• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Tjena AP-ägare!

Jag fick precis tillbaka min 15300st från service hos Nymans. Från början tyckte jag den lät lite väl mycket i uppdraget så ville få det tittat på, men passade på att köra en helservice när jag fick det rekommenderat och den ändå var inne. Nu när den är tillbaka tycker jag dock att den fortfarande låter en del, min fråga till er andra ägare av AP med 3120-verket är alltså, inte helt oväntat, hur låter/känns era i uppdraget? Vet att inhouse-verken inte är smörlena som JLC-varianterna, men är det naturligt med lite ljud/motstånd, eller bör jag be Nymans ta en andra titt på klockan?

Och såklart en kvällsbild på godingen som äntligen hittat tillbaka hem idag:

IMG_3612.JPG

Det klickar en del när man vrider upp den men det känns mjukt och fint. Innan service var det däremot ganska trögt och lät inte alls lika skönt som nu.

Det klickar en del när man vrider upp den men det känns mjukt och fint. Innan service var det däremot ganska trögt och lät inte alls lika skönt som nu.
Tack för snabbt svar! Mm precis, klickandet jag tänkte på. Kollat runt lite och det är väl så verket låter helt enkelt. Blev lite förvånad första gången då jag jämförde med en 14790st jag haft tidigare, den är ju nästan ljudlös i uppdraget

Tack för snabbt svar! Mm precis, klickandet jag tänkte på. Kollat runt lite och det är väl så verket låter helt enkelt. Blev lite förvånad första gången då jag jämförde med en 14790st jag haft tidigare, den är ju nästan ljudlös i uppdraget
Provade min 15300 nu, "klickar" oxå vid uppdraget....

Självklart kommer det bilder med gummit! Drar på det någon gång under veckan förhoppningsvis :)
Grattis, mycket bra! Har haft en likadan och då fanns det inget originalgummi som passade, eller kommer jag ihåg fel?
AP bands är jag inte så förtjust i. Min erfarenhet är att både passform och kvalitet kan variera mycket mellan banden.

Grattis, mycket bra! Har haft en likadan och då fanns det inget originalgummi som passade, eller kommer jag ihåg fel?
AP bands är jag inte så förtjust i. Min erfarenhet är att både passform och kvalitet kan variera mycket mellan banden.
Leo messi gummit som @hook har på sin bör väl även passa på denna tror jag?

Btw stort grattis @walle77 !

Leo messi gummit som @hook har på sin bör väl även passa på denna tror jag?

Btw stort grattis @walle77 !

Tackar tackar!

Ett mörkbrunt original AP är det. Antar att det är till annan ref men passar förhoppningsvis 15300OR. Får det levererat imorgon eller torsdag, så kan ta lite bilder på hur passform osv är.

• Like
Reactions: cab
Någon med handleder runt 16,5-17 cm som äger en 39 mm AP på länk? Är sugen på 15202 och fick idag chansen att pröva den
tack vare en snäll forummedlem men länken var alldeles för stor så var svårt att få en riktig
känsla för hur den skulle sitta. Själva diametern är inget problem, men är jävligt orolig för att det ska bli
ett för stort "glapp/tomrum" på utsidan av handleden då den känns lång "lugg-lugg" om den beskrivning är duglig.

Någon som kan dela med sig av erfarenhet?

Jefla AP... Vill ha mörkblått gummi till min 15300 med blå tavla. Kan betala några tuss för det - men de stolpskotten verkar inte vilja sälja såna. Easy money...

Någon med handleder runt 16,5-17 cm som äger en 39 mm AP på länk? Är sugen på 15202 och fick idag chansen att pröva den
tack vare en snäll forummedlem men länken var alldeles för stor så var svårt att få en riktig
känsla för hur den skulle sitta. Själva diametern är inget problem, men är jävligt orolig för att det ska bli
ett för stort "glapp/tomrum" på utsidan av handleden då den känns lång "lugg-lugg" om den beskrivning är duglig.

