• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Man ska inte fundera för länge :). Äntligen medlem i AP-klubben igen.
image.jpeg

Härligt att se, grattis till en riktigt fet klocka!

Stämmer. Skillnaderna är dock mycket små; glasbaksida på 15710 och en liten (knappt märkbar) skillnad i tavelmönstrets utformning har jag för mig.

Tack! Hittade en ny Diver på c24 som var 20-25K billigare än alla andra och nu vet jag varför!

Skillnaden på tavlan märks, dom nya är stansade som på övriga ROO och matt, den äldre kallas wet dial och är gjord med en rosette maskin som numera endast används till RO

https://klocksnack.se/threads/ap-ro...e-längre-tillverkade-av-rosette-maskin.44905/

Vad säger expertisen om en AP Diver (15703) tillverkad 2010 och använd som "display" hos en urhandlare. Antar att urverket inte gått speciellt många meter men är det något man bör tänka på utöver att garantin från AP antagligen gått ut?

Att den antagligen behöver service snart.
Tack för inputen! :)
Hade det på känn men är nybörjare på klockor. Vet du vad serviceintervallet är för Divern?

Priset är väldigt bra jämfört med andra på C24 men man kan ju alltid påtala det här med servicebehovet för att få ner priset eller be dem serva den innan försäljning.

Hade det på känn men är nybörjare på klockor. Vet du vad serviceintervallet är för Divern?

Priset är väldigt bra jämfört med andra på C24 men man kan ju alltid påtala det här med servicebehovet för att få ner priset eller be dem serva den innan försäljning.
Intressant att du som privatkund och spekulant på en klocka ska påtala det här med servicebehov till vad jag förmodar är en auktoriserad handlare för just AP....

Tror att man kan som generell regel när det handlar om mekaniska klockor säga 5 år. Går säkert att vänta några år till oftast men det är en bra tumregel.

Intressant att du som privatkund och spekulant på en klocka ska påtala det här med servicebehov till vad jag förmodar är en auktoriserad handlare för just AP....
Nej, de är inte en auktoriserad handlare. Har fått känslan att få av dem som säljer på C24 är det.

Har bara frågat om tillverkningsår och om klockan är oanvänd (vilket den inte var iom visningsexemplar).

Om du läst mitt gnäll så vet du att oservad AP kan bli dyrt.

Tillbaka
Topp