E
EltonBelton
Guest
Sitter som en smäck efter att ha bytt ut en länkbit mot en och en halv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis till en grymt fin klocka!Sitter som en smäck efter att ha bytt ut en länkbit mot en och en halv
Sitter som en smäck efter att ha bytt ut en länkbit mot en och en halv
Tack!Grattis till en grymt fin klocka!
4tkr, tyckte det var rätt mycket för en liten bit stål hehe. Men helt klart värt för att få passformen perfektVad kostade 1,5 länkbiten?
Tack!
4tkr, tyckte det var rätt mycket för en liten bit stål hehe. Men helt klart värt för att få passformen perfekt
Vad kostade 1,5 länkbiten?
Sen får man betala lite premium för att den fanns inne också Helt klart värt det!Well Nymans tar 500 för att ta av en länkbit så 4k för själva länken känns väl överkomligt
Man får nästan vara tacksam över att det inte är kölista till länkbiten.Sen får man betala lite premium för att den fanns inne också Helt klart värt det!
Haha! Kanske blir snart dockMan får nästan vara tacksam över att det inte är kölista till länkbiten.
Finn surtavlan i silver eller är det bara vit fast en del skriver silver samt att den kan se lite silvrig ut på vissa bilder?Nästa vecka har jag ägt den här i 4 år
Finn surtavlan i silver eller är det bara vit fast en del skriver silver samt att den kan se lite silvrig ut på vissa bilder?
Tavlan är silver men ser nästan vit ut i vissa ljus.Finn surtavlan i silver eller är det bara vit fast en del skriver silver samt att den kan se lite silvrig ut på vissa bilder?
Ja det vet jag men jag tänker på den vita. Men den finns alltså inte i vit då utan endast silver eller @Tomas Eriksson?Finns en grå tavla till 15400 om det är den du menar?
15400 är silvervitaktig, finns inte i vitt. tänk lite åt pärlemohållet.Finn surtavlan i silver eller är det bara vit fast en del skriver silver samt att den kan se lite silvrig ut på vissa bilder?
exakt så15400 är silvervitaktig, finns inte i vitt. tänk lite åt pärlemohållet.
15300 är vit
15400 är silvervitaktig, finns inte i vitt. tänk lite åt pärlemohållet.
15300 är vit
Är jag ute och cyklar eller kallar AP bägge för silver?:
15400
https://www.audemarspiguet.com/en/watch-collection/royal-oak/15400ST.OO.1220ST.02/
15300
https://www.audemarspiguet.com/en/watch-collection/royal-oak/15300ST.OO.1220ST.01/
Den på bilden är silverfärgad? Vit blir den först när man doppar den i färg, tyvärr.nu var det ett tag sedan jag höll en vit 15300 i handen. men det är stor skillnad mot 15400 som är riktigt silvrig. jag vill minnas att 15300 är rätt lik i vithet med min 26580 chrono. den är blank vit så den får en viss pärlemoeffekt med tappiserien.
vad menar du? min chrono på bilden har vit tavla. 15400 har silverfärgad.Den på bilden är silverfärgad? Vit blir den först när man doppar den i färg, tyvärr.
nu var det ett tag sedan jag höll en vit 15300 i handen. men det är stor skillnad mot 15400 som är riktigt silvrig. jag vill minnas att 15300 är rätt lik i vithet med min 26580 chrono. den är blank vit så den får en viss pärlemoeffekt med tappiserien.
25860... ska det ju vara, gick lite snabbt där..39mm chrono första generationen.Jag är på hal is ordentligt nu men är inte 26580 concept tourbillion?
https://www.audemarspiguet.com/en/watch-collection/royal-oak-concept/26580IO.OO.D010CA.01/
Olika definition på vitt. När man pläterar/anodiserar metall blir det inte riktigt vitt.här är två videos där man får rätt bra uppfattning om skillnaden mellan 15400
och 15300
fast 15400 är i princip helt "silver" i en väldigt ljus "vitaktig” ton, som riktigt silver. speglande metallisk alltså.Olika definition på vitt. När man pläterar/anodiserar metall blir det inte riktigt vitt.
Som sagt, olika definition på vitt. Bara för att den ena är mer än grå än den andra gör inte den andra vit. I de du kallar vita jobbar man mycket med ytstrukturen. Problemet är att den riktigt vita färgen kräver ett lager färg, och då förlorar man detaljer i den maskinbearbetade ytfinishen. Hade en RO med målad tavla, den var inte bra. Är ett lite intressant ämne.fast 15400 är i princip helt "silver" i en väldigt ljus "vitaktig” ton, som riktigt silver . Min chrono är riktigt vit, skulle inte förvåna mig om den är lackad (den på min bild). att kalla chronon silver skulle vara helfel. 15400 så är nog silver det som känns mest rätt, väldigt tveksamt om man skulle kunna kalla den för vit.
jag förstår vart du vill komma, men håller inte med dig. ja, man kan elektroplättera en metall på ett sådant sätt att den uppfattas som nästan vit.Som sagt, olika definition på vitt. Bara för att den ena är mer än grå än den andra gör inte den andra vit. I de du kallar vita jobbar man mycket med ytstrukturen. Problemet är att den riktigt vita färgen kräver ett lager färg, och då förlorar man detaljer i den maskinbearbetade ytfinishen. Hade en RO med målad tavla, den var inte bra. Är ett lite intressant ämne.