Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
När slutade Diver 15703 tillverkas? Hur kan man ta reda på när en klocka tillverkats?.. går det att läsa ut av serienummer?
Tips på ett bra ex, så nytt och fint som möjligt, mottages gärna!
Tack! Yes tillverkningsår känns väsentligast med avseende på tid till service; samt känsla.15710 ersatte väl 15703 i början på 2015 om jag minns rätt.
Det går inte att utröna årsmodell av serienummret, de kör med en bokstav, tex. "I" (i) så länge det finns nummer sedan ersätts bokstaven av "J" "K" osv.
Så en bokstav hänger med i flera år. AP själva borde så klart ha register men hur lätt det är att ta del av dem vet jag inte.
Dessutom borde de flesta nyare AP's ha blivit registrerade hos AP av sina ägare för att få den kostnadsfria 3:e års garantin och där framgår inköpsdatum.
Tycker dock att en så ny modell borde ha papper kvar där det framgår försäljningsdatum men det kanske är tillverkningsdatum du är ute efter?
Kommer inte att ta gift på detta men uppskattningsvis:
G = 2006-2010
H = 2011-2014 (?)
I = Aktuell serie.
Det görs 100.000 klockor i varje bokstavsserie innan man går på nästa bokstav.
Utöver @Niklas utmärkta svar så diskuterade vi precis 15703 ett par inlägg upp. Den största skillnaden mot nya 15710 är hur tavlan tillverkas (se video)När slutade Diver 15703 tillverkas? Hur kan man ta reda på när en klocka tillverkats?.. går det att läsa ut av serienummer?
Tips på ett bra ex, så nytt och fint som möjligt, mottages gärna!
J tror jag är aktuell.
Sportar vidare
Bangkok, ett litet stånd med krimskrams på gatan. Sen har de blivit blekta av saltvatten o solSnyggt!
Vart har du köpt dem armbanden? Perfekta på "klockarmen"
Äntligen får man posta i denna tråden igen
Grattis!! Vad är det för ref? Är sjukligt AP-okunnig.Äntligen får man posta i denna tråden igen
Så jäkla nice! På med gummit nu och dränk oss med bilder!
Tackar! 15300ORGrattis!! Vad är det för ref? Är sjukligt AP-okunnig.
Nice! Svart tavla till borstad Rose är inte att leka med.Tackar! 15300OR
Grattis, vackert!Äntligen får man posta i denna tråden igen
Sjukt bra val!!Äntligen får man posta i denna tråden igen
Grattis, vackert!
Sjukt bra val!!
Helvete alltså! Stort jävla grattis. Är lagom avundsjuk kan jag säga.
Snyggt! Stort grattis!
Stort grattis! Fråga; passar liknande läderband till 15300?
Mkt bra!Äntligen får man posta i denna tråden igen
Kolla AP Bands annarsStort grattis! Fråga; passar liknande läderband till 15300?