• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Ett tips i all välmening. Ta inte allt så förbaskat allvarligt. Tror ingen av kommentarerna på förra sidan var menat som ett allvarligt inlägg i samhällsdebatten.

Och ja. Jag känner ett par frisörer med klockor i den prisklassen. Ingen är iofs daytrader, börsmiljonär eller entreprenör så det kanske inte räknas, men ändå ...

Trevlig dinka
859CB590-365B-4F6F-8E60-DA8D6764A4A3.jpeg
Understatement of the year!

Sugen på en vit i 37mm ref 15450st, går de ens att få tag på hos AD's eller är det kilometerlånga kölistor som alla andra hajpade stålisar? Vad ligger listpriset på?

Senast ändrad:
Sugen på en vit i 37mm ref 15450st, går de ens att få tag på hos AD's eller är det kilometerlånga kölistor som alla andra hajpade stålisar? Vad ligger listpriset på?
Just kan nog vara den bästa tiden att kolla upp samtliga klockor man är sugen på. En bekant till mig fick ett samtal från sin AD med frågan om han ville köpa en BLRO och i samma samtal informerades han att möjligheten att lägga handpenning på 15500ST nu var öppen! Önskar jag kunde fått ett liknande samtal......................................................

Just kan nog vara den bästa tiden att kolla upp samtliga klockor man är sugen på. En bekant till mig fick ett samtal från sin AD med frågan om han ville köpa en BLRO och i samma samtal informerades han att möjligheten att lägga handpenning på 15500ST nu var öppen! Önskar jag kunde fått ett liknande samtal......................................................
Är han ”storfräsare”?

• Like
Reactions: PJZ
Jaså?! Då blir det många samtal i veckan:) En BLRO ligger också högt upp på önskelistan, hade suttit fint med en nu...

• Like
Låter som gamla batteridrivna på 33 mm fortfarande har bättre proportioner?
De gamla 33mm med kvartsverk är mycket bättre, jag syftade på dammodellen som fortfarande är i produktion.
Provade bara den hastigast men upplevde den lite som en ihoptryckt större modell.

Och minns att jag tyckte länken kändes lite väl feminin då den smalnade av väldigt mycket. Boetten hade nog behövt behållt sin tjocklek och varit några mm större för att bättre harmoniseras.

De gamla 33mm med kvartsverk är mycket bättre, jag syftade på dammodellen som fortfarande är i produktion.
Provade bara den hastigast men upplevde den lite som en ihoptryckt större modell.

Och minns att jag tyckte länken kändes lite väl feminin då den smalnade av väldigt mycket. Boetten hade nog behövt behållt sin tjocklek och varit några mm större för att bättre harmoniseras.
Kommenterade mest för att jag inte är så övertygad om att det är bra att snåla på längden bandhorn till bandhornspets.

Blro betyder?

• Like

Kommenterade mest för att jag inte är så övertygad om att det är bra att snåla på längden bandhorn till bandhornspets.
Jag har 17,5cm handleder och den äldre 33mm kvartsen satt perfekt. Gillade även att den var extra tunn och en tunn länk, fick klockan att sitta ännu bättre!
3D88FFEC-C3E0-4D2F-AB6C-3103419FED45.jpeg

Tillbaka
Topp