• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Tidigare idag!
91FCD52A-C683-442B-ACF1-B1750E160CAB.jpeg

Alltså hur har man kunnat missat helt och hållet detta märke? Dem har ju riktigt snygga klocka, länkarna som är rätt viktigt för mig är ju också gööörsnygg.
Lycko alla er som har en runt handleden..

Onekligen en intressant ref.
Var har du fått din siffra från?
Verkar helt klart oklart ang. volymen. Såg en annons på C24 där det stod 1 of 4. Sedan såg jag nedan post på rf med en D serie numrerad till 41.
D6FD4B3E-2AF0-4753-8A9B-6CD230DDD6D1.jpeg
Ren gissning bara, jag har inte sett den reffen utan bara gissade utefter vad jag läst om andra modeller. Numreringen är inte specifik för varje utförande i en "serie". Nedan här är tex en ganska låg J-serie two tone 15400 som har över 840 i nummer. Jag är lite återhållsam till att våga gissa att Audemars har sålt two tone 15400 i tusentals exemplar. Men jag vet givetvis inte säkert.
Tack för bilderna förresten! Bra inspel!
12342890d_zoom_v1567971218770.jpg

Ren gissning bara, jag har inte sett den reffen utan bara gissade utefter vad jag läst om andra modeller. Numreringen är inte specifik för varje utförande i en "serie". Nedan här är tex en ganska låg J-serie two tone 15400 som har över 840 i nummer. Jag är lite återhållsam till att våga gissa att Audemars har sålt two tone 15400 i tusentals exemplar. Men jag vet givetvis inte säkert.

Fattar vad du menar.
Fick för mig att det var en limited och den var specifikt numrerad.

Jag är på jakt efter en fin Royal Oak till min fru och har stött på detta exemplar. Klockan är väldigt unik och trotts en djupgående undersökning har jag inte all info om klockan. E-serie daterar den till 1995-2000 och klockan är helt oanvänd med box och handlingar. Klockan är 36mm och i roséguld vilket i sig är unikt innan 2000, jag har dock aldrig stött på en liknande urtavla. Har ni någon input kring detta? Jag misstänker eventuellt att urtavlan är specialbeställd? Någon expert som kan ge input?

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    86.2 KB · Visningar: 10
  • 2.jpg
    2.jpg
    93.3 KB · Visningar: 9
  • 3.jpg
    3.jpg
    102.7 KB · Visningar: 6
  • 4.jpg
    4.jpg
    76.1 KB · Visningar: 8
Jag är på jakt efter en fin Royal Oak till min fru och har stött på detta exemplar. Klockan är väldigt unik och trotts en djupgående undersökning har jag inte all info om klockan. E-serie daterar den till 1995-2000 och klockan är helt oanvänd med box och handlingar. Klockan är 36mm och i roséguld vilket i sig är unikt innan 2000, jag har dock aldrig stött på en liknande urtavla. Har ni någon input kring detta? Jag misstänker eventuellt att urtavlan är specialbeställd? Någon expert som kan ge input?
Den såg väldigt trevlig ut i alla fall. Perfekt stuk till tjejen.

Den är verkligen superfin, men att den är helt oanvänd och såpas gammal innebär att den säljs med en hög premie. Känns lite osäkert att köpa med tanke på att jag inte hittar någon liknande på nätet alls!

Fattar vad du menar.
Fick för mig att det var en limited och den var specifikt numrerad.
Har tänkt att 25721SA är en egen linje med specifik numrering, bla därför att min med lågt nr har högre serial än många 25721ST D-serie med högre nr. Men blir osäker nu.

Skulle tro att det är ref. 25730. Finns i lite olika metaller men håller med om att tavlan nog är gasnka ovanlig/unik.

Den är verkligen superfin, men att den är helt oanvänd och såpas gammal innebär att den säljs med en hög premie. Känns lite osäkert att köpa med tanke på att jag inte hittar någon liknande på nätet alls!
Eftersom den är NIB och fullset så ska referensen stå i boken/certet. Fråga säljaren om det så har du mer att gå på för att forska/googla vidare.

ROs med mer "grejs" på tavlan är relativt sett billigare jmfrt med nyprisk relativt de klassiska time/date. Men också billigare ön chronos. Begpris relativt nypris är även betydligt högre på stål än för helguld.

Så även som nib ska en sådan här vara attraktivt prisad jmfrt med motsvarande nypris.

Skulle tro att det är ref. 25730. Finns i lite olika metaller men håller med om att tavlan nog är gasnka ovanlig/unik.
Ja, verkar stämma perfekt.

Edit. Verkar som 25730BA ligger ut för precis övet 200k på chrono24. 25730st ligger på ca 190k. Chrono24 priser är generellt rätt höga.

Senast ändrad:
Kinesisk annons på 25730OR - borde vara rosé, till skillnad från 25730BA som är gulguld. Verkar vara #75 där "din" är #60 som är tillverkad i den referensen. Har dock ingen koll på om sidan är "legit"... Dom vill iofs ha drygt en mille för den så antagligen ingen replika... :)

http://top10watch.net/p/d40418973.html

2018102300202769743.jpg

2018102300202824532.jpg

Kinesisk annons på 25730OR - borde vara rosé, till skillnad från 25730BA som är gulguld. Verkar vara #75 där "din" är #60 som är tillverkad i den referensen. Har dock ingen koll på om sidan är "legit"... Dom vill iofs ha drygt en mille för den så antagligen ingen replika... :)

http://top10watch.net/p/d40418973.html

2018102300202769743.jpg

2018102300202824532.jpg
Bra hittat!
Jag hade kollat med nymans ur om det går att få isatt pärlemotavlan och pris på det. Då har man lite bättre koll på vad prisbilde ska ligga jämfört med andra beggade objekt.

Roseguld ska iofs ligga högre än motsvarande gulguld men känns ändå som kineserna tar i. Antagligen för att de kan.

Edit. Ser nu i @maackaan1 första inlägg att han skrev att den är i rose. Såg ut som gulguld på bilderna men de kan ju luras. Referensen avslöjar som du skrev ovan, rose är OR.

Edit2. Råkade hitta denna annons på "comming soon", kansle är den @maackaan1 fått nys på? Priset på ca 220 kSek är väl vettigt i jämförelse med gulguldarna på c24. Rose, mop och bnib ska ju kosta lite mer.
https://www.chrono24.com/audemarspiguet/royal-oak--id15185420.htm#gref

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp