• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Vad är ett rimligt pris för 4100, 14432, 14486, 14700, 14790 BA nuförtiden? Fattar att det diffar beroende på modell men på ett ungefär tänker jag. Något värt att tänka på kring de olika modellerna?
Finns mer reservdelar till 14790 så långt är jag med. Känner också till att man lätt kan se packningen på 4100 & 14432 runt bezeln.

Nu håller suget på att ta över. Dragit iväg ett par pm till olika säljare runt omkring EU.

• Like
Reactions: PJZ
Jag tror (observera tror) dessa priser ar fel.

Det ar samma priser som sommaren 2021 och det har varit tva prishojningar i USA sedan dess. 1/9/21 och 1/1//22.
Jag talade med Nymans for en dryg manad sedan och fragade om just detta. Man holl da pa med att uppdatera AP blev svaret,men hade tekniska problem.
Vad det nya priset ar pa det som var intresse for mig skulle man maila over till mig,vilket aldrig skedde.

Min gissning ar att det ska laggas pa mellan 5-10% pa de priser som visas beroende pa modell. Jag har for mig AP gjorde liknande Rolex och hojde mest pa stal.

Fan vad jag unnar dem som plockade upp klockan till de priserna som en gång gällde för att de gillade klockan, inte som spekulation, innan det var möjligt att förutspå hur det skulle balla ur:
Det är ju dock det som också är det jobbiga. Man älskar klockan men nu för tiden vågar man knappt ha på sig den för rånrisk, försäkring etc, eller bara har svårt att motivera varför man skulle äga en klocka som man helt plötsligt kan sälja med stor vinst. Du älskar klockan men frugan fattar inte varför du inte säljer och istället lägger vinsten på en Tesla eller ett nytt kök hehe. Skämt åsido, det är en ynnest att kunna göra en stor vinst, men för många blir det på bekostnad av att man nu inte längre kan bära sin sedan långt tillbaka trogna vapendragare utan att påminnas om dessa saker.

Vad tycker och tänker ni om 15550? personligen gillar jag att tavlan är renare, storleken är mycket bra och färgen ice blue är rätt ball. Jag har dock inte sett färgen irl.

Vad tycker och tänker ni om 15550? personligen gillar jag att tavlan är renare, storleken är mycket bra och färgen ice blue är rätt ball. Jag har dock inte sett färgen irl.
Mycket bra! Slimmare case gör den bättre än tidigare variant. Skrivit upp mig på ice blue, återstår att se om jag någonsin får någon tilldelning. Det enda är att de gjort första 4 länkarna smalare, kanske ger ett mer feminint intryck... det oroar mig lite. Men vi får se!

Börjar poppa upp liiiiite irl bilder på den nu men man får söka aktivt via Instagram.

Mycket bra! Slimmare case gör den bättre än tidigare variant. Skrivit upp mig på ice blue, återstår att se om jag någonsin får någon tilldelning. Det enda är att de gjort första 4 länkarna smalare, kanske ger ett mer feminint intryck... det oroar mig lite. Men vi får se!

Börjar poppa upp liiiiite irl bilder på den nu men man får söka aktivt via Instagram.

Tavlan och index gör hela den klockan. Fast som tidigare talare skulle jag inte haft något emot texten "Automatic" på tavlan heller.

• Like
Tavlan och index gör hela den klockan. Fast som tidigare talare skulle jag inte haft något emot texten "Automatic" på tavlan heller.
Samma här. Jag tycker att 15400 är bättre än 15500..

Jag funderar att höra av mig och säga att den vita/silvriga tavlan också kan funka. Eftersom klockan är "mindre" än 40mm skulle jag vilja ha en ljusare tavla då de oftast upplevs som snäppet större (enligt mig i allafall)

Ställa tid och datum sedan mysa lite med 14790 :)
94601D3E-BDC9-4992-87AC-30028746F553.jpeg

Bra smak där. Fick du någon information om när eventuell tilldelning kan ske?

• Like
Onskar dig Lycka Till!

'Min" gubbe har helt slutat svara pa email efter jag tackade nej till vad han foreslog. Far val at en tur norrut och halsa pa nar vadret blir trevligare
Tack, lär behövas. Även fast jag har blivit "uppskriven" är jag otroligt tveksam till att jag faktiskt kommer få nånting.. men de har ju överraskat förut.
Är ice blue en boutique only?
Vet ej, tror inte det(?) Kollade hemsidan nu men står inget där..
Du blir inte matad med förslag om ROO och/eller code 11.59 iaf. Det är rejält tröttsamt.
Nej ingenting... kan vara för att de vet att jag ändå inte kommer få nån tilldelning så de skiter i(?)

Som sagt, otroligt skeptisk men förhoppningsfull. Tänker att chansen att få en 37:a måste vara bättre än 41an.

Var inne i AP butikerna i både Dubaimall och Emiratesmall. Båda butikerna stod helt tomma. Inte en enda klocka fanns att titta på eller köpa. Frågade varför dem ens jobbade?!? Kul att stå i en tom butik 11.00-24.00 hela dagarna.

Rolex hade iaf 2st 36mm och resten damklockor😂🤦‍♂️

Var inne i AP butikerna i både Dubaimall och Emiratesmall. Båda butikerna stod helt tomma. Inte en enda klocka fanns att titta på eller köpa. Frågade varför dem ens jobbade?!? Kul att stå i en tom butik 11.00-24.00 hela dagarna.

Hade du som turist forvantat dig nagot annat?

Samma lite överallt, i Rom hade de klockor men de låg inte framme och det var knappast aktuellt om jag inte ville ha något annat först.

Självklart ngt i butiken. En hel tom butik i bland dem största köpcentrumen. Varför ens ha en butiken öppen. Dörrarna öppna för vad?
For kunder?
For du tror val inte pa allvar butiken inte har klockor att salja? For det har de,men inte till dig.

Jag far mer och mer intrycket att ar du inte lokalt boende/detta ar din narmaste AF sa ar du inte intressant som kund. Direktiv uppifran? Kanske.

• Like
For kunder?
For du tror val inte pa allvar butiken inte har klockor att salja? For det har de,men inte till dig.

Jag far mer och mer intrycket att ar du inte lokalt boende/detta ar din narmaste AF sa ar du inte intressant som kund. Direktiv uppifran? Kanske.
Det är väl mer eller mindre uttalat? Jag har hört AD säga rakt ut att det prioriterar kunder i närområdet före andra kunder eller turister.
(om du inte kommer in och köper annat för 3 mille först så klart)

Sen har väl AP verkligen dragit detta till det yttersta nu för tiden vad jag förstår.
Väntade själv på en 15450 som jag skulle fått inom 6 månader. Efter två år har jag inte fått någon klocka utan blev erbjuden något annat istället.

Tack, lär behövas. Även fast jag har blivit "uppskriven" är jag otroligt tveksam till att jag faktiskt kommer få nånting.. men de har ju överraskat förut.

Vet ej, tror inte det(?) Kollade hemsidan nu men står inget där..

Nej ingenting... kan vara för att de vet att jag ändå inte kommer få nån tilldelning så de skiter i(?)

Som sagt, otroligt skeptisk men förhoppningsfull. Tänker att chansen att få en 37:a måste vara bättre än 41an.
Jag lyssnade på HODINKEE radio när de pratar om APs nyheter och tydligen har rätt inbitna AP-fans blivit nekade så den verkar bli svår att få tag på för en annan =\. Hoppas verkligen du får tag i en som faktiskt står uppskriven någonstans iaf😊

• Like
Tillbaka
Topp