-royal-oak-15500s-review

D
en killen har 16 cm handled. Ser ju mer ut som en hockeypuck än en klocka. Speciellt på sista bilden. Men smaken är olika såklart :)

:)

Jag upplever den inte som tjock dock och den är tunnare än nya 15500 :) kolla denna länk från Hodinkee. https://www.hodinkee.com/articles/audemars-piguet-royal-oak-15500s-review

D
en killen har 16 cm handled. Ser ju mer ut som en hockeypuck än en klocka. Speciellt på sista bilden. Men smaken är olika såklart :)
Hockeypuck :) Så är det med RO, svårt att veta. Jag åkte ner till en butik i Europa och testade alla storlekar utom 39mm (finns aldrig inne) Det är ju en smaksak och handleder är komplext, finns tjocka, platta, smala, spetsiga? :)

Tillbaka
Topp