Har själv ganska tunna handleder och upplever att 15202 blir för lång för mig, PP5711 sitter dock bra på mig pga länken går att böja mer mot handleden, till skillnad mot 15202.

Jag har strax under 17, och min 15300 sitter som en smäck tycker jag. Har dock ganska platta handleder, så de är hyfsat breda även om inte omkretsen är så imponerande :happyhappy:

Såhär såg det ut häromdagen:

IMG_3611.JPG

Har själv ganska tunna handleder och upplever att 15202 blir för lång för mig, PP5711 sitter dock bra på mig pga länken går att böja mer mot handleden, till skillnad mot 15202.

Jag den skulle nog sitta lite bättre men har verkligen föreställt mig en magisk trio med Daytona, Royal Oak och Aquanaut - en av varje märke liksom. Så måste undersöka möjligheten fullt ut iaf, annars kanske man får lov att styra om till 5711:(

15300 på runt 17 (tror jag)

image.jpeg

Med armen i horisontellt läge sitter dem ju galant, men du upplever inget sådant glapp/tomrum på utsidan av handleden när du har armen vertikalt och klockan hamnar i sin "naturliga" position? Kanske finns hopp ändå för mig:angel:

Jag den skulle nog sitta lite bättre men har verkligen föreställt mig en magisk trio med Daytona, Royal Oak och Aquanaut - en av varje märke liksom. Så måste undersöka möjligheten fullt ut iaf, annars kanske man får lov att styra om till 5711:(

Med armen i horisontellt läge sitter dem ju galant, men du upplever inget sådant glapp/tomrum på utsidan av handleden när du har armen vertikalt och klockan hamnar i sin "naturliga" position? Kanske finns hopp ändå för mig:angel:
Näää

Men brist på microjustering kan stöka till det, lätt att man hannar mellan två länkbitar

Har en länkbit mindre än JS så cirka 16.5cm. Upplevde glappet du pratar om men inget som störde mig egentligen. Däremot sitter både 5167/5711 bättre på mindre handleder. Gillade dock min gamla 15300

image.jpeg
image.jpeg

Har en länkbit mindre än JS så cirka 16.5cm. Upplevde glappet du pratar om men inget som störde mig egentligen. Däremot sitter både 5167/5711 bättre på mindre handleder. Gillade dock min gamla 15300

image.jpeg
image.jpeg

Då borde vi ha i princip samma storlek, och jag är rädd för att jag skulle störa mig på glappet. Dock har jag ju lite glapp på Daytonan vilket inte har stört mig så värst så man kanske vänjer sig. Är väl mest att det känns läskigt att köpa en klocka i den prisklassen utan att det känns 100%. Den ser dock ut att sitta mycket snyggt på dig, riktigt fin klocka!

Jag den skulle nog sitta lite bättre men har verkligen föreställt mig en magisk trio med Daytona, Royal Oak och Aquanaut - en av varje märke liksom.
Vill du verkligen ha en horologiskt riktigt magisk trio borde du byta ut Daytonan mot en VC.. Nu är förvisso diametern på VC OS åt det större hållet (nya trehandaren har dock minskat 1 mm till 41mm), men likt 5167 och 5711 sitter de förbaskat bra även på mindre handleder. Kanske inte helt OnT i denna tråd, men kunde inte motstå när du skrev om magisk trio ;)

Vill du verkligen ha en horologiskt riktigt magisk trio borde du byta ut Daytonan mot en VC.. Nu är förvisso diametern på VC OS åt det större hållet (nya trehandaren har dock minskat 1 mm till 41mm), men likt 5167 och 5711 sitter de förbaskat bra även på mindre handleder. Kanske inte helt OnT i denna tråd, men kunde inte motstå när du skrev om magisk trio ;)

haha jo har läst en del om att det är den riktiga magiska trion, men VC tilltalar mig inte alls medan Daytonan är min ögonsten så den stannar. Tappert av dig att resa en lans för VC dock;)

Tillbaka
Topp