E
EltonBelton
Guest
15300ST
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Prishöjning 1 juli 2020 68,700€Hallå,
Fick samtal från AD idag att den AP Royal oak perp. calendar, blå tavla, stål jag "beställde" innan sommaren kommer in nästa vecka.
Priset jag fick innan sommaren var 665ksek, nu fick jag besked att den skulle kosta 867ksek.
Visst, priserna har gått upp en del men inte kan väl listpriset ha gått upp 30%?
Har jag missat något?
Jobbigt läge men sånt som händer.Hallå,
Fick samtal från AD idag att den AP Royal oak perp. calendar, blå tavla, stål jag "beställde" innan sommaren kommer in nästa vecka.
Priset jag fick innan sommaren var 665ksek, nu fick jag besked att den skulle kosta 867ksek.
Visst, priserna har gått upp en del men inte kan väl listpriset ha gått upp 30%?
Har jag missat något?
JissesHallå,
Har jag missat något?
Bör inte priset från beställningsdatumet gälla? Jag kan tycka det, om den är specifikt beställd till dig.Hallå,
Har jag missat något?
dagspris gäller. det är sen gammalt.Bör inte priset från beställningsdatumet gälla? Jag kan tycka det, om den är specifikt beställd till dig.
Bör inte priset från beställningsdatumet gälla? Jag kan tycka det, om den är specifikt beställd till dig.
Tyvarr inte.Bör inte priset från beställningsdatumet gälla? Jag kan tycka det, om den är specifikt beställd till dig.
USD 29600 (plus lokala skatter) EUR 29500 inkl D MwSt CHF 27200 inkl CH MwSt GBP 27000inkl VATNågon som har koll på listpriset för 26315ST?
USD 29600 (plus lokala skatter) EUR 29500 inkl D MwSt CHF 27200 inkl CH MwSt GBP 27000inkl VAT
Du ar medveten om att denna ar Boutique Exclusive. Sa det narmaste blir att ta sig till London Prag eller Frankfurt om du vill prova din lycka att fa kopa en av AF.
Glomde UK inte langre ar med i EU sa da tillkommer ju svensk moms,
Helt ratt.nej det funkar inte så, med prisökningarna så ökar ju även butikernas inköpspris.
Kön på andra kunder som tuggar i sig nya priset är nog inte kort ändå.
Det lar nog vara mer du tappar som privatsaljare.Tack för alla snabba bra svar!
Nu verkar listpriset ligga hyfsat kring vad de verkar säljas för nya på Chrono24 vilket väl betyder att man tappar minst 100ksek om man skulle sälja till en handlare, kanske hälften av det om man lyckas sälja privat (om man nu får för sig att vilja sälja).
Håller ni med om att det är där marknaden verkar ligga för en perpetual i dagsläget?
För 850k är det inte lättsålt oavsett andrahandsvärde sjukt mycket pengar.Det lar nog vara mer du tappar som privatsaljare.
Bara den doda svenska momsen ar ju 173400sek. Den bryr sig ingen handlare om mer an den som saljer klockan ny.
A andra sidan sa kan ju din modell ha ett hogre pris begagnad an ny,sa dar kan du val ta igen lite av vad du tappat. Det har jag inte brytt mig om att kontrollera.
Men. Har du rad med en klocka for 850pengar sa kan det ju inte spela nagon som helst roll for din privatekonomi om den sa blir vardelos sekunden du kliver ut genom butiksdorren.
Darmed inte sagt att det alltid ar trevligt med ett stabilt andrahandsvarde pa det man koper.
Någon som har koll på listpriset för en 15710ST?
Någon som har koll på listpriset för en 15710ST?
Jo. Det ar lattsalt. Riktigt lattsalt dessutom.För 850k är det inte lättsålt oavsett andrahandsvärde sjukt mycket pengar.
Lättsålt inte en chansJo. Det ar lattsalt. Riktigt lattsalt dessutom.
I Sverige kanske du har 25-30 gubbar och gummor som bade kan och vill handla en sadan klocka.Plus ev turister som forsoker kopa billigt.
Vad kan Sverige ha for tilldelning pa en sadan? Jag tvivlar det ar mer an 2-3st om ens det per ar. @SWC kan sakert svara battre an mig pa just efterfragan och tilldelning.
Jo. Det ar lattsalt. Riktigt lattsalt dessutom.
I Sverige kanske du har 25-30 gubbar och gummor som bade kan och vill handla en sadan klocka.Plus ev turister som forsoker kopa billigt.
Vad kan Sverige ha for tilldelning pa en sadan? Jag tvivlar det ar mer an 2-3st om ens det per ar. @SWC kan sakert svara battre an mig pa just efterfragan och tilldelning.
Det kanske inte framgick av mitt inlagg,men givetvis menar jag lattsalt i butik/serios beghandlare.Absolut lättsålt i butik.
Finns mängder med kunder som handlar betydlydligt dyrare klockor i Sverige än så.
Däremot betydligt svårare att sälja beg som privatperson såvida man inte säljer till handlare.
Rätt svår modell att få tag i sen något år även i Boutique. En AD får absolut inte fler en 2-3st per år.
Nu är jag ingen proffs men skulle nog säga att tillgången är betydligt större på ch24.Om man nu ska försöka leta upp en 14790 (eller möjligen en 15300), var tycker proffsen att man ska leta? Chrono24 eller är det auktioner som är bäst?
Dar du hittar det du soker till det pris du vill betala. Chrono/Watchfinder/Stora grahandlare kanns val som storre utbud men dyrare.Om man nu ska försöka leta upp en 14790 (eller möjligen en 15300), var tycker proffsen att man ska leta? Chrono24 eller är det auktioner som är bäst?