• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

image.jpeg
Mkt mkt bra på gummi!

Godkväll folket!
Ligger på soffan och funderar lite och känslan är att jag är den enda som har en AP och är OWG ? Alla andra som skriver i tråden får jag känslan av har flertal klockor.
Så min fråga är, vilken AP skulle ni ha om ni bara fick ha 1 klocka??

Asså... Det är en klocka och den är känslig. Man bör undvika stöter men du rör dig konstant. Undvik golf och liknande slag som genererar stor kraft i en stöt

15400ägare

Asså... Det är en klocka och den är känslig. Man bör undvika stöter men du rör dig konstant. Undvik golf och liknande slag som genererar stor kraft i en stöt 15400ägare
Är de så ömtåliga? Spelar med alla mina klockor utan problem.
Ytterst tveksam till att klockan utsetts för någon större kraft då den ska färdas genom klubban och handen först.

men...kom igen...är du allvarlig med att du tar av dig klocka för att skaka välling, eller missade du en smiley?
Klockan är ju till för att användas..den är inte gjord i porslin...det är inget skitklocka som går sönder bara för att man tittar på den...
AP:n är väl inget tröskverk som Rolex, men helt normal, vanligt dagligt användande tål den definitivt.
Slit den med hälsa, och njuuuut!:)

men...kom igen...är du allvarlig med att du tar av dig klocka för att skaka välling, eller missade du en smiley?
Klockan är ju till för att användas..den är inte gjord i porslin...det är inget skitklocka som går sönder bara för att man tittar på den...
AP:n är väl inget tröskverk som Rolex, men helt normal, vanligt dagligt användande tål den definitivt.
Slit den med hälsa, och njuuuut!:)

Hahah när du skriver så så känner man ju sig lite dum ;) men läst massa om känslighet osv osv så tog de säkra före de osäkra men nu känner man sig lite töntig :D
Det ska jag göra !! :)

Låt oss kolla med @Chrisse som kört både 15300 och 15202 nyligen.
Synpunkter?

Urverket i 15300/15400 sägs ju vara mer robust, men sålänge du inte är mästar-wanker eller kör halvtonspadda är det nog ingen fara.
Sen är ju finisheringen av en helt annan nivå på 15202 exteriört, så iaf jag blev undermedvetet mer "rädd" om den.
Skulle klassa 15300 som beater jmfr med 15202 som finklocka.

Tillbaka
Topp