• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Bonumm

Panerai
Stämmer med 15400. Annan blå än vilken? Skiftar mycket beroende på ljuset.
IMG_20190908_134551.jpg
Ja jäklar va den blåa tavlan skiftar färg beroende på ljuset. Ser ju nästa svart ut ibland. Trodde nästan det satt svart tavla på min vid första anblicken. Så jäkla nöjd att jag slog till.
20200201_140427.jpg
 

oystercase

Cartier
Spännena såg ju klart bättre ut förr men känns bra mkt mer ändamålsenligt och solitt på nuvarande generation.
Känns som kunderna efterfrågat "kassaskåpslåskänsla" på länkar och lås och att både rolex och AP gått den vägen. PP har ju kört vidare med rätt enkla och eleganta konstruktioner, oftast utan rörliga delar. Dock får man slita som en idiot för att öppna PP spännen. Känns sådär nervöst för att man ska ha sönder något när man provar polarens nya PP evighetskalender eller chrono...
 

klemens

Omega
Jag

Jag är ingen expert men jag tyckte det var några småsaker som inte var helt hundra. Kommer att leta en 15450 då jag tyckte 37mm satt bättre på mig.
Blev lite förvånad över länken på AP, tyckte den upplevdes som lite "rasslig". Provade en ny 15450 och det var samma rassel på den. Är van rolex länk och tycker den känns mera robust.
Hur upplever du storleks skillnaden mellan 15300 och 15450?
 

Bonumm

Panerai
Hur upplever du storleks skillnaden mellan 15300 och 15450?
Tycker 37mm satt bättre på handleden, den har ju lite smäckrare länk också. Tycker den bärs precis under en 40mm SS Rolex. Var lite rädd i början att jag skulle tycka den var för liten men nu känns den helt rätt. Hade nog kunnat ha en 39mm men tyvärr så är priset på blåa fina 15300 bra mycket högre. Royal watches har ju en NOS 15300 för 350k. Tycker priset på en 15450 blå ändå är överkomligt fast jag betalade över list. Men den var i nyskick, inte en hairline på den.
 
Topp