• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja visst är det så. Men jag letade efter en sista klocka till min samling och om jag då kan köpa den för halva priset mot vad jag hade planerat lägga så känns det ändå ok att betala lite över list. Nu har jag 4st klockor som jag planerat köra med ett tag. Hade tänkt ha en helguldare i samlingen men är nöjd med hur samlingen ser ut idag.
Alltid bra att kunna lura sig själv. Hoppas bara jag kan göra det lika mycket själv som du precis gjorde. Väldigt fin klocka.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Om man bortser från klump osv så gillar jag denna lite märkliga färgkombinationen.

7ED8758E-A6DC-458F-8F92-BE7E6C48668A.jpeg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Yes och den är riktigt bra. Den sluttande inre bezeln och de rektangulära kronografknapparna gör den unik bland 42orna. Hittar tyvärr inte någon bild på den just nu på telefonen.
Ser riktigt fin ut, kanske känns lätt om man är van AP bärare av stål etc... Jag bär mest "pannor" men tycker inte att det stör med titan där, snarare tvärt om.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Någon som testat de nya 38 mm chrono-versionerna från AP? Utlåtande i så fall?

Finns ju två i stål och en i guld just nu.
Har provat. Sitter fint på min 16,5cm handled. Dock lider den lite av samma ”problem” som 37mm varianten och det är att den känns lite knubbig. Proportionerna är alltså inte lika bra som på de äldre 36/37mm varianterna (och såklart originalet)

9517822A-471B-4E69-B8D9-DF1983CEB12A.jpeg
 
Topp