chronomaster
Basic
Stämmer det att det inte finns officiella rubber bands till vanliga ROs? Tycker kombon 15300 med gummi vore en dröm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för tips - me like the Italian wayKolla med AP Milano, de skickade gummi till mig och brydde sig inte om att jag ägde "fel" ref.
Någon med handleder runt 16,5-17 cm som äger en 39 mm AP på länk? Är sugen på 15202 och fick idag chansen att pröva den
tack vare en snäll forummedlem men länken var alldeles för stor så var svårt att få en riktig
känsla för hur den skulle sitta. Själva diametern är inget problem, men är jävligt orolig för att det ska bli
ett för stort "glapp/tomrum" på utsidan av handleden då den känns lång "lugg-lugg" om den beskrivning är duglig.
Någon som kan dela med sig av erfarenhet?
Har också runt 16.5 och tyckte min 39mm satt helt okej, blir litet glapp i vissa vinklar. Inget jag störde mig på.
AP på läder och gummi sitter ju tyvärr mycket sämre då viklåset kommer på sidan av armen och inte under. Detta fenomen ser man nästan på alla om man inte har extremt feta armar
Hantverk på hög nivå x 2
Med vissa märken ex Blancpain så ska det finnas info om vem som satt ihop klockan då det är bara en person som sätter ihop allt!Riktigt fräckt med namnet på spisen. De borde göra ngt liknande på dinkorna
Hantverk på hög nivå x 2
Klockspaning i Barcelona, 15400 samt en variant med guldbezel i bakgrunden (okänd ref). Gillar storleken på 15400 till skillnad från de flesta andra verkar det som
Hur går det med gummit?Tackar tackar!
Ett mörkbrunt original AP är det. Antar att det är till annan ref men passar förhoppningsvis 15300OR. Får det levererat imorgon eller torsdag, så kan ta lite bilder på hur passform osv är.
Hur går det med gummit?
Trist! City of sails funkade inte på min. Jag påstår fortfarande att det inte finns något som passar...Passade inte så jakten efter ett passande pågår fortfarande.
Verkar som vissa får City of Sails gummit att sitta som det skall. Får förhoppningsvis testa ett inom en snar framtid. Annars får man försöka ordna andra plots om det går, lär väl dock bli en dyr historia
Passade inte så jakten efter ett passande pågår fortfarande.
Verkar som vissa får City of Sails gummit att sitta som det skall. Får förhoppningsvis testa ett inom en snar framtid. Annars får man försöka ordna andra plots om det går, lär väl dock bli en dyr historia
Trist! City of sails funkade inte på min. Jag påstår fortfarande att det inte finns något som passar...
Usch vad trist att höra
Hoppas det löser sig, vill ju se den på gummi.
Köpte du samma gummi som @hook har på sin?Japp, lite trist. Samtidigt så gillar jag nuvarande band bättre än vad jag trodde jag skulle göra.
Kan mycket väl vara så att det inte finns något som passar.. Omodifierat.
Hittat lite bilder med gummi bla denna: https://www.instagram.com/p/5H4LqnQ73L/?tagged=15300or
Kan ju vara AM gummi eller skuret på något sätt.
Förstår inte varför AP inte skapat ett till denna modellen. Tror det hade blivit grymt.
Japp, lite trist. Samtidigt så gillar jag nuvarande band bättre än vad jag trodde jag skulle göra.
Hittat lite bilder med gummi bla denna: https://www.instagram.com/p/5H4LqnQ73L/?tagged=15300or
Förstår inte varför AP inte skapat ett till denna modellen. Tror det hade blivit grymt.
Förstorar du upp instagrambilden ser du att gummit inte har perfekt passform.Japp, lite trist. Samtidigt så gillar jag nuvarande band bättre än vad jag trodde jag skulle göra.
Försöker lista ut skillnaden mellan dessa AP,
26402CE.OO.A002CA.01
26405CE.OO.A002CA.01
Dom ser idententiska ut, har försökt se ifall det kan va tavlan som skiljer sig (färgen)
Men även dom ser ut och va lika.
Någon som vet vad skillnaden är?
Båda är Royal Oak offshore ceramic.
Är inte 26405 ersättaren till 26402?Ena har lite annan bakboett och har silver tavelram medan den andra har svart.
Är inte 26405 ersättaren till 26402?
Nymans har/hade en 26405 hemma om någon är sugen på att testa. Makalöst läcker!
Vi får invänta en expert!Kan inte svara på det faktiskt, är inte übervass på AP!
Brutalt cool!Har letat efter denna tråd utan framgång, tänkte att det finns hjärterum för även en AP tråd här på forumet. Här laddar vi på med bilder från " one of the big three".
Är själv förunnad att vara inne på min andra AP, tillika min andra Diver dock denna i Forged Carbon.
Denna är nog den skönaste klocka jag burit efter Omega DSOTM samt min pre-pro speedmaster. Ref 15706AU, ej längre i produktion, dock osäker på hur många som finns i omlopp.
Så kom igen, ladda på med fina bilder på AP klockorna här på forumet samt att lägga en kommentar gällande referens samt någon kuriosa så vi även kan dela lite kunskap och glädje