DeadPrez
Basic
Ena har lite annan bakboett och har silver tavelram medan den andra har svart.
Tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ena har lite annan bakboett och har silver tavelram medan den andra har svart.
Skiljer sig även i rosé varianten med två olika ref, har med mellanboetten (för att stabilisera urverket tydligen) att göra. Samt mindre gram guld, ~6gr mindre guld totalt pga boettskillnaden. Även bezeln är lite annorlunda,Försöker lista ut skillnaden mellan dessa AP,
26402CE.OO.A002CA.01
26405CE.OO.A002CA.01
Dom ser idententiska ut, har försökt se ifall det kan va tavlan som skiljer sig (färgen)
Men även dom ser ut och va lika.
Någon som vet vad skillnaden är?
Båda är Royal Oak offshore ceramic.
Kör en 15300/15202or, 100ggr bättre!
Fruktansvärt sugen
Sen är datumfönstret mycket snyggare på 15300, den känns ihoptryckt och lite billig på 15400 med den lilla indexmarkeringen.Ja, 15300 känns som en bättre size än 15400 faktiskt
Speciellt när man vet att det är samma urverk i de två modellerna. Urverket för 15400 är egentligen för litet för boetten, så de fyller ut gapet mellan datumfönstret och tavlans ytterkant med en liten index-markör... Känns billigtSen är datumfönstret mycket snyggare på 15300, den känns ihoptryckt och lite billig på 15400 med den lilla indexmarkeringen.
Fruktansvärt sugen
Ja, 15300 känns som en bättre size än 15400 faktiskt
Helt fantastiskt!En trevlig AP upställning.
Bara jag som reagerar på hur sliten den ser ut att vara?
Fruktansvärt sugen
Det kallas skyddsplastBara jag som reagerar på hur sliten den ser ut att vara?
Pinsamt!Det kallas skyddsplast
En trevlig AP upställning.
Tjena AP-ägare!
Jag fick precis tillbaka min 15300st från service hos Nymans. Från början tyckte jag den lät lite väl mycket i uppdraget så ville få det tittat på, men passade på att köra en helservice när jag fick det rekommenderat och den ändå var inne. Nu när den är tillbaka tycker jag dock att den fortfarande låter en del, min fråga till er andra ägare av AP med 3120-verket är alltså, inte helt oväntat, hur låter/känns era i uppdraget? Vet att inhouse-verken inte är smörlena som JLC-varianterna, men är det naturligt med lite ljud/motstånd, eller bör jag be Nymans ta en andra titt på klockan?
Och såklart en kvällsbild på godingen som äntligen hittat tillbaka hem idag:
Vad go den lille rackaren är.
Tack för info, kommer nog be Nymans ta en titt på klockan igen och se vad de säger.Lite sent svar, men båda mina AP med både 3120 och 3121? (Det som sitter i ROO) har varit helt silkeslena. Märks knappt när man vridit upp dom.
Min 15300 "knittrar" ganska tydligt men annars inget motstånd eller konstiga ljud.Lite sent svar, men båda mina AP med både 3120 och 3121? (Det som sitter i ROO) har varit helt silkeslena. Märks knappt när man vridit upp dom.
Visst skulle väl du sälja denna?Vad go den lille rackaren är.
Visst skulle väl du sälja denna?
Japp, sälja är ordet.
Gör inte det, behåll denJapp, sälja är ordet.
Gör inte det, behåll den
Lutar åt det men får jag vad jag begär eller något i närhet av det så får den lämna. Jag kommer sakna den men samtidigt finns det så mycket annat jag vill prova.
Fin!!Casual RO-Sunday idag:
Tack så mycket 15400, eller om man ska vara anal: 15400ST.OO.1220ST.02Fin!! Ref?? Jag kan inget om AP.....ännu